دانلود مقاله علل تشکيل کلاس هاس درس چندپايه(رایگان)

نام پروژه :علل تشکيل کلاس هاس درس چند پايهعلل تشکيل کلاس هاس درس چندپايه( وضعیت موجود و مطلوب در مدارس کوچک)
حجم : 22  کيلو بايت
دسته بندي : رشته علو تربیتی
فرمت : ورد
صفحات : 11

قيمت : رايگان
رمز فايل: bazar4h.ir
منبع : بازارچه تحقيقاتي

مقدمه
بر پايه آمار موجود حدود يک ميليون دانش آموز در کلاس هاي درس چند پايه در کشور ما مشغول به تحصيل مي باشند که اکثر دانش آموزان کلاس هاي چند پايه را دانش آموزان روستايي يا دانش آموزان حومة شهرهاي کوچک و دورافتاده تشکيل مي دهند.
که شايد بي مهري و تا حدودي عدم توجه خاص به آموزش در مدارس چند پايه از سوي نظام آموزشي اين محروميت را دو چندان ساخته و مي توان به جرأت گفت که همان گونه که دانش آموزان مدارس چند پايه از محروميت خاصي در امربرخورداري از امکانات مختلف رفاهي برخوردارند معلمان و مدير آموزگاران شاغل در اين مدارس نيز مظلوم و محروم از خيلي امکانات خصوصاً آموزشي واقع گرديده اند. اميد است که برگزاري چنين همايشي بتواند تا حد امکان از جنبه هاي مختلف اهميت و ارزش کار در اين مدارس را به ظهور و اثبات رسانده و مسئولين محترم نظام آموزشي نيز با علم و آگاهي از آن بتوانند زمينه هاي لازم را براي رفع محروميت هاي موجود فراهم نموده تا ان شاء الله در آينده اي نه چندان دور شاهد حضور نيروهاي کارآمد، توانمند وفعال در امر آموزش مدارس چند پايه باشيم. چرا که کار در چنين مدارسي نعمت بزرگي است که شايد خيلي از ما معلمين اهميت آن را درک نکرده و بيشتر سختي کار در اين مدارس برايمان تداعي شود امّا بنده مطمئن هستم زمينه تحقق اهداف مدرسه زندگي در چنين مدارس فراهم مي باشد. اميد است با شناخت چالش ها و مشکلات موجود بتوانيم حداکثر بهره را از ظرفيت ها و ظرافت هاي موجود در راه خدمت به دانش آموزان محروم در مدارس چند پايه را ببريم

فهرست مطالب

وضعیت موجود
علل تشکیل کلاس هاس درس چند پایه
وضعیت موجود (فضای فیزیکی – آموزشی)
تجهیزات و امکانات
انتخاب معلم
وجود دانش آموزان در اندازه های سنی و سبک های مختلف یادگیری و بعضاً دارای مشکلات خاص رفتاری و…
عدم تسلط بر امر برنامه نویسی و اجرای صحیح آن در کلاس های چند پایه
مشکل کمبود وقت
نبود برنامه مدون و آموزشی در جهت بالا بردن سطح تخصص و توانایی های حرفه ای معلمین چند پایه
حجم بالای تدریس محتوای آموزشی
عدم آشنایی معلمان راهنمایی تعلیماتی با ویژگی های  و شرایط خاص مدارس چند پایه
نقصان تجربه و کمبود اطلاعات معلمان چند پایه
عدم هماهنگی بین مدرسه و خانواده
انجام امور آموزشی و اداری در حجم بالا
نوع نگرش مسئولین
عدم آشنایی معلمین با رسانه های آموزشی و تأثیر گذار بر فرآیند آموزش
آشنا نبودن معلمین با شیوه های نوین یاددهی- یادگیری
عدم بهره مندی از تجارب موفق معلمین توانمند و کارآمد
عدم رضایتمندی شغلی و حرفه ای معلمان چند پایه
وضعیت معیشتی و اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… اولیاء فراگیران
عدم یک نگرش سیستمی و هدفمند در فرآیند آموزشی مدارس چند پایه
وضعیت مطلوب مدارس کوچک
مدارس کوچک باید در وضعیت مطلوب دارای ویژگی های زیر باشند
قوانین کلاس ما
منابع