مقاله معلم اثر بخش (رایگان)

نام پروژه ::معلم اثر بخش
حجم فايل ::13  کيلو بايت
دسته بندي::رشته علوم تربیتی
فرمت :Word
صفحات ::11

قيمت : رايگان
رمز فايل: bazar4h.ir
منبع : بازارچه تحقيقاتي

بخشی از مقاله:

يك معلم اثر بخش چه كسي است ؟
معلماني اثر بخش هستند كه دستيابي به اهداف خاصي رادرنظرمي گيرند، خواه اين اهداف توسط خود آنان ويا ديگران تهيه وتدوين شده باشند، در نتيجه آنان كه به دنبال بررسي موارد افزايش اثر بخشي معلمان هستندبايداهداف مورد نظر معلمان را با دقت بشناسند،صرف نظر از اينكه چنين اهدافي توسط معلمان يا ديگران تدوين شده باشد.
نتيجه ي منطقي اين امر آن است كه معلمان اثر بخش بايد دانش و مهارتهاي مورد نياز جهت دستيابي به اهداف مورد نظر راداشته باشند ونيز بايدبتوانند آنها را در زمان مناسب به شيوه ي مطلوب و مورد انتظار به كار گيرند .
معلمان در مقام برنامه ريز وطراح آموزشي، در چند گروه قرار ميگيرند و با شناخت ويژگيهاي خاص  حرفه اي يا غير حرفه اي بودن آنان مشخص مي شود .
معلمان اثربخش و معلمان ناکارا
تفاوت بين نقش يك معلم اثر بخش و ناکارادرايفاي نقش خود به عنوان تسهيل كننده يادگيري در كلاس درس
معلمان اثر بخش :
1-كارهايشان بخوبي سازمان يافته و آماده است ؛ يعني از وقت و زمان خود بخوبي استفاده مي كنند و مي كوشند تا برنامه خود را از قبل تنظيم و از لحظه لحظه كلاس براي يادگيري استفاده كنند .
معلمان ناکارا :
1- مي گويند به اندازه ي كافي كارم منظم است ،ولي عملاً در اين زمينه اقدام مؤثري به عمل نمي آورند و به واسطه نداشتن برنامه قبلي دچار  بي نظمي در كلاس هستند .
معلمان اثر بخش :
2-براي عوض كردن موضوع بحث و گفتگو از لحظه ها استفاده مي كنند ؛يعني در كلاس فعاليتهاي متنوعي را باعث مي شوند و هر حادثه يادگيري مقدمه و بهانه اي براي حادثه يادگيري ديگر مي شود .
معلمان ناکارا :
2-فواصل زماني طولاني باعث سكوتهاي طولاني در كلاس مي شود ؛ يعني هم دانش آموز و هم معلم به دليل تغيير از يك حالت به حالت ديگر ، حواسشان پرت مي شود .