مقاله هوشمند سازی در مدارس

عنوان ::هوشمند سازی در مدارس
حجم فایل :: ۵۴۵ کیلوبایت
دسته بندی:: رشته علوم تربیتی
فرمت :: Word
صفحات ::۱۳
قیمت : ۲۹۰۰ تومان

زمان ارسال همزمان با اتمام پرداخت

2900 تومان – اضافه و پرداخت

فهرست مطالب:

کلیات مدارس هوشمند ۱
استانداردها در آموزش الکترونیکی و مجازی ۲
فاکتورهای در طراحی یک مدرسه هوشمند: ۴
آیا مدرسه هوشمند همان مدرسه مجازی است ؟ ۴
مدرسه هوشمند هدف یا وسیله؟ ۵
مدارس هوشمند در ایران و مشکلات آن ۵
یادگیری الکترونیک ۷
در نظامهای آموزشی و توسعه مدارس هوشمند ۸
بحث و نتیجه گیری ۱۰
منابع: ۱۳

 

کلیات مدارس هوشمند
مدرسه هوشمند به مدرسه ای اطلاق می گردد که عملا دانش آموز را برای ورود به دنیای الکترونیک امروزی تربیت می کند.در مدرسه هوشمند همه چیز تحت تاثیر کامپیوتر قرار می گیرد. از نظام مدیریت ، آموزش و تعلیم ، ارتباط با اولیا، سیستم های ثبت نام و دریافت کارنامه ، حضور و غیاب دانش آموزان ، اطلاع رسانی ، بررسی مشکلات احتمالی دانش آموزان تا بحث و پرسش و پاسخ دانش آموزان با آموزگاران به صورت همزمان یا غیر همزمان و دهها کارکرد دیگر.البته این بدان معنا نیست که در مدرسه هوشمند به نظام اجتماعی توجهی نمی شود.بلکه تمامی مراحل مربوط به تربیت اجتماعی فراگیران با استفاده از روشهای نوین و تایید شده به قوت خود باقیست. در مدارس هوشمند دانش آموز نقش یادگیرنده دارد و معلم بیشتر به تعریف آموزیار نزدیک می شود. معلم می کوشدکه به جای جستجو برای در اختیار قراردادن پاسخ و راه حل چگونه آموختن و پویا بودن و شیوه های دستیابی به پاسخ سوالات و تمیز قابلیت استناد منابع را در دانش آموزان تقویت کند. هم چنین در این مدارس قابلیت آن وجود دارد که دانش آموز با منابع علمی معتبر در سراسر جهان ونیز با دانش آموزان در مدارس (با قابلیت هوشمند)دیگر ارتباط برقرار کند.در این مدرسه دانش آموز با صرف زمان بر روی کشف اطلاعات قابلیت های خود را گسترش داده و به این توانمندی می رسد که با کوله باری از اطلاعات و ترکیب آن با خلاقیت شخصی خود، در موقعیت های مختلف شیوه های نوین ابداع کند. . در این مدرسه روش تدریس براساس دانش‌آموز محوری است. تأکید بر مهارت فکر کردن و فراهم ساختن محیط یاددهی ـ یادگیری از راهبردها و خط مشیهای مدرسه هوشمند است. هفت اصل کلیدی در مدارس هوشمند عبارتند از: ۱)دانش خلاق ۲)استعداد یادگیری ۳)توجه به فهم مطالب ۴) آموختن با هدف تسلط و انتقال آن ۵) ارزیابی آموخته‌ها به شکل متمرکز ۶) غلبه بر مشکلات ۷) مدرسه به عنوان یک سازمان آموزشی

(خرید با تمامی کارت های عضو شتاب : دریافت فایل بلافاصله بعد از خرید)

2900 تومان – اضافه و پرداخت