پایان نامه هنر درایران

عنوان : رشته هنر و گرافیک ::پایان نامه هنر درایران

فرمت: word

تعداد صفحه:۱۰۶

حجم فایل:۱,۴۳۵ کیلو بایت قابل دانلود بعد از خرید

قیمت : ۹,۰۰۰ تومان

9000 تومان – خرید و دریافت فایل

فهرست مطالب

پایان نامه هنر درایران

بخش اول : هنرهای دستی
فصل اول  : نقاشی   
ـ   تعریف نقاشی     ۱
ـ   تاریخ نقاشی     ۱
ـ   درباره رنگ    ۲
ـ  تکنیکهای نقاشی ۳
ـ  حلالهای رنگ۴
ـ  سبک های معروف نقاشی ۴
ـ  اصطلاحت معمول  نقاشی ۵
فصل دوم  : خوشنویسی     
ـ  خط و خوشنویسی۶
ـ   خط کوفی۸
ـ   کوفی بنایی (معقلی۹
ـ   خط محقق۱۰
ـ   خط ثلث و نسخ۱۱
ـ  خط تعلیق و دیوانی۱۲
ـ خط رقعه۱۵
ـ خط نستعلیق ۱۵
ـ  ارزشهای بصری خط کوفی۱۶
ـ ارزشهای بصری خط ثلث و نسخ۱۶
ـ ارزشهای بصری خط نستعلیق۱۶
ـ  ارزشهای بصری خط شکسته نستعلیق۱۶
فصل سوم  : تذهیب  
ـ   تعریف تذهیب     ۱۷
ـ   مکتبهای تذهیب    ۱۷
ـ   پیشینه تذهیب     ۱۸
ـ   چگونگی انجام یک اثر تذهیب     ۱۹
ـ  ابزارهای تذهیب ۲۰
ـ  واژگان تذهیب ۲۳

فصل چهارم  : مینیاتور  
ـ   مینیاتور و طراحی آن  ۲۸
ـ   روشهای مختلف طراحی مینیاتور      ۳۰
ـ   طراحی رنگی   ۳۰
ـ بدون رنگ  ۳۱
ـ   طراحی سفید قلم  ۳۱
ـ  سیری در مینیاتور ایران ۳۱
ـ  گفتگو با استاد حسن تقوی ( هنرمند مینیاتور نا شنوا ) ۳۳

بخش دوم  : صنایع دستی
فصل اول : فرش ایران   
ـ  فرش ایران و چگونگی طبقه بندی آن ۳۵
ـ   طرح های آثار باستانی و ابنیه اسلامی      ۳۶
ـ   طرح های شاه عباسی     ۳۶
ـ  طرح های اسلیمی  ۳۶
ـ  طرح های اقتباسی  ۳۶
ـ  طرح های افشان  ۳۷
ـ  طرح های واگیره ای ( بندی ) ۳۷
ـ  طرح های بته ای ( بته جقه ۳۷
ـ  طرح های درختی ۳۷
ـ  طرح های ترکمن ۳۸
ـ  طرح ها ی شکا رگاهی ۳۸
ـ  تلفیقی گل فرنگ ، تلفیقی هندسی و … ۳۸
ـ  نقوش گلستان ۴۴
ـ  نقوش لچک و ترنج ۴۶

فصل دوم : سفالگر ی
ـ   مقدمه    ۴۸
ـ   چکیده     ۴۹
ـ   تقسیم سفال با کفش کنده     ۴۹
ـ   نقوش سفال در ادوار اسلامی      ۵۰
ـ  فن و هنر سفالگری ۵۰
ـ  مهمترین تکنیکهای تزئین ظروف در نیشابور ۵۲
ـ  سفال با پوشش گلی ۵۳
ـ  سفالینه یا نقوش رنگارنگ ۵۳
ـ  سفالینه با تزئین زرین فام ۵۳
ـ  سفالینه با کفش کنده ۵۳
ـ  سفالینه یا لعاب یک رنگ ۵۴
ـ  کلیاتی درباره سفال اسلامی ۵۴
ـ  سفال گبری ۵۵
ـ  سفال سلجوقی ۵۶
ـ  سفال مینائی ایران ۵۶
ـ  سفال دوره عثمانی ۵۶
ـ  سفال دوره صفویه ایران ۵۷
ـ  هنر سفالگری و بررسی نقوش آن در ادوار اسلامی ۵۷
– بررسی نقوش انسانی با توجه به جهان  بینی  عرفانی ۵۷
ـ  بررسی نقوش انسانی مرتبط با مراسم ماه محرم ۵۸
ـ  بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با ادبیات ۵۸
ـ  بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با مفاهیم نجومی ۵۸
ـ  جام با گلابه ی سفالگری ۶۱
ـ  کوزه ۶۲

فصل سوم : نگار گری   

ـ   تعریف نگار گری      ۶۴
ـ   تذهیب     ۶۴
ـ   تشعیر      ۶۵
ـ   ابزار و مواد اولیه      ۶۵
ـ  قلم مو  ۶۵
ـ  رنگها  ۶۶
ـ  رنگهای گیاهی ۶۶
ـ  رنگهای معدنی ۶۶
ـ  رنگهای شیمیایی ۶۶
ـ  رنگ گذاری ۶۶
ـ رنگهای جسمی ۶۶
ـ  رنگهای روحی ۶۶
ـ  بست ۶۷
ـ  مراحل کار ۶۷
ـ  کارگاه نگار گری سازمان میراث فرهنگی کشور ۶۷

فصل چهارم : معرق

ـ  معرق   ۶۹
ـ   معرق زمینه رنگ       ۶۹
ـ   معرق زمینه پازلی    ۶۹
ـ   معرق زمینه آجری   ۶۹
ـ  نازک بری در معرق    ۶۹
ـ   معرق منبت        ۶۹
ـ   ابزار کار در معرق    ۷۰
ـ   مواد اولیه    ۷۰
ـ  مراحل اجرای یک طرح معرق    ۷۰
ـ   مختصری از کارگاه منبت و معرق        ۷۱

فصل پنجم : خاتم کاری     
ـ  تعریف خاتم کاری    ۷۲
ـ   تا ریخچه ی خاتم کاری        ۷۲
ـ   آثار و نمونه های تاریخی     ۷۲
ـ   خاتم کاری در ادبیات    ۷۳
ـ  آشنایی با هنر خاتم کاری     ۷۴
ـ   تعریف خاتم ۷۴
– قدیمی ترین آثار هنری  خاتم کاری شده با قی مانده ۷۴
ـ   مواد اولیه در ساخت خاتم     ۷۵
ـ   وسایل و ابزار کار در هنر خاتم سازی ۷۵
ـ  مراحل تولید خاتم۷۵
ـ   خصوصیات یک خاتم و محصول مرغوب و هنری ۷۶
فصل پنجم: قلم زنی      
ـ  تاریخچه     ۷۸
ـ   وسایل و ابزار قلم زنی    .  ۷۹
ـ   روش کار      ۸۰
ـ   شیوه های قلم زنی     ۸۰
ـ  کارگاه قلم زنی سازمان میراث فرهنگی ۸۱
بخش سوم : رشته های دانشگاهی
فصل اول : رشته ها
رشته نقاشی ۸۲
ـ مقدمه ۸۲
ـ دروس اختیاری ۸۲
ـ‌ سطوح رشته ۸۳
ـ‌ درس های رشته ۸۳
ـ صنعت و بازار کار ۸۴
رشته هنر های تجسمی ۸۴
ـ مقدمه ۸۴
ـ نحوه آموختن ۸۵
ـ سطوح رشته ۸۵
ـ درس های رشته ۸۵
ـ صنعت و بازار کار ۸۸
رشته صنایع دستی۸۹
ـ مقدمه ۸۹
ـ سطوح رشته ۸۹
ـ درس های رشته ۹۰
ـ صنعت و بازار کار ۹۱
فصل دوم : دانشکده هنر نیشابور
ـ تاریخچه ۹۲
ـ فضاهای آموزشی دانشکده ۹۲
ـ دوره ها ی آزاد ۹۳
ـ رؤسای دانشکده هنر از بدو تأسیس ۹۴
ـ معاونان دانشکده از سال ۷۸ تا کنون ۹۴
ـ مدیران گروههای آموزشی دانشکده از سال ۷۸ تا کنون ۹۴
نتیجه گیری ۹۵
منابع ۹۶

(خرید با تمامی کارت های عضو شتاب : بلافاصله بعد از خرید می توانید مقاله را دانلود کنید همچنین فایل دانلود به ایمیل ارسال می شود)

برای خرید و دانلود آنلاین روی بنر زیر کلیک کنید.

9000 تومان – خرید و دریافت فایل

 

************************************************************

در صورتی که امکان پرداخت آنلاین را ندارید لطفا از این روش (روش دوم ) استفاده کنید

۲- روش دوم:

مبلغ را به یکی ازشماره حساب ها ریخته و مراحل زیر را انجام دهید

کد مقاله واسم مقاله+شماره پیگیری یا رهیگیری + اسم بانک ( سیبا -سپهر- جام)

را به شماره ۵۸۵۵-۹۵۳-۰۹۱۹ پیامک کنید بعد از تایید رمز مقاله برای شما ارسال می شود (مدت ارسال رمز کمتر از ۵ دقیقه)

در صورت اینکه ایمیل خودتان را ارسال کنید لینک دانلود مقاله به ایمیل ارسال می شود (مدت ارسال ایمیل کمتر از دو ساعت )

توضیحات بیشتر جهت راهنمایی

کد مقاله :۴۳۵۴۳۵۶

مقدمه :

هنر نزد ایرانیان است و بس

هنر یکی از نیازهای اساسی زندگی انسان است ، متمایزترین شکل فعالیت اجتماعی که به طور قطع در پیدایش و تکامل شخصیت و بهبود و پالایش روان وی سهم بسزایی داشته است زایشی مطلقاً شاق و طاقت فرسا و رنج آور که مولودی شادی آور الهام بخش ، اقناع کننده و سرشار از زیبایی پدید می آورد . اشتیاق انسان به هنر عمیق و ریشه دار است و از ماقبل تاریخ تاکنون نمایان و شهود آنچه از بشر اولیه می دانیم مطالعه هنر دوستی اوست و انسان محصور در اندیشه بقاء ، معیشت ، هراسها ، شکستها و … از زیبایی  و گویایی هنر بوجود می آمده واز طریق آن اندیشه ها و عواطفی که در ذهن داشته متجلی می ساخته است ، او با افزودن خطوط و پیچ و خم های اضافه بار ابزار کار و زندگی اش علاوه بر سودمندی به زیبایی ، در جهت خط و چشم و روانش می اندیشیده .

هنر جلوه ی انسانیت انسان است ، یک حقیقت متعالی و پاسخ گوی نیاز های انسان ، همچون کمال جویی ، معنویت طلبی ، احراز و اعلام هویت ودر مراتب پایین تر تبعیت ، تقلید ، تحصیل،  رفاه مادی  و پر کردن اوقات فراقت .

آثار هنری جلوه گاه ذات شاعرانه و تفکر و کار انسانی هستند و از این رو نفوذ تعال بخش فوق العاده ی نیرومندی بر انسان و جامعه اعمال می کنند .