پایان نامه وظیفه روغنکاری در خودرو

نوع فایل
word
تعداد صفحات
82 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2248 بازدید
4,900 تومان

 

فهرست مطالب:

*فصل اول *
*روغن وانواع آن*

• تاریخچه ۱
• کار روغن موتور چیست؟ ۱
• وظایف عمده روغن موتور ۲
• انواع روغنها ۴
• روغنهای نیمه سینیتیک ۵
• روغنهای سینیتیک ۵
• مزایای روغن سینیتیک ۶
• چند نکته ۹
• افزودنی ۱۵
• نکاتی برای افزایش طول عمر موتور ۱۶
• کثیف شدن روغن ۱۷
• چگونه از ایجاد لجن جلوگیری کنیم ۱۷
• از چه روغنی استفاده کنیم ۱۸
• مناسب ترین زمان تعویض روغن موتور ۱۸
• چرا روغن موتور باید تعویض گردد ۱۹
• عوامل موثر در مدت کارکرد تعویض روغن موتور ۲۰
• شرایط کار موتور و خودرو ۲۰
• نوع و کیفیت سوخت چه نقشی در تعویض روغن دارد؟ ۲۱
• روغنهای پاک کننده Detergent oil 23
• درجه غلظت ، روغن, چسبندگی یا Viscosity 24
• مواد تعدیل کننده غلظت ۲۴
• در نظر گرفتن آب و هوا ۲۴
• آیا غلیظتر بودن روغن به معنای بهتر بودن آن است ۲۵
• ارزیابی روغن ۲۵
• شرایط و عوامل تأثیر گذار ۲۷
• ویژگیهای روغن و ( عیوب ذاتی) ۲۷
• آلودگی سوخت ( fuel dilution) وآلودگی مایع خنک کننده (coolant): 29
• ارزیابی روغن موتور در انجام یک تست میدانی ۳۰
• ستاره ها ۳۴
• خلاصه مطلب ۳۴
• مشخصات روغن هیدرولیک گیربکس اتوماتیک ۳۵
• خصوصیات روغن هیدرولیک ۳۶
• انواع روغنهای توصیه شده توسط کارخانجات برای سرویس جعبه دنده ۳۶
• انتخاب روغن جعبه دنده ۳۷
• کنترل سطح روغن و کیفیت آن ۳۸
• کنترل کیفیت روغن ۳۸
• شیری رنگ شدن روغن ۳۹
• لعاب دار شدن روغن ۳۹
• راهنمای عملی روانکاری در جعبه دنده های اتوماتیک و تراکتور ۳۹
• ترکیبات آلی نیتروژن دار ۴۱
• عمده ترین ویژگی های روغن های A.T.F 43
• پایداری در برابر خوردگی و سائیدگی ۴۴
• حداقل ویسکوزیته ۴۵
• سیر تکاملی روغن های A.T.F 46
• مزایای عمده روانکاری با روغن ۵۰
• معایب روغن ۵۱

* فصل دوم *
*مبدل گشتاور *

• مقدمه ۵۲
• اجزای مبدل گشتاور ۵۴
• اجزا مبدل چگونه به گیربکس و موتور متصل شده اند ۵۴
• نحوه کار مبدل ۵۵
• مزایا و معایب ۵۹

*فصل سوم *
* هیدرولیک *
• مقدمه ۶۲
• انواع پمپ ها در صنعت هیدرولیک ۶۳
• پمپ ها با جا به جایی غیر مثبت ۶۳
• پمپ های با جابجایی مثبت ۶۴
• پمپ ها با جابه جایی مثبت از نظر ساختمان ۶۴
• پمپ ها با جابه جایی مثبت از نظر میزان جابه جایی ۶۴
• پمپ های دنده ای Gear Pump 65
• پمپ ها ی دنده ای ۶۵
• دنده خارجی External Gear Pumps 66
• دنده داخلی Internal Gear Pumps 67
• پمپ های گوشواره ای Lobe Pumps 68
• پمپ های پیچی Screw Pumps 69
• پمپ های ژیروتور Gerotor Pumps 69
• پمپ های پره ای ۷۰
• پمپ های پیستونی ۷۲
• پمپ های پیستونی محوری با محور خمیده ۷۳
• پمپ های پیستونی محوری با صفحه زاویه گیر ۷۴
• پمپ های پیستونی شعاعی (Radial piston pumps) 76
• پمپ های پلانچر (Plunger pumps) 77
• راندمان پمپ ها (Pump performance) 78
• جک هیدرولیک ۷۹
• مزیت مکانیکی جک هیدرولیک ۸۰
• آیا جک هیدرولیک مقدار کار را افزایش می‌دهد؟ ۸۱
• کاربردهای جک هیدرولیک ۸۲

تاریخچه

از زمانی که سازندگان خودروهای شخصی و مسافربری دارای موتور درونسوز مجبور به تولید موتورهایی کوچکتر، با کاربرد بهتر سوخت، آلایندگی کمتر و بادوام تر شده اند، نیاز موتورها به روغنکاری نیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این تغییرات در موتور موجب تولید روغن موتورهایی شد که برای موتورهایی با پیچیدگی بیشتر، دمای بالاتر و دور موتور سریعتر مناسب باشند.
این نوع روغنها دارای مواد افزودنی هستند که به خصوص هنگام روشن کردن موتور از فرسودگی آن جلوگیری میکند، چسبندگی بین قطعات را حفظ کرده و با معلق نگهداشتن دوده و مواد آلاینده حاصل از احتراق، به عبور و شسته شدن آنها از بخشهای داخلی موتور کمک میکند. این خواص موجب می شوند که فاصله بین دو تعویض روغن افزایش یابد.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید