آموزش لینوکس برای مبتدیان(رایگان)

فصل یک : لینوکس برای مبتدیان

یونیکس چیست؟ به معنای دقیق ، این برنامه هسته سیستم عامل اشتراک زمانی، است، یعنی برنامه ای که منابع کامپیوتر را کنترل می کندو آنها را در بین کاربرانش ، تخصیص می دهد. این برنامه به کاربرانش اجازه می دهد که برنامه هایشان را اجراء کنند، و وسایل جانبی)دیسکها، پایانه ها ، چاپگر و از این قبیل وسایل( را که به سیستم ارتباط دارد را کنترل می کند و فایل سیستمی را فراهم می آورد کهذخیره سازی طولنی مدت اطلعاتی همچون : برنامه ها، داده ها و اسناد را کنترل کند.

به معنای کلی، یونیکس غالباً نه تنها شامل اساسو شالوده است بلکه، شامل برنامه های ضروری همچون : مترجم )مفسر(، ویراستار، زبانهای فرمانها ، برنامه هایی جهت کپی و چاپفایلها و از این قبیل خدمات است. باز هم به معنای وسیعتر، یونیکس حتی شامل برنامه های توسعه یافته توسط شما و یا دیگر کاربرانیاست که این برنامه ها را در سیستم شما، بدون وقفه اجراء می شوند، برنامه هایی همچون : ابزارهایی برای تهیه اسناد، مراحلی برایتجزیه تحلیل آماری و بسته های نرم افزاری تصاویر )طرحها(کدامیک از این استفاده هایی که از سیستم یونیکس مطرح شد، با توجه به سیستمی که شما در حال استفاده از آن هستید، صحیح است.

زمانی که ما از اصطلح یونیکس در مابقی این کتاب استفاده می کنیم،محتوای کتاب باید آن معنی را که ضمنی است، مطرح کند. سیستم یونیکس بعضی اوقات درمقایسه با آنچه که هست، مشکل تر به نظرمی رسد، یعنی برای مبتدیان درک چگونگی بهترین استفاده از امکانات موجود، مشکل است.

اما خوشبختانه، شروع کار با آن سخت نیست، تنها اطلع و دانش پیرامون چندین برنامه باعث راه افتادن شما در استفاده از این سستم می شود. این فصل وسیله ای است برایکمک به شما در جهت شروع هر چه سریعتر استفاده از سیستم. این فصل به عنوان بررسی کلی است نه راهنمای استفاده، ما در نظرداریم که مطالب را به صورت جزئی تر در فصول بعدی دوباره، مطرح کنیم. ما در نظر داریم که در مورد این عرصه های وسیع صحبت کنیم

 نام کتاب ::آموزش لینوکس برای مبتدیان

آموزش لینوکس برای مبتدیان

 حجم فایل :: 4.623 کیلوبایت

دسته بندی::رشته نرم افزار کامپیوتر

 منبع : بازارچه تحقیقاتی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *