ارزیابی قابلیت الگوریتم های طبقه بندی مبتنی بر زاویه و کتابخانه طیفی در بارز سازی لکه های نفت بر روی خلیج فارس AVHRR تصاویر

نوع فایل
pdf
تعداد صفحات
9 صفحه
تعداد بازدید
2058 بازدید
1,000 تومان

ارزیابی قابلیت الگوریتم های طبقه بندی مبتنی بر زاویه و کتابخانه طیفی در بارز سازی لکه های نفت بر روی خلیج فارس AVHRR تصاویر

 

چکیده:
یکی از مهمترین مسائل زیست محیطی آلودگی آبهاست و شکل بارز آن در خلیج فارس آلودگی نفتی می باشد. لکه های نفت باید در اسرع وقت ممکنه شناسایی و جمع آوری شوند. روشهای سنتی بدلیل وسعت زیاد دریا و محدودیت زمانی،برای شناسایی و ثبت آلودگی نفتی مناسب نمی باشند.

تکنیک سنجش از دور بدلیل ارزانی و سریع بودن و دقیق تر بودن نتایج آن می تواند برای این امر مناسب باشد.برای بارز سازی نفت روی سطح آب روشهای دور سنجی متفاوتی مرسوم است که در همه آنها نیاز به استفاده از مشاهدات زمینی تکمیلی می باشد. بدلیل حساسیت زیست محیطی ناشی از آلودگی نفتی و فقدان یا ناقص بودن اطلاعات زمینی و اینکه لکه های نفت باید سریعًا شناسایی و جمع آوری شوند،نیاز به روشهایی است که با وابستگی حداقل به مشاهدات زمینی این کار را انجام دهند.

مربوط به ایام AVHRR منطقه مورد مطالعه در این تحقیق خلیج فارس می باشد وبرای بارز سازی لکه های نفت از تصاویر سنجنده از لحاظ رادیو متری و ابرناکی منطقه خلیج NOAA10- ماهواره ۱۱ AVHRR جنگ خلیج فارس استفاده گردید.

ابتدا اطلاعات سنجنده د فارس بررسی شدند و تصویر بهتر انتخاب گردید. پس از اعمال تصحیح رادیو متری و پردازش های لازم با استفاده از الگوریتم های اقدام به تهیه کتابخانه طیفی شد. از کتابخانه طیفی بعنوان نمونه های آموزشی استفاده شد MNF,١PPI,N-Dimensional Visualizer  انجام گرفت. SAM ٣ و MLC و طبقه بندی نظارت شده با دو الگوریتم است.

نتایج این تحقیق بانتایج مرکز MLC برای جدا سازی نفت از آب بهتر از SAM نتایج ارزیابی روشها نشان داد که روش که ازمشاهدات زمینی نیز استفاده نموده اند،مطابقت دارد.

با تهیه کتابخانه طیفی می توان کلاس KFUPM تحقیقات جهاد سازندگی و های تصویر را با استفاده از حداقل داده های زمینی و با دقت بالا جدا کردواز هزینه های اضافی اجتناب کرد.

کلمات کلیدی : خلیج فارس،کتابخانه طیفی،لکه نفت،فاصله طیفی اقلیدسی، ,SAM,PPI,MNF,MLC,Endmember,AVHRR

 

فهرست مطالب:

چکیده:
مقدمه
مواد و روش ها
پردازش تصویر
شناسایی عناصر طیفی از تصویر به روش نیمه اتوماتیک
طبقه بندی تصویر
ارزیابی طبقهبندی
نتیجه گیری وپیشنهادات
منابع

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *