بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

نوع فایل
word
تعداد صفحات
112 صفحه
تعداد بازدید
2417 بازدید
14,000 تومان
هویت اجتماعی
شکل گیری هویت اجتماعی

بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور

 

مربوط به  رشته علوم تربیتی و علوم اجتماعی

 

فهرست مطالب:

چکیده

فصل اول : طرح تحقیق

۱-۱ مقدمه
۲-۱ موضوع تحقیق
۳-۱ بیان مساله
۴-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق
۵-۱ اهداف تحقیق
۶-۱ محدود زمانی و مکانی تحقیق
۷-۱پیشینه تحقیق
۱-۷-۱ تحقیقات داخلی
۲-۷-۱تحقیقات خارجی
۳-۷-۱ جمع بندی نتایج تحقیقات
۸-۱ تعاریف مربوط به هویت
۹-۱ موانع و تنگناهای تحقیق

فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری


۱-۲ مقدمه
۲-۲ مباحث نظری
۱-۲-۲ دورکیم
۲-۲-۲ پارسونز
۳-۲-۲ ماکس وبر
۴-۲-۲ کنش متقابل نمادی
۵-۲-۲ کولی
۶-۲-۲ مید
۷-۲-۲ گافمن
۸-۲-۲ نظریه هویت (بورک)
۳-۲ چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق
۴-۲ پرسشهای تحقیق
۵-۲ فرضیات تحقیق
۶-۲ الگوی نظری و تحلیلی تحقیق

فصل سوم : روش تحقیق

۱-۳ مقدمه
۲-۳ نوع تحقیق
۳-۳ تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق
۱-۳-۳ تعریف نظری متغیرهای تحقیق
۲-۳-۳ تعریف عملی متغیرهای تحقیق
۴-۳ متغیرهای مستقل و وابسته
۵-۳ شاخص سازی متغیر های تحقیق
۱-۵-۳ شاخص سازی متغیرهای مستقل
۲-۵-۳ شاخص سازی متغیرهای وابسته
۶-۳ قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ)
۷-۳ اعتبار تحقیق
۸-۳ جامعه آماری
۹-۳ تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
۱-۹-۳ تعیین حجم نمونه
۲-۹-۳ شیوه نمونه گیری
۱۰-۳ واحد تحلیل
۱۱-۳ تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات
۱۲-۳ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق

۱-۴ مقدمه
۲-۴ توصیف دستاوردهای تحقیق
۱-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس
۲-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی
۳-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی
۴-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر
۵-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر
۶-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده
۷-۲-۴ بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان
۸-۲-۴ بررسی میزان تایید دیگران
۹-۲-۴ بررسی میزان درونی کردن ارزشها
۱۰-۲-۴ بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی
۱۱-۲-۴ بررسی میزان پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان
۱۲-۲-۴ بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان
۱۳-۲-۴ بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان
۱۴-۲-۴ بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان
۱۵-۲-۴ بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان

فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق

۱-۵ مقدمه

۲-۵ آزمون فرضیات

۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۱: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان

۱-۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان

۲-۱-۲-۵آزمون فرضیه ۲/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان

۳-۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان

۲-۲-۵آزمون فرضیه ۲ : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی

۱-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی»

۲-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی»

۳-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی»

۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۳: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی»

۱-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۳ : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی»

۲-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۳ : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی

۳-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۳: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی

۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی

۱-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۴: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی»

۲-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی»

۳-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی»

۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی»

۱-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی»

۲-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۵: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی»

۳-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی»

۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۶ : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی

۱-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۶: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»………….

۲-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۶ :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»…..

۳-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۶ :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»………….

۳-۵ تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه)

۱-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت دینی

۲-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی

۳-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت ملی

۸۲
۴-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی

۴-۵ تحلیل مسیر

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها

۱-۶ خلاصه تحقیق
۲-۶ جمع بندی و نتیجه گیری
۳-۶ پیشنهادها

فهرست منابع و ماخذ
پیوست

 فهرست جداول (شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان)

 

جدول۱-۳    میزان آلفای کرانباخ۴۷

جدول ۲-۳   میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس،رشته و پایه تحصیلی۴۸

جدول ۳-۳  توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس۴۹

جدول ۴-۳  توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی۵۰

جدول ۱-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب جنس ۵۲

جدول ۲-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی ۵۳

جدول ۳-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی۵۳

جدول ۴-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات پدر۵۴

جدول ۵-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات مادر۵۵

جدول ۶-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب درآمد ماهیانه خانواده…       ۵۶

جدول ۷-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود۵۷

جدول ۸-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تایید دیگران بودن۵۸

جدول ۹-۴  توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها ۵۹

جدول۱۰-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گروهی۶۰

جدول۱۱-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی۶۱

جدول۱۲-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی۶۲

جدول۱۳-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی۶۳

جدول ۱۴-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی۶۴

جدول۱۵-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میز ان هویت اجتماعی۶۵

جدول ۱-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت اجتماعی بر حسب جنس۶۷

جدول ۲-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت دینی بر حسب جنس ۶۸

جدول ۳-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت خانوادگی بر حسب جنس۶۸

جدول ۴-۵   آزمون تفاوت میانگین هویت ملی بر حسب جنس۶۹

جدول ۵-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت اجتماعی۶۹

جدول ۶-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت دینی۷۰

جدول ۷-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت خانوادگی۷۰

جدول ۸-۵   همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت ملی۷۱

جدول ۹-۵  همبستگی رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی۷۱

جدول ۱۰-۵   همبستگی رضایت فرد از خود با هویت دینی۷۲

جدول ۱۱-۵  همبستگی رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی۷۲

جدول ۱۲-۵  همبستگی رضایت فرد از خود با هویت ملی۷۳

جدول ۱۳-۵  همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت اجتماعی۷۳

جدول ۱۴-۵ همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت دینی۷۳

جدول ۱۵-۵  همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت خانوادگی۷۴

جدول ۱۶-۵  همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت ملی۷۴

جدول ۱۷-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت اجتماعی۷۵

جدول ۱۸-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت دینی ۷۵

جدول ۱۹-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت خانوادگی۷۶

جدول ۲۰-۵  همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت ملی۷۶

جدول ۲۱-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت اجتماعی۷۷

جدول ۲۲-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت دینی۷۷

جدول ۲۳-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت خانوادگی۷۸

جدول ۲۴-۵  همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت ملی۷۸

جدول ۲۵-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت دینی..        ۷۹

جدول ۲۶-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت دینی در مرحله سوم۷۹

جدول ۲۷-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم۸۰

جدول ۲۸-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت خانوادگی ۸۱

جدول ۲۹-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت خانوادگی در مرحله سوم………..        ۸۱

جدول ۳۰-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم……….     ۸۲

جدول ۳۱-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت ملی….       ۸۳

جدول ۳۲-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت ملی در مرحله جدول سوم……….       ۸۳

جدول ۳۳-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم۸۴

جدول ۳۴-۵   عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت اجتماعی      ۸۵

جدول ۳۵-۵   عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت اجنماعی در مرحله چهارم۸۵

جدول ۳۶-۵   عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله چهارم۸۶

جدول ۳۷-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت دینی…        ۸۸

جدول ۳۸-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت خانوادگی۸۹

جدول ۳۹-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت ملی…  ۹۰

جدول ۴۰-۵  محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت اجتماعی۹۱

 

فهرست اشکال (شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان)

 

شکل ۱-۲ مدل نظام کنترل فرایند هویت ۲۸

شکل ۲-۲ الگوی  نظری و تحلیلی تحقیق ۳۳

 

فهرست نمودارها (شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان)

 

نمودار ۱-۲ رابطه چهار خرده نظام پارسونز (مدل سیبرنیتیک ) ۲۰

نمودار ۱-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود۵۷

نمودار ۲-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تائید دیگران بودن۵۸

نمودار ۳-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها۵۹

نمودار ۴-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گواهی۶۰

نمودار ۵-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی۶۱

نمودار ۶-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی۶۲

نمودار ۷-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی۶۳

نمودار ۸-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی۶۴

نمودار ۹-۴ توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت اجتماعی۶۵

نمودار۱-۵ تحلیل مسیر هویت

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *