تاثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان

نوع فایل
word
تعداد صفحات
126 صفحه
تعداد بازدید
1603 بازدید
9,000 تومان

تاثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: زبان آموزی

زبان آموزی
نظریه های زبان آموزی
الف نظریه شناخت گرایی
ب نظریه شرطی شدگی رفتار زبانی
ج نظریه ذاتی، ذهنی بودن زبان
د) ویگوتسکی و ارتباط اجتماعی
مهارتهای گفتاری
مراحل رشد گفتاری
الف مرحله اول: پیش زبانی
ب مرحله دوم: گفتار تکواژه ای
ج مرحله سوم: گفتار دو واژه ای یا تلگرافی
هـ مرحله چهارم: گفتار پیشرفتی
و مرحله پنجم: تلفظ صحیح صداها
گفتار ثابت
مهارت شنیداری

فصل دوم: تاثیر تلویزیون و رشد مهارتهای گفتاری

هدف پژوهش
تاریخچه تلویزیون
تلویزیون و کودک
تلویزیون و اجتماع
تلویزیون و برنامه های آن
الف برنامه های کودک و نوجوان
ب مجموعه های تلویزیونی
ج تبلیغات بازرگانی
متغیرهای محتوای تلویزیون
شیوه های نظری
الف نظریه کشت
ب نظریه فراگیری اجتماعی
ج نظریه پالایش
د نظریه یادگیری اجتماعی
هـ نظریه عدم بازداری
و نظریه توجیه
روش اندازه گیری
مشاهده
روش تحقیق

فصل سوم: تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری و برخی نتایج نظری و کاربردی آن
 واژگان

ساختهای دستوری
الف گروه اسمی
ب گروه صفتی
ج گروه قیدی
د گروه حرف اضافه ای
هـ گروه فعلی
و ساختار جملات
گسترش زبان معیار
الف لهجه
ب گونه زبانی گسترش یافته و محدود
گسترش اصطلاحات و تکیه کلام ها
خطاهای گفتار

فصل چهارم: نتیجه گیری و پیشنهادات
پیوست
گروه یک: گروهی که مدت زمان کمتری تلویزیون تماشا کرده اند
(زمان در این گروهاست)
الف دختران
ب پسران
گروه دو: گروهی که مدت زمان بیشتری تلویزیون تماشا کرده اند
(زمان در این گروه (+) است)
الف دختران
ب پسران
کتابنامه

 

 

زبان قسمتی از فرهنگ یک ملت است و شاید بتوان گفت که زبان خود فرهنگ ساز است و کودکان نیز به عنوان افرادی از این جامعه در بستر این فرهنگ قرار دارند. یکی از مهمترین و اصلی ترین روش های انتقال فرهنگی و به طور اخص انتقال مفاهیم زبانی از طریق رسانه های گروهی محقق می شود و در دسترس ترین رسانه گروهی برای کودکان تلویزیون است. شاید کودکان به دلیل عدم داشتن مهارت کافی در خواندن و نوشتن زودتر از دیگران تحت تأثیربرنامه های تلویزیونی از لحاظ زبانی قرار می گیرند.

به دلیل حساسیت کار با کودک، ایجاب می کند برنامه سازان، علم و آگاهی کافی نسبت به ویژگی های شناختی، عاطفی و اجتماعی کودکان داشته باشند و با تکیه بر این علم و آگاهی به سازماندهی و تولید و پخش برنامه های تلویزیونی بپردازند. هدف از این پژوهش این است تا اولاً کار به صورت میدانی و تحقیقاتی انجام شود تا از طریق آن نتایجی فراهم گردیده و تحول کودکان و به طور اخص نوجوانان در سوم ابتدایی را در قلمرو زبانی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

دوماً از طریق نتایجی که از تحقیقات و پژوهش های انجام شده به دست می آید درباره گستره زبانی کودکان و نوجوانان و چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن آنها، اطلاعاتی کسب کنیم. سوماً با توجه به نتایج به دست آمده پیشنهاداتی در جهت متناسب ساختن برنامه های تلویزیون با میزان درک و فهم زبانی کودکان ارائه شود.

بنابراین در عمل با هدف پیگیری این موارد به تحقیق و پژوهش درباره تأثیر تلویزیون بر مهارتهای گفتاری کودکان و نوجوانان پرداخته شد.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *