تحقیق تطبیق امپدانس الکتریکی

نوع فایل
word
تعداد صفحات
14 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2164 بازدید
9,000 تومان

تحقیق تطبیق امپدانس الکتریکی

 

طی سالهای پیش، زمانیکه برای اولین بار سیستمهای کامپیوتری به بازار عرضه شدند، ابزارهای بزرگ و در عین حال کم سرعتی بودند که قابل قیاس با یکدیگر نبودند.امروزه معیارهای شبکه ای ملی و بین المللی به ایجاد تفاهم نامه هایی در زمینه کنترل الکترونیکی پرداخته که از این طریق سیستمهای گوناگون را قادر به مذاکره با یکدیگر می کنند.

 

مجامع صنایع الکترونیکی (EIA) و انجمن مهندسان الکترونیک و الکتریک، معیارهایی را که پایه گذار اصطلاحات متعارف و نیازهای مشترک چون JEE8023,RS232,EIA بودند، توسعه دادند. اگر یک طراح سیستم وسیله ای را طبق این معیارها خلق کند، آن وسیله با دیگر سیستمها (دستگاهها) ارتباط برقرار خواهد کرد. اما راجع به سیگنالهای مشابهی که در فراصوتها استفاده می شوند، چه می دانید؟

سیگنالهای دیتا: ورودی در مقایسه با خروجی

سیگنالی (پیام) را که وارد مبدلهای فراصوت شده و در از آن خارج می شود را ملاحظه کنید. زمانیکه شما داده ها را در سرتاسر کابل می فرستید، این کار معمولا با قیاس بین آنچه را که از یک طرف کابل داخل شده و آنچه را که از سمت دیگر خارج می شود، انجام می شود.

 

پالسهایی که دارای فرکانس بالا می باشند، هنگام عبور از هر کابلی یا کاهش می یابند یا از بین می روند. هم ارتفاع پالس (دامنه) و هم شکل پالس (شکل موج) به طرز چشمگیری دچار تغییراتی می شوند که میزان این تغییرات به میزان این داده ها و مسافت نقل و انتقال و ویژگی های الکتریکی کابل بستگی دارد.

 

گاهی اوقات یک کابل الکتریکی جانبی تنها در صورتی که قطعه کوتاهی از آن مورد استفاده قرار گیرد، به اندازه کافی قادر به عملکرد   میباشد.اما همان کابل با طول بیشتر و همان میزان داده ها عمل نخواهد کرد.

 

خصوصیات کابل الکتریکی:

از مهمترین خصوصیات در یک کابل الکتریکی، امپدانس، نقش محافظ، کاهش و ظرفیت پذیری می باشد. ما در اینجا تنها به مرور بعضی از این ویژگی ها به طور خلاصه می پردازیم:

امپدانس(اهم) : نشان دهنده مقاومت کلی است که کابل به جریان برقی که در حال عبور از آن است، می فرستد.

 

اصولا در فرکانس های کم، امپدانس تابعی از رسانا می باشد، اما در رسانایی با فرکانس بالا، موارد ایزولاسیون و ضخامت ایزولاسیون هم در امپدانس کابل تاثیر گذارند.

 

تطبیق امپدانس بسیار مهم است. اگر یک دستگاه دارای مقاومت صد اهم باشد پس کابل باید خودش را با این مقدار مقاومت تطبیق دهد در غیر اینصورت مشکلاتی پیش خواهد آمد.

 

دسته :

 مربوط به درس کاربرد ابزاردقیق

فهرست مطالب:

سیگنالهای دیتا: ورودی در مقایسه با خروجی    ۲

خصوصیات کابل الکتریکی:    ۳

کوپلنت:    ۶

نقش کنترل مرتبط با مدار پالسر شامل:    ۷

اعمال کنترل مرتبط با مدار گیرنده شامل:    ۷

پالسر- گیرنده ها:    ۸

الگوی سنجش تامپستون-گری:    ۸

ژنراتورهای صدا شکن در تحقیق:    ۹

طراحی مبدل:    ۱۰

آزمایش مبدل:    ۱۰

انواع مبدلها:    ۱۲

مبدلهای فراصوتی:    ۱۲

مبدلهای ارتباطی:    ۱۲

مبدلهای معلق (غوطه ور):    ۱۳

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید