تحقیق رایگان در مورد مشکلات زنان شاغل

نویسنده:

تحقیق در مورد مشکلات زنان شاغل

مشکلات زنان شاغل

حل مشکلات زنان شاغل ادارات نیازمند تصحیح نگرش سنتی نسبت به زنان بر اساس دیدگاه الهی و انسانی بر مبنای عدالت اجتماعی است .
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری مازندران گفت :

جهت حل مشکلات زنان شاغل ادارات نیازمند تصحیح نگرش نسبت به زنان بر اساس دیدگاه  الهی و انسانی بر مبنای عدالت اجتماعی است .
افزایش اعتماد به نفس _ سلامتی جسمی و روانی افزایش نشاط و احساس انجام یک کار ارزشمند از جمله تاثیرات مثبت اشتغال زنان است .
وی افزود :همچنین باید راهکاری ارائه شود تا زنان علاوه بر ایفای نقش زنانه خویش در ساختن جامعه و فردای خود نقش موثر و فعال داشته باشند .
وی گفت : سیاستهای حمایتی دولت برای  زنان شاغل و سهل نمودن شرایط کاری آنان اشتغال آنان به کارهای تخصصی با امکانات رفاهی بیشتر چون مهد کودک , وسایل ایاب و ذهاب , پرداخت حقوق حق بیمه در زمان بارداری زایمان و شیر دادن و حق تاهل و اولاد و سایر فوق العاده های شغلی مشوق آنان به کار و موجب دلگرمی و افزایش رضایت شغلی آنان خواهد بود .
وی تصریح کرد :نگرش نادرست نسبت به جایگاه زنان کمرنگ دیدن آنان در عرصه های گوناگون و نگاه بسته فرهنگی , عدم دسترسی به عدالت اجتماعی علی رغم وجود فضای فکری روشن در جامعه مسئولین خصوصا دیدگاه بسیار مثبت دولت نهم به زنان , هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد .
شرف الدین خاطر نشان ساخت :

مشکلات زنان شاغل
مشکلات زنان شاغل

مقرر شد با بررسی سازمان بهزیستی در نقاط مختلف شهرستانهای استان با توجه به تراکم کارمندان زن در ادارات و خصوصا بیمارستانها در آن منطقه به تناسب نیاز حداقل ۱ و حداکثر ۳ مهد کودک بصورت شبانه روزی اعلام شود تا مادران کارمند در نزدیکی فرزندان خود باشند .
در ادامه جلسه وی بیان کرد : با استفاده از راهکارهای ممکن از اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرایی در سقف اعتبار مصوب حداقل مبلغ ۲۰۰۰۰۰ریال به فرزندان بانوان شاغل تاپایان ۶ سالگی  جهت هزینه مهد کودک ها پرداخت شود و در این خصوص مقرر گردید از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه استان نسبت به بر آورد هزینه های پرداخت شهریه مهد کودک فرزندان زیر ۶ سال بانوان شاغل دستگاههای اجرایی در استان اقدام و نتیجه را به دبیرخانه کارگروه بانوان و خانواده استان اعلام نمایند بررسی مشکلات زنان شاغل در عرصه IT

فناوران – شبنم طباطبایی، رییس کارگروه زنان با بیان این مطلب، گفت: تفاوت درآمد زنان و مردان در شرایط یکسان کاری،  نبود امنیت شغلی، قدرت پایین ریسک‌پذیری و نبود فضای مناسب برای ارتقا شغل، از مشکلات عمده زنان در محیط کار به شمار می‌رود.
وی افزود: اصولا در کشورمان نقش خاصی برای زنان به عنوان تامین کننده اقتصاد خانواده‌ قایل نیستند، بنابراین کار زنان شاغل در بیرون از منزل، یک نوع تفنن یا فعالیت فوق برنامه قلمداد می‌شود و در نتیجه اجباری برای پذیرفتن آنان و توجه به شرایط‌شان  صورت نمی‌گیرد.
طباطبایی خاطرنشان کرد: اختیاری بودن کار زنان در بیرون از منزل باعث می‌شود که زنان آشنایی و تجربه کمتری در برخوردهای حرفه‌ای خود داشته باشند، به طوری که تعامل صحیحی بین زنان و اجزای کاری در محیط‌های کاری وجود ندارد.
وی همچنین گفت: از دیگر مشکلات زنان تعادل بین مسوولیت‌های خانه و محیط کار اشاره کرد، به این ترتیب که خانه‌داری و کار بیرون از منزل مسوولیت‌های همزمان فراوانی را ایجاد می‌کند که ایجاد تعادل بین آنها چندان ساده نیست.

طباطبایی افزود: در مجموع می‌توان گفت که همه اشکالاتی  که زنان شاغل با آن مواجهند به نوعی با هم در ارتباطند و یکی عامل بروز مشکل دیگری می‌شود و این مشکلات سلسله‌وار به هم  مربوط می‌شوند.

رییس کارگروه زنان عوامل اشکالات مطرح شده در این جلسه را در پنج  مورد خلاصه کرد و گفت: فرهنگ حاکم بر کشور، تفاوت‌های ذاتی زنان و مردان، نبود الگوی مناسب برای زنان، بی‌علاقگی زنان در یادگیری دانش عمومی و فقدان خوباوری نزد آنان، این پنج عامل را تشکیل می‌دهند.
وی در توضیح این عوامل گفت: عموما زنان علاقه کمتری به یادگیری دانش‌های عمومی چون تاریخ، جغرافیا و نظایر آن دارند، یا تعداد زنانی که در محیط کار خود بر بیش‌تر  مشکلات غلبه  کرده‌اند و الگوی مناسبی برای زنان دیگر  محسوب می‌شوند،

بسیار کم است. طباطبایی گفت: از اعضای کارگروه زنان در این جلسه خواسته شد تا به مطالعه مشکلات زنان و عوامل آن بپردازند و براساس آن ماموریت این کارگروه را  برای حل یا کمرنگ شدن این مشکلات تعیین کنندشاغل، می‌توان به ناتوانی زنان در ایجاد