تعیین ظرفیت تحمل گردشگری منطقه الموت قزوین

نوع فایل
word
تعداد صفحات
13 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2378 بازدید
5,800 تومان

گردشگری منطقه الموت قزوین

فهرست مطالب:

مقدمه:

تا اواخر دهه ۱۹۷۰، گردشگری به عنوان فعالیتی و بدون دود معرفی و همواره بر پیامدهای مطلوب و منافع اقتصادی آن تاکید می شد. از دهه ۱۹۸۰ یافته ها و گزارش های تحقیقی متعدد، پیامدهای زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی نامطلوب گردشگری را مورد تایید قرار دادند (رهنمایی و همکاران؛ ۱۳۸۷، ۱۸).

یکی از دلایل گسترش گردشگری در دهه های اخیر را رشد شهر نشینی می دانند. در واقع شهر نشینی به دلیل ایجاد شرایط و موقیعت های استرس زا و غیر عادی که با طبیعت انسانی سازگاری چندانی ندارد به روند رو به رشد گردشگری شتاب افزونی بخشیده است. امروزه بایدگردشگری در مسیری حرکت کند که، پایان این راه به پایداری ختم شود.

مفهوم پایداری توسط کمیسیون جهانی محیط و توسعه اینگونه تعریف شده است :توسعه ای که نیاز های نسل فعلی را تامین می کند ، بدون این که توانایی نسل های آتی را در تامین نیاز هایشان به مخاطره بیندازد (ضیایی، ۱۳۸۸، ۱۲۷). با توجه به این  موضوعات و وجود مشکلات واضح در ارتباط گردشگری و محیط، دانشمندان و محققان از مفاهیم و روش های مختلف سنجش پایداری  استفاده میکنند که یکی از روش های مورد استفاده برای انجام این مهم ظرفیت تحمل گردشگری است

تصاویر نقشه منطقه الموت قزوین

ناحیه مورد مطالعه:

منطقه الموت قزوین کجاست ؟

منطقه الموت در شمال شهر قزوین قرار گرفته و منطقه ای است کوهستانی در میان کوههای الموت، طالقان و دره الموت (مسیر الموت رود) که در قسمتی کوهستان البرز مرکزی و به موزات کرانه های جنوبی دریای خزر قرار داشته و بین 18″36 تا 35″35 دقیقه عرض شمالی و 18″50 تا 51″50 دقیقه طول شرقی واقع شده است (کاظمی ورکی؛ 1383: 4).

از شمال به غرب مازندران و رامسر (روستای دو هزار و سه هزار تنکابن)، از جنوب به کوههای طالقان و آبیک و از جنوب غرب به قزوین و از غرب به ابهر و طارم سفلی محدود می باشد. دره الموت در تقسیمات جغرافیایی به دو منطقه رودبار الموت و رودبار شهرستان تقسیم شده است.

رودبار الموت شامل سه دهستان الموت پایین به مرکزیت روستای زوارک، الموت بالا به مرکزیت روستای مینودشت (شترخان) و معلم کلایه با مرکزیت معلم کلایه در مجموع با 94 روستا و وسعت 885 کیلومترمربع و رودبار شهرستان که سه دهستان رودبار شهرستان، رودبار محمدزمان خانی و دستجرد را شامل می شود و 98 روستا و 1120 کیلومتر مربع وسعت دارد (حمیدی و همکاران؛ 1384: 22).

تصاویر الموت قزوین

فهرست : گردشگری منطقه الموت قزوین

مقدمه

بیان مسئله:

روش تحقیق:

ناحیه مورد مطالعه:

یافته های تحقیق:

نتیجه گیری:

منابع و مآخذ

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *