تکنولوژی آموزشی(رایگان)

نام پروژه ::تکنولوژی آموزشیتکنولوژی آموزشی

حجم فایل :: 11.6 کیلو بایت

دسته بندی:: رشته علوم تربیتی و آموزشی

برای دانلود این مقاله پیشنهاد می کنیم فایل را دانلود کنید

بهم ریختگی به خاطر شکا و اشکالی هست که در اینجا نمی توانستیم نشان دهیم

تکنولوژی آموزشی

– تعریف لغوی و اصطلاحی تکنولوژی آموزشی

– تعریف مورد توافق همگان در تکنولوژی آموزشی( جیمز براون و همکاران)

– پیشگامان تکنولوژی آموزشی

1. مرحله ابزار و وسایل 1900 تولید پروژکتورها(سخت افزار)

2.مرحله مواد آموزشی فیلمبرداری‌ها، عکاسیها، فیلم‌سازیها،

تأثیر رنگ بر آموزش، اندازه و تصویر

3.مرحله نظامهای درسی-هماهنگی بین عناصرآموزشی(نظریه‌ عمومی سیستم‌ها)

 

– مراحل تکامل

مفهوم تکنولوژی

آموزشی

مواد و سایل در خدمت نظام بزرگتری بنام نظام درسی درآمد

طراحی منظم تدریس( تکنولوژی آموزشی مد نظر قرار گرفت)

4. مرحله نظامهای آموزشی- به آموزش افراد با توجه به نیازهای انها در رابطه با

جامعه خاص خو آنها مطرح شد

از اقتصاد دانان، جامعه شناسان، و روانشناسان بعنوان متخصصین بهره گرفته شد

5. مرحله نظامهای اجتماعی- هماهنگ کردن فعالیتهای همه سازمانهای اجرایی و

آموزش بخش دولتی و خصوصی برای فعالیتهای آموزشی

 

مبحث سیستم

1. تعریف سیستم

طبیعی باز خرده سیستم

2. انواع سیستم سیستم

مصنوعی بسته فراسیستم(سیستم برتر یا کلان)

3. اجزاء سیستم

4. تعریف درون داد

5. تعریف فرآیند

6. تعریف برون داد

7. تعریف بازخورد

8. تعریف معیار

مبحث آموزش و ارتباط

– آموزش- به فعالیتهای هدفمند معلم برای ایجاد یادگیری در یاد گیرنده

– یادگیری

– تعریف ارتباط درون فردی

– انواع ارتباط گروهی

میان فردی با افزایش فراگیران

جمعی

– مدلهای ارتباطی و انواع آن

 

 

مهارت لغوی

– خصوصیات فرستنده و گیرنده پیام گرایش و طرز تفکر

معلومات و اطلاعات

خصوصیات اجتماعی و فرهنگی

– موانع ارتباطی

کلامی

حالات چهره

-انواع ارتباط روزمره نشانه های طبیعی

نشانه های قرار دادی

حرکات بدنی

رسانه های گروهی

ارتباط درون فردی

 

سخنرانی 1. برقراری ارتباط کلامی توسط معلم مستقیم امرونهی

انتقال یا اعمال قدرت

 

پذیرش احساس شاگرد

 

هنگام حضور معلم در کلاس سه حالت ممکن است اتفاق بیافتد

پذیرش عقاید

غیر مستقیم تحسین و تشویق

پرسش از شاگرد

پاسخ به سوالات

2. برقراری ارتباط کلامی توسط فراگیر

اظهار نظر از طرف فراگیران

 

3. سکوت یا سروصدا

 

مبحث طراحی آموزشی و الگوهای آن

– طراحی آموزشی چیست

– چرا طراحی آموزشی انجام می دهیم

– الگوهای طراحی منظم آموزشی

 

– الگوی طرح سیستمی پیام معروف به طرح پیام ایندیانا

– الگوی منظم آموزشی جیمز براون و همکاران

– الگوی منظم آموزشی ویگر و بریگز

الگوی ویگر و بریگز

مراحل الگو

1. تعیین هدفها

 

ویژگی های فراگیران را تعیین می کنیم

1 /1- هدفهای کلی

2/1- هدفهای رفتاری

 

هدفهارا تعیین می‌کنیم

فعالیت فراگیران را طلب می کنیم

2. مخاطب

1/2- تعیین تکلیف یا سلسله مراتب یادگیری

2/2- تعیین رفتاری ورودی و سنجش آن

 

ارزشیابی و تجدید نظر به عمل می‌آوریم

3. انتخاب محفظ

4. سازمان

1/4- تعیین روشها و فنون تدریس

 

روش ها و رسانه ها و مواد را انتخاب می‌کنیم

مواد و رسانه های آموزشی را در خلال آموزش بکار می‌بریم

2/4- سازماندهی گروههای تدریس

3/4- تنظیم زمان و فضا

5. رسانه ها

1/5- انتخاب منابع انسانی و غیر انسانی

6. ارائه

1/6- اجرای تدریس

7. ارزشیابی

1/7- ارزشیابی عملکرد

2/7- بازخورد

الگوی جیمز براون

 

الف) تعیین اهداف د) بازده

1. اهداف کلی 1. ارزشیابی

2. اهداف جزئی 2. اصلاح طرح

3. اهداف رفتاری

 

ب) تعیین شرایط ج) تعیین منابع

1. پیش بینی تجارب یادگیری 1. منابع انسانی و غیر انسانی

2. تعیین گروههای تدریس و یادگیری 2. فضای آموزشی

3. تعیین شیوه های تدریس 3. وسایل و مواد آموزشی

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *