خلاصه ای از زندگی نامه حضرت دانیال نبی(ع) همراه با فیلم

نویسنده:

پیامبر باران
خلاصه ای از زندگی نامه حضرت دانیال نبی(ع) همراه با فیلم مستند و سینمایی در سال ۲۰۱۳
حضرت دانیال (ع)از پیامبران بزرگ الهی است که در سال ۵۹۸ ق. م در اورشلیم (بیت المقدس)دیده به جهان گشود. دانیال نبیایشان فرزند یوحنا و از نسل حضرت داوود (ع) است.

دانیال کلمه ای عبری است که به معنای “خدا قاضی و حاکم من است” می باشد.

آن  حضرت حوادث آینده و بعثت پیامبر آخر الزمان را در کتاب خود پیش گویی کرده است.

ایشان در سال ۵۸۶ ق.م به همراه گروهی از یهودیان به دست سپاهیان بخت النصر ، اسیر و به بابل فرستاده شدند و چون از اطاعت فرمانروای بابل امتناع کردند او را نزد شیران درنده انداختند ولی از میان آن حیوانات سالم بیرون آمدند.

پس از تصرف شهر بابل توسط کوروش و به پیشنهاد وی ، حضرت دانیال نبی (ع) به شهر شوش مهاجرت نموده و تا پایان حیات پر برکتشان در این شهر ساکن بودند.

با ورود سربازان اسلام به ایران ، آنان از وجود اتاقکی با مهر و موم حکومتی در شوش آگاهی یافتند. جریان را به خلیفه دوم رساندند و وی نیز برای چاره جویی و آگاهی از امر به امام علی (ع) رجوع می کند و حضرت امیر المومنین (ع) فرمودند که آن پیکر متعلق به دانیال نبی (ع) است و دستور دادند آن پیکر مطهر را طبق موازین اسلامی کفن و دفن کنند و در حق این پیامبر بزرگوار فرمودند: ” من زار اخی دانیال کمن زارنی- آن کس که برادرم دانیال را زیارت کند ، گویی که مرا زیارت کرده است “.

در بزرگی و عظمت این پیامبر همین بس که پیامبر عظیم الشان اسلام و تمامی ائمه (علیهما السلام) در حق ایشان حدیث آورده اند.

ایشان به عدالت ورزی مشهور بودند و قضاوت هایشان مورد توجه خاص امام علی (ع) نیز قرار گرفته اند.

حضرت دانیال نبی(ع) به عنوان دومین معصوم مدفون در ایران ، بعد از وجود پاک و مقدس حضرت امام رضا (ع) همواره مورد توجه و زیارت خاص مسلمانان و تمامی اقلیت های مذهبی و جهانگردان قرار گرفته است.

از معجزات این پیامبر عظیم الشان ، این بوده که در زمان داریوش ، وبا ، بسیار شایع می گردد و دولت هرچه تلاش می کند موفق به مهار آن نمی شود. داریوش نیز به وزیر خود حضرت دانیال (ع) برای چاره جویی مراجعه می کند . ایشان دست به دعا برمی دارند و خدای متعال را به پنج تن آل عبا قسم می دهد تا این بلا از بین برود و اینگونه نیز شد.”لی خمسه اطفی بهم حر الوباء الحطمه المصطفی و المرتضی و ابناهما و الفاطمه”.

از جمله القاب این پیامبر بزرگ ، (صاحب اللواء و پیامبر باران ) می باشد.

لقب صاحب اللواء به این سبب است که ایشان از یاران خاص صاحب الزمان (عج) و پرچمدار آن حضرت خواهند بود.

لقب پیامبر باران نیز بدین جهت بوده که دعای ایشان برای نزول رحمت الهی همواره مورد اجابت الهی بوده و پس از رحلت ایشان نیز در هنگام خشکسالی ، پیکر مقدس این پیامبر بزرگ را از اتاقک خارج کرده و با این کار موجبات نزول رحمت پروردگار را فراهم می آوردند.

بر سنگ قبر جدید آن حضرت که مقام معظم رهبری آن را انشاء فرموده این تعابیر استفاده شده است که تمامی این القاب ، حکایت از جایگاه رفیع این پیامبر عظیم الشان دارد: “‌ هذا المضجع المنور للعبد الصالح و الولی المفلح ، هادی العباد و مصلح البلاد و الداعی الی الرشاد الحابس نفسه علی ذات الله و المتحمل فی سبیل انواع البلاء دانیال علیه السلام النبی الحکیم الجلیل الامین”. اصل بنای حرم مطهر به ۴۵۰ سال پیش و به دوره صفویه باز میگردد.

بنای فعلی گنبد ، مضرس و مخروطی است که در سال ۱۲۸۷ ه.ق به دستور مرحوم حاج شیخ جعفر شوشتری ساخته شد و از نظر ارتفاع و قطر پایین نیز در جهان بی نظیر است.

 

 

دانلود لینک مستقم(مستند در مورد حضرت دانیال)

فیلم حضرت دانیال ۲۰۱۳ در سایت نماشا

 

 

Recent search terms: