دانلود زندگی نامه هنری فورد (رایگان)

نویسنده:

هنری فورد در آمریکا چشم به جهان گشود. پدرش دهقان بود . او فقط توانست تحصیلات دوران ابتدایی را بگذراند چون پدرش معتقد بود که کار کشاورزی برای او سودمندتر است . او از کودکی عاشق ماشین بود پدرش که شور و شوق او را دید برای او کارگاه کوچکی دایر کرد او شبها بعد از کار به آزمایشاتی در آنجا می پرداخت .

در سن 12 سالگی برای اولین بار لوکوموتیو را دید و تصمیم گرفت که مدلی از آن را ارائه دهد . تلاش بسیاری کرد تا تصمیمش در این زمینه به موفقیت بیانجامد. در سن 17 سالگی در کارگاه موتور سازی به کارآموزی پرداخت و سه سال در آنجا به کار پرداخت . او به مطالعات نشریاتی در این زمینه پرداخت .

وی تصمیم گرفت که به شهر خود بازگشته و تحقیقات خود را ادامه دهد. فورد ایمان کامل داشت که روزی می تواند در کارگاهش خودرویی پدید آورد . در این حال شرکتی شغل مهندسی ماشین سازی را به او پشنهاد داد .

او باز مجبور شد که از خانواده جدا شده و راهی شهر دیگری شود . بس در آنجا خانه و کارگاهی کوچک دایر کرد و هر روز پس از بازگشت از کارخانه به آزمایشات خود ادامه داد .

هنری فورد

در سن 29 سالگی توانست اولین موتور اتومبیل خود را به پایان برساند و توانست اتومبیل بنزینی خود را بسازد . او حدود 1 سال اتومبیلش را در تمام زمینه ها مورد آزمایش قرار داد و سرانجام اولین اتومبیل خود را فروخت . کارخانه ایی که در آن مشغول کار بود وقتی که می خواست، با او قرار داد جدید ببندد فورد قبول نکرد چون می خواست آزمایشات خود را ادامه دهد. در این هنگام در اوج فقر و تنگدستی شرکت را ترک کرد .

فورد توانست چند سرمایه دار را برای تولید خودروهای بنزینی خود گرد هم جمع کند و به عنوان سر مهندس 3 سال به تولید اتومبیلها نظارت داشته باشد. او توانست در هر سال 6 تا 7 اتومبیل تولید کند . در این هنگام او به تولید اتومبیلی می اندیشید که بتواند مورد مصرف عموم باشد پس در این زمینه با شرکای خود اختلاف نظر داشت چون آنها فقط به سود خود و تولیدات می اندیشند .

فورد استعفای خود را ارائه داد . اتومبیل خود به نام ارو Arrow را در مسابقه اتومبیل رانی شرکت داد و توانست با اختلاف نیم مایل از اتومبیل دیگر برنده شود . در این هنگام آوازه اتومبیل او پیچید . او شرکت موتور فورد را دایر کرد در این شرکت او مدیر عامل ، سرپرست کارگاه ، سر مکانیک و سر مهندس شرکت بود .

در اولین سال تولید خود 1780 دستگاه مدل A را فروخت و اتومبیلهایش به عنوان محکمترین و مطمئن ترین اتومبیلها شناخته شد. در دومین سال اتومبیل های مدل A, B , C را وارد بازار کرد و کم کم تولیدات شرکتش را 100 اتومبیل در روز رساند . او می خواست که اتومبیلی با سرعت بالاتر بسازد . این موقعیت خود به خود در اختیار او قرار گرفت .

عکس هنری فورد همراه ادیسون

روزی در یک مسابقه اتومبیل رانی یک اتومبیل فرانسوی تصادف کرد و فورد یک قطعه از این اتومبیل به نام سوپاپ را که به نظر سریعترین اتومبیل در مسابقه به نظر می آمد برداشت آزمایشات زیادی روی آن انجام داد و نتوانست آلیاز تولیدی آن را شناسایی کند سرانجام دریافت که الیاژ مورد استفاده در آن وانادیم است.

در آن زمان در آمریکا کارگاه های ریخته گری قالبگیری آن را نمی دانستند. او با خبر شد که در انگلستان شخصی قالبگیری آن را انجام می دهد. پس قطعه ایی از آن را برای او فرستاد .

باز اتومبیلی دیگر را طراحی کرد. مدل معروف و ارزان T را وارد بازار کرد. او به مشتریانش فرصت انتخاب رنگ اتومبیلها را داد. دیگر شرکت، او جوابگوی نوآوری های او را نمی داد پس یک مجموعه بزرگ صنعتی تاسیس کرد . وبدر روباتهای صنعتی لقب گرفت . تولیدات کارخانه فورد به مرز 4000 در سال رسید .

زندگی نامه هنری فورد

هنری فورد همواره پول را به عنوان وسیله ای برای تحقق آرمانهای خود می شناخت .

در سال 1960 شرکت فورد دومین شرکت بزرگ دنیا بود . فورد تجربیات خود را در وصیت نامه در اختیار مردم قرار داد :

: ناممکن وجود ندارد . : ایمان ماده اصلی و خمیر مایه دستیابی به آرزوهاست . : ایمان ابزار نیرومندی است که دیده نمی شود .

 

سراسر کار و تلاش او گواه این مدعاست که : برای فردی که پشتوانه خواسته اش ایمان متزلزل ناپذیرش باشد، غیرممکن وجود ندارد

 نام محصول :زندگی نامه هنری فورد
 حجم :140 کیلوبایت
دسته بندی : مشاهیر و شخصیت ها
 فرمت : pdf
 صفحات :5

 قیمت : رایگان
 رمز فایل: bazar4h.ir
 منبع : همپا فایل

 

دانلود مستقیم