شرکت شهد ایران”رایگان”

صنعت آبمیوه

مقدمه

با رشد روز افزون جمعیت افزایش میزان مواد غذایی اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است . تکنولوژی پیشرفته مواد غذایی سبب شده که ما بتوانیم حداکثر استفاده را از تولیدات کشاورزی به عمل آوریم و ضایع شدن محصولات کشاورزی جلوگیری نماییم .

صنعت آبمیوه ( آبمیوه نکتار و پوره میوه ) نیز یکی از جدید ترین رشته های صنایع غذایی است ، علی رغم اینکه به تازگی در ایران معمول گردیده به عنوان یکی از روش های حفاظت و جلوگیری از ضایعات میوه از اهمیت ویژه ای برخوردار است . این صنعت از لحاظ تکنیک بسیار پیشرفته و در عمل به متخصصین و کارشناسان مجرب و کار آزموده نیاز مند است ، چرا که میوه جات از لحاظ عطر و طعم و رنگ بسیار حساس بوده و ارزش غذایی آنها هنگامی حفظ می شود که بتوانیم به خوبی مراحل مختلف تولید آنها را کنترل و اجرا نماییم . ارزیابی و کنترل قیمت مواد غذایی زمینه مهمی از مطالعه علوم مواد غذایی می باشد . اگر مصرف کنندگان به دلایلی از مصرف آن خودداری کنند بی ارزش خواهد شد .

رنگ ، طعم و بافت را می توان بوسیله دستگاههای آزمایشگاهی اندازه گیری کرد . ولی هنوز تجزیه و تحلیل وابسته به حواس انسان به وسیله تست های چشایی مهمترین ابزار اندازه گیری کیفیت مواد غذایی و مقبولیت پذیرش آن می باشد . کیفیت یک مواد غذایی نه تنها به قابلیت خوراکی آن بستگی دارد بلکه به ارزش تغذیه ای ، الگوها و عادات غذایی مردم نیز بر کیفیت غذایی آن تاثیر می گذارند . کنترل کیفیت در دو سطح باید صورت گیرد . در سطح کارخانه ای ، کنترل تولید باعث می گردد که یک محصول ایمنی پیدا کرده و کیفیت آن ثابت بماند . تدوین قوانین غذایی در سطح ملی ، مصرف کنند را در مقابل تقبلات غذایی ، آلودگی و عملیا ت بهداشتی حفاظت کند . برای اینکه بتوانیم این صفت را با اصول صحیح برنامه ریزی شده توسعه دهیم لازم است قبل از هر چیز با اصول علمی و شرایط تولید آن کاملاً آشنا شویم .

 

خلاصه ای از تاریخچه شرکت شهد ایران ( تولید کننده آبمیوه و کنستانتره ) در خلال سالهای 60 و 61 عنوان شد که محصول سیب درختی کشور سالیانه 1200000 تا 1500000 تن می باشد که مقدار زیادی از این محصول، پای درخت ها فاسد می شود و از بین می رود بدین منظور محصولان شرکت بر فکر افتادن از سیبی که در حقیقت ضایع می شود و از سیبی که پس از مصرف تازه خوری و پس از تکمیل ظرفیت ضایع نگهداری باقی می مانند و محکوم بر فناست با احداث کارخانه کنسانتره و آبمیوه ، مقداری از این محصول را برای مصارف داخلی تبدیل به آبمیوه و مقداری هم به صورت کنستانتره و آبمیوه تغلیظ درآورده و به کشور های دیگر صادر نمایند تا بدین وسیله ضمن جلوگیری از ضایعات فراوان که در حقیقت ثروت ملی است – ارزش قابل توجه ای نیز نصیب کشور شود .

در ضمن زمینه اشتغال به تحصیل عده ای از هموطنان فراهم گردد . به همین منظور در سال 61 عملیات ساختمانی آغاز شد در سال 64 پس از اتمام ساختمان و ساخت و نسب ماشین آلات و تاسیسات ، با ظرفیت تولید سالانه 1500 تن کنستانتره و 3000 تن آبمیوه شرع به کار نمود و در سال 66 پروانه بهره برداری از اداره صنایع دریافت نمود .

محصولات تولید کارخانه :

محصولات تولیدی شامل کنستانتره ، سیب ، انکور ، البالو ، زرد آلو ، گلابی و انواع آبمیوه همچنین پوره هلو ، زرد آلو و پوره سیب و گلابی است .

وضعیت بسته بندی

آبمیوه را به دو صورت بسته بندی می کنند :

1)     در پاکت های آلومینیومی ( دلمپک ) 200 سی سی

2)     یا پاکت های تترا پک به بازارهای داخلی عرضه می شود

و برای صادرات کنستانتره از شبکه های پلی اتیلن مخصوص مواد غذایی با ظرفیت 200 لیتر یا شبکه فلزی که دارای لایق های پلاستیک است استفاده می شود .

پوره را هم به دو طریق یکی در بسته های مخصوص اسپتیک( aspetic  ) و دیگری در سردخانه با دمای c0 20 نگهداری می شود .

تامین مواد اولیه

میوه هایی که مخصوص استان است توسط شرکتهای تامین کننده میوه تامین می شود و یا خود با غداران مستقیماً جهت فروش به کارخانه تحویل می دهند .

میوه هایی که در خارج از استان وجود دارد و به وسیله پرسنل خرید شرکت خریداری می شود و یا با عقد قرارداد با شرکت هایی که در این زمین فعالند تامین می گردد .

تکنولوژی تولید و بسته بندی :

تکنولوژی مواد در خود شرکت طراحی و ساخته شده است . این شرکت تا کنون پولی بابت دریافت تکنولوژی پرداخت نکرده است . بلکه در مواردی صادر کننده تکنولوژی نیز بوده است . در دنیا شرکتهای محدودی هستند که می توانند آب آلبالو و کنستانتره آن را باکیفیت بسیار بالا در سطح جهان ارائه بدهند خوشبختانه این شرکت جزء محدود شرکتهاست . این شرکت از اولین سالی که فعالیت خود را شروع کرده هر سال یک محصول جدید به بازار ارائه کرده است . این شرکت از ماشین آلات و سیستم کار بسیار خوب بهرمند است . سعی می شود پدیدهای جدید در این صنعت به سرعت شناخته شود . اگر آنزیم جدید و یا ماشین مدرن تر و همچنین مواد دسته بندی جدیدی به بازار عرضه شود بلافاصله در جریان قرار گرفته و همگام با پیشرفت های روز  دنیا ، کارخانه و تکنولوژی و ماشین آلات کارخانه را پیش می برند و همواره در حال توسعه و تکمیل خط تولید است تا به بازار های صادراتی دست پیدا کنند .

لازم است یادآئری شود که از زمانی کمه تولید این شرکت آغاز شده ، بر زمره ی شرکت های صادراتی درآمده و به عنوان واحد نمونه سال 70 نیز انتخاب شده و در بین تمام واحد های صنایع غذایی کشور مقام اول را کسب نموده است .

نام مقاله ::شرکت شهد ایران

صنعت آبمیوه

پسورد : bazar4h.ir

فهرست مطالب :

مقدمه                                                                                                                 1

محصولات تولید کارخانه                                                                                 2

وضعیت بسته بندی                                                                                         2

تامین مواد اولیه                                                                                               2

تکنولوژی تولید و بسته بندی                                                                        3

تعداد پرسنل                                                                                                     3

تفاوت آبمیوه                                                                                                    3

نوشابه بدون گاز                                                                                              3

نکتار                                                                                                                  4

سیستم کنترل کیفی                                                                                          4

بررسی خط تولید کارخانه                                                                              4

باسکول                                                                                                             4

سیلو                                                                                                                  5

پرس                                                                                                                  5

پاستورازاسیون                                                                                               6

تغلیظ                                                                                                                6

سالن تتراپک                                                                                                     9

پاکت سازی                                                                                                      10

ری اریتور                                                                                                        11

نحوه گردش کار در انبار                                                                                12

انبار گردانی                                                                                                     14

روش تجزیه و تحلیل درونی                                                                          15

روند فروش                                                                                                      16

روند سود                                                                                                         16

روند سرمایه در گردش                                                                                  20

صادرات                                                                                                            21

استراژی توسعه صادرات                                                                               22

سهام و سرمایه                                                                                                24

فروش شرکت                                                                                                 25

فروش در شرکت شهد ایران                                                                          26

فروش کالا                                                                                                       28

فروش نسیه                                                                                                    29

پرسنل بخش واحد فروش شرکت شهد ایران                                               30

نقش و ارتباط واحد فروش                                                                           31

اهداف بخش فروش                                                                                        32

شرکت سهامی                                                                                                 34

توزیع نیروی انسانی                                                                                    36

مشخصات ماشین آلات تولیدی                                                                     38

منبع                                                                                                                39                                                                                                                                                                                          

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *