عوامل پیشرفت،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست؟(رایگان)

 نام پروژه : عوامل پیشرفت،راه‌های پیشرفت و موانع پیشرفت چیست؟ چه چیزهایی مانع پیشرفت ماست؟

حجم : 21 کیلو بایت

رمز فایل: bazar4h.ir

بخشی از مقاله :

عوامل پیشرفت از زبان حضرت آیت الله خامنه ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه نخبگان باید ‌حرکت در مسیر پیشرفت را بدون مأیوس شدن در برابر سختی ها ادامه دهند تصریح کردند ملت و کشور ایران در مسیر پیشرفت و حرکت به سوی آرمانها قرار گرفته است و نخبگان باید سهم و وظیفه خود را در این مسیر ادا کنند.

رهبر انقلاب اسلامی حضور در جمع نخبگان و برگزیدگان استان یزد را همانند سایر دیدارها با نخبگان شیرین و لذت بخش دانستند و افزودند: برگزاری چنین نشست هایی یک جنبه واقعی و کاری و یک جنبه نمادین دارد که جنبه واقعی آن تشکر از قشر نخبه و قدرشناسی از آنان است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: جنبه نمادین این نشست، حامل این پیام است که اگر ملت ایران و جوانان و همچنین مسئولان خواهان پیشرفت و حرکت پرشتاب کشور به سوی آرمانهای ترسیم شده هستند باید قدر نخبگان را بدانند و جایگاه آنان را در کشور حفظ کنند.

ایشان استفاده از امتیاز نخبگی برای سود رساندن به مردم و جامعه را موجب جلب رضایت خداوند دانستند و تأکید کردند: نخبگان در عرصه های مختلف باید با اتکاء به تواناییها و حفظ استقلال و عزت خود،‌حرکت در مسیر پیشرفت را بدون مأیوس شدن در برابر سختی ها ادامه دهند و متوقف نشوند.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند ملت و کشور ایران در مسیر پیشرفت و حرکت به سوی آرمانها قرار گرفته است و نخبگان باید سهم و وظیفه خود را در این مسیر ادا کنند.

 

عوامل پیشرفت همه جانبه از نظر ریاست محترم جمهور

همبستگی

وحدت

کار علمی و علم آموزی

ایمان به خدا

دلسوزی برای یکدیگر

عشق به هموطن

عشق به خدا

عشق به ایران عزیز

کار

تلاش و مجاهدت پیگیر

خلاقیت

نگاه به قله‌های بلند و آرمانهای الهی

 

موانع پیشرفت از نظر ریاست محترم جمهور

تفرقه

سستی

آسیب پذیری فرهنگی

عدم شناخت دشمنان و توطئه‌های آنها

عدم دفاع جانانه در مقابل هجوم دشمنان

از دست دادن خودباوری ، شجاعت ، ابتکار و خلاقیت

از دست دادن فرصت‌ها

 

امام علی (ع) و راز و رمز پیشرفت و سقوط

علل پیشرفت یک امت و نشانه‏هاى سقوط در بیانى از امیرالمؤمنین (ع) تبیین شده است که به آن اشاره مى‏شود حضرت فرمود: «یستدلّ على ادبار الدول باربع تضییع الاصول، والتمسک بالغرور، تقدیم الاراذل و تأخیر الافاضل؛(1) دولت‏ها و جوامع زمانى به انحطاط گرایش پیدا مى‏کنند که اصول ارزشى از بین برود و نیرنگ به عنوان اصل ارزشى مورد قبول قرار گیرد، فرومایه گان سمت‏ها و مسئولیتها را به عهده گیرند و کسانى که فاضلند منزوى شوند.

بنابراین اگر انسان با مطالعه دریافت اصول ارزشى در جامعه تضییع شده و تباه گردیده و نیرنگ و غرور و فریب جاى آن را گرفته و همچنین اگر پست‏هاى حساس جامعه در اختیار فرومایگان قرار گرفته و انسان‏هاى فاضل و شریف از تصدى آن مشاغل محرومند ، مى‏تواند استدلال کند که آن جامعه به سوى سقوط و انحطاط مى‏رود و اگر یافت که اصول ارزشى بر ارکان جامعه حاکم است، صداقت و امانت دارى و تلاش و کوشش و عدالت و آزادى در آن جامعه برجسته است وانسان‏هاى شریف و فاضل مسئولیت‏هاى گوناگون را به عهده دارند آن جامعه پیشرفت خواهد کرد.

در بیان دیگرى امام على (ع) فرمود: «یستدل على الادبار باربع، سوء التدبیر وقبح التبذیر و قله الاعتبار وکثره الاعتذار؛(۲) بر ادبار دولت‏ها به چهار چیز استدلال مى‏شود

1- بدى تدبیر

2- زشتى اسراف و تبذیر

3- کمى اعتبار

4- بسیار مغرور شدن و یا بسیار پوزش خواستن».

بر اساس این بیان اگر جامعه‏اى از مدیریت خوب بهره‏مند نباشد و گرفتار اسراف و تبذیر و ریخت و پاش مالى باشد و از حوادث درس عبرت نگیرد و براى حوادث پیش بینى نشده، چاره‏اندیشى وآینده نگرى نداشته باشد و به دلیل خطاهایى که مرتکب مى‏شود پیوسته پوزش بطلبد یا پیوسته در دام غرور باشد. آن جامعه و دولت سقوط خواهد کرد. ولى در مقابل آن اگر جامعه از مدیریت و برنامه ریزى خوب برخوردار باشد و از اسراف و تبذیر دورى گزیند و از حوادث و رویدادها درس عبرت بگیرد و از خطاء و اشتباه بجاى عذرخواهى بعد از خطا اجتناب کند پیشرفت خواهد کرد، چنان چه همان حضرت فرمود: «حسن التدبیر و تجنّب التبذیر من حسن السیاسه؛(۳) نیکویى تدبیر و دورى و اجتناب نمودن از اسراف از نیکویى سیاست است»..

خصوصی‌سازی،توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور را تضمین می‌کند   

خصوصی‌سازی، دیرینه‌ترین واژه اقتصادی است که در دوره اقتصاد نوین و توسعه ساختارهای مدنی هر جامعه به‌شدت مورد توجه قرار گرفته و تحت حمایت منادیان تئوری سازمانی اقتصادی قرار گرفته است.

خصوصی‌سازی هدفمند و هوشمند برای رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری، یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید سرلوحه اهداف و محور راهبردها و طرح‌های برنامه‌ریزی اقتصادی و توسعه قرار گیرد.

خصوصی‌سازی شامل واگذاری فعالیت‌های تولیدی و تصدی‌گرایانه دولت به بخش‌های غیردولتی با هدف افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده می‌باشد که می‌بایست به نوعی اصول رقابت و شفافیت را رعایت نمایند و راهکارهای اساسی و زیربنایی آن در جامعه نهادینه شده و رشد و تعالی اقتصاد کشور را در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی مهیا سازد.

بررسی به‌عمل‌آمده نشان می‌دهد همه اقتصادها و کشورها تلاش می‌کنند تا هزینه‌های تولید کالا را به حداقل رسانیده و کاهش دهند تا از یک طرف قدرت خرید بیشتر شهروندان را جلب نمایند و از طرف دیگر از منابع ثابت اقتصادی- تولیدی کالاهای بیشتری را به بازار عرضه نمایند که این خود در راستای رسیدن به اهداف برنامه چهارم توسعه و چشم‌انداز بیست‌ساله کشور کمک شایانی خواهد نمود.

هدف از واگذاری گسترده و قابل توجه بخش‌های دولتی به خصوصی، خارج از افزایش کارایی شرکت‌های دولتی، برداشتن گام‌های بلند در اقتصاد ملی و عدالت‌محوری است.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *