مدل سرآمدی EFQM و بررسی میزان اثر بخشی و شناسائی کانالهای ارتباطی بین کارکنان و مدیریت در شرکت هپکو

نوع فایل
word
تعداد صفحات
207 صفحه
تعداد بازدید
1354 بازدید
20,000 تومان 14,000 تومان٪30 تخفیف

مدل سرآمدی EFQM و بررسی میزان اثر بخشی و شناسائی کانالهای ارتباطی بین کارکنان و مدیریت در شرکت هپکو
 رشته مهندسی صنایع

فهرست عناوین:

    *  فصل اول (مقدمات و کلیات)

* مقدمه

* اهمیت موضوع

* تعریف موضوع

* بیان مسئله

* فرضیات تحقیق

* اهداف مطالعاتی

* تاریخچه مطالعاتی

* تاریخچه کارخانه

* تعریف اصطلاحات

    * فصل دوم (مرور مطالعاتی)

* بررسی اجمالی مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل EFQM‌

* بررسی اجمالی معیارها در مدل EFQM

* بررسی اجمالی منطق RADAR و فرآیند کلی ارزیابی در مدل EFQM

* بررسی اجمالی رهیافتهای مختلف خودارزیابی در مدل EFQM

* تشریح مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل EFQM

* معرفی مفاهیم

* سطوح مختلف سرآمدی در مفاهیم بنیادین مدل EFQM

* آشنایی با حوزه‌ها و معیارهای مدل EFQM

* تشریح معیارها و زیر معیارها در مدل EFQM به انضمام توضیحات تشریحی

* ساختار مدل EFQM‌‌

* منطق RADAR و جایگاه آن در مدل تعالی EFQM

* اجزاء تشکیل دهنده منطق RADAR

* تعریف عناصر RADAR

* روشهای ارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمان EFQM

* مقدمه ارتباطات

* نقش ارتباطات

* فرآیند ارتباطات

* عناوین

* جهت جریان ارتباطات

* انواع شبکه‌های ارتباطی

* انتخاب کانال ارتباطی

* راههای شناخته شده در ایجاد ارتباط

* خصیصه‌های ارتباط موثر

* چک لیست روشهای برقراری ارتباط

* موانعی که بر سر راه ارتباطات اثر بخش قرار دارد

    * فصل سوم (بررسی وضعیت EFQM در شرکت)

* خود ارزیابی در مدل EFQM‌

* تعریف خود ارزیابی

* مزایای خود ارزیابی برای سازمان

* مراحل عمومی خود ارزیابی

* رهیافت‌های خود ارزیابی در مدل EFQM‌

* رهیافت پرسشنامه

* مزایای رهیافت

* ریسک‌های رهیافت پرسشنامه

* رهیافت نمودار ماتریسی

* مزایای رهیافت نمودار ماتریسی

* ریسک‌های رهیافت نمودار ماتریسی

* رهیافت کارگاه

* مزایای رهیافت کارگاه

* ریسک‌های رهیافت کارگاه

* رهیافت پروفرما

* مزایای رهیافت پروفروما

* ریسک‌های رهیافت پروفرما

* رهیافت شبیه سازی فرآیند اخذ جایزه

* مزایای رهیافت شبیه سازی فرآیند اخذ جایزه

* ریسک‌های رهیافت شبیه سازی فرآیند اخذ جایزه

* عناوین

* مقایسه بین رهیافت‌های مختلف و انتخاب مناسبترین روش رهیافت

* تعیین نقاط قوت و حوزه‌های نیازمند بهبود و نقش امیتاز دهی

* کارت مسیر یاب

* نحوه امتیاز دهی حوزه های ۹ گانه مدل EFQM‌در کارت مسیر یاب

* جمع بندی و خلاصه ای از روشهای خود ارزیابی

* بلوغ سازمانی و میزان انرژی صرف شده برای خود ارزیابی

* خلاصه روش خود ارزیابی

* سطوح سرآمدی در مدل EFQM‌و فرآیند دریافت جایزه

* سطوح تعالی

* تدوین اظهار نامه EFQM سال ۸۳ در شرکت هپکو

* گزارش کمیته داوری دومین دوره جایزه ملی بهره وری و تعالی سازمان

* لیست شرکتهای برتر در دومین دورره جایزه ۸۳

    * فصل چهارم (ارائه و تجزیه و تحلیل داده ها)

* بررسی میزان اثربخشی وشناسایی کانالهای ارتباطی بین کارکنان و مدیریت

* جهت های ارتباطی

* تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

* ارائه و تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه

* فرضیه اول

* فرضیه دوم

* فرضیه سوم

* فرضیه چهارم

* فرضیه پنجم

* فصل پنجم (نتیجه گیری و پیشنهادات)

* ارائه پیشنهادات و راهکارها

     *ضمائم و پیوستها(فهرست منابع)

چکیده

این تحقیق قصد دارد تا مبحث EFQM را به طور کامل تشریح نموده و با توجه به اهمیت معیار کارکنان از توانمندسازها در بحث EFQM‌ به بررسی میزان اثر بخشی و شناسایی کانالهای دو سویه بین کارکنان و مدیریت در شرکت هپکو بپردازد و لذا محقق اقدام به تدوین پرسشنامه‌ای نموده است و لذا در راستای رسیدن به اهداف مورد نظر فرضیاتی را تدوین نموده است،

این فرضیات شامل:
۱-    فرضیه اول: کارکنان کانالهای ارتباطی دو سویه موجود را کافی می‌دانند
۲-    فرضیه دوم: کارکنان بر این اعتقادند که سازمان برای نظراتشان ارزش قائل می‌شود
۳-    فرضیه سوم: برگزاری جلسات تعاملی بین مدیریت و کارکنان در بهبود روابط کاری موثر است
۴-     فرضیه چهارم: مدیران در جریان تصمیم‌سازی از نظر کارکنان بهره می‌گیرند
۵-    فرضیه پنجم: شرکت برای برقراری ارتباط بین مدیریت و کارکنان را همکارهای مناسبی ارائه داده است در این راستا محقق در فصول پنج گانه به ترتیب ذیل عمل نموده است.

فصل اول
شامل مقدمه ـ تعریف موضوع ـ اهمیت موضوع ـ تاریخچه مطالعاتی ـ تاریخچه کارخانه که شامل ساختار سازمانی و پراکندگی جغرافیایی و نکات برجسته سازمان،‌سید کیفیت، کارکنان، جامعه، بازار هدف، ارزشهای سازمانی) ـ بیان مسئله ـ اهداف مطالعاتی ـ اهمیت موضوع ـ فرضیات تحقیق ـ تعریف اصطلاحات

فصل دوم

شامل مرور مطالعاتی است که در آن از مباحثی در زمینه EFQM شامل بررسی اجمالی مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل و بررسی اجمالی معیارها در مدل EFQM و نحوه امتیاز دهی به آنها و بررسی اجمالی منطق RADAR و فرآیند کلی ارزیابی در مدل و بررسی اجمالی رهیافتهای مختلف خودارزیابی در مدل و تشریح مفاهیم بنیادین سرآمدی در مدل و معرفی مفاهیم و سطوح مختلف سرآمدی در مفاهیم بنیادین مدل EFQM و آشنایی با حوزه‌ها و معیارهای مدل و تشریح معیارها و زیر معیارها در مدل به انضمام توضیحات تشریحی و ساختار مدل EFQM‌،‌ جایگاه RADAR‌ در مدل تعالی EFQM، اجزاء تشکیل دهنده و تعریف عناصر منطق RADAR، روشهای ارزیابی بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM و با توجه به تدوین و ارائه پرسشنامه‌ای در زمینه اثر بخشی روابط دو سویه آشنایی با ارتبااط، نقش ارتباطات، فرآیند ارتباطات، مبانی و انواع شبکه‌های ارتباطی ـ انتخاب کانالهای ارتباطی، راههای شناخته شده در ایجا دارتباط، خصیصه‌های ارتباط موثر، چک لیست روشهای برقراری ارتباط موانعی که بر سر راه ارتباطات اثر بخش قرار دارد ـ موانع برقراری ارتباط

فصل سوم
بررسی وضعیت موجود در شرکت هپکو که در ابتدا سعی بر آن شده است تا با خود ارزیابی و مزایای خود ارزیابی و مراحل عمومی خود ارزیابی و رهیافت‌های خوئد ارزیابی در مدل EFQM‌ آشنا شده و مزایا و ریسک‌های مجود در آن و تعیین نقاط قوت و حوزه‌های نیازمند بهبود و نقش امتیاز دهی و کارت مسیر یاب، نحوه امتیاز دهی حوزه‌های ۹ گانه، انحراف ارزیابی، بلوغ رسانی میزان انرژی صرف شده برای خود ارزیابی، فرآیند دریافت جایزه، سطوح تعالی آشنایی کامل ایجاد شود و با توجه به مطالب ارائه شده به موضوع EFQM و بررسی وضعیت EFQM‌در شرکت هپکو و گزارش کمیته داوری دومین دوره جایزه ملی بهره‌وری

فصل چهارم
در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده‌های آماری پرداخت شده است.

فصل پنجم
در فصل پنجم به ارائه نتایج و پیشنهادات پرداخته شده است

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *