مدیریت منابع انسانی

 مقاله مدیریت منابع انسانی

فهرست مطالب:

فصل ۱: اطمینان سازمانی در کسب و کار

فصل ۲:الزامات مدل اعتماد به نفس در کسب وکار

فصل ۳:اندازه گیری بهره وری واحدهای تولیدی

فصل ۴:نقش خودکارآمدی درتوانمندسازی کارکنان

فصل ۵:مهندسی مجدد منابع انسانی از طریق فناوری اطلاعات

فصل ۶:تهیه و طراحی سیستم اطلاعات منابع انسانی

فصل۷:تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت منابع انسانی

فصل ۸:مدیریت منابع انسانی در سازمانهای یادگیرنده

فصل۹:انواع پرداختهای تشویقی

فصل ۱۰:استرس،دلایل و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان سازمان

فصل ۱۱: نگرش مدیریت در اثر بخشی سازمان

فصل ۱۲: مدیریت منابع انسانی در عرصه جهانی

فصل ۱۳: چالشهای فراروی مدیریت منابع انسانی

فصل ۱۴: سرمایه اجتماعی و جنسیت در محیط کار

فصل ۱۵: نقش مهارتهای انسانی در کسب مزیت رقابتی

فصل ۱۶: هنر رفتار با افراد دشوار

فصل ۱۷: مدیریت پاداش

فصل۱۸: منابع انسانی در آغاز هزاره سوم

فصل ۱۹: نقش فناوری اطلاعات در توسعه منابع انسانی

فصل ۲۰:بررسی ویژگی‌های مدیران و مهم‌ترین راهکارهای اجرایی در ایجاد انگیزه

فصل ۲۱:ویژگی‌های مدیران به عنوان تصمیم گیرندگان از دیدگاه حضرت علی(ع)

فصل ۲۲:عوامل مؤثر بر کارآیی کارکنان و ایجاد انگیزه در آنان از دیدگاه حضرت علی(ع)

فصل ۲۳:امنیت شغلی با رویکرد ایمنی و سلامت و نقش آن در نگهداری کارکنان

مدیریت در منابع انسانی 

فصل ۱اطمینان سازمانی در کسب و کار

چکیده:

حقیقت جامعه امروزی این است که اگر انسانها، احساس بهتری نسبت به کاری داشته باشند، موفقیتشان در آن کار بیشتر خواهد بود. سازمانها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. زیرا اگر سازمانها اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند، برای ادامه کار انرژی بیشتری می‌‌‌گیرند و احتمال موفقیتشـــــان بیشتر می شود.

«گارتنر»، اطمینان سازمانی(BUSINESS CONFIDENCE)  را اینگونه تعریف کرده است: «یک مفهوم و فلسفه سازمانی که ازطریق ترکیب و تعامل عواملی چون عملکرد سازمان و موقعیت رقابتی، فرهنگ سازمانی، تمایلات و مقاومتها در مقابل تغییر و توان سرمایه گذاری سازمانی، ایجاد می‌شود».

سوال اساسی این است که عوامل ایجاد و افزایش اعتماد به نفس در سازمانها چیست؟ سازمانها چگونه اعتماد به نفس خودشان را افزایش دهند؟ و بالاخره از چه طریقی می توانند، موفقیت خودشان را تضمین کنند؟ زیرا اطمینان سازمانی، لزوما” ضامن موفقیت نیست، زیرا عوامل محیطی سازمان از جمله تهدیدات محیطی یا فراهم نیامدن فرصتهای محیطی می توانند مانع این موفقیت شوند.

در تحقیقی که از اردیبهشت سال ۱۳۸۲ تا اسفند سال ۱۳۸۳ به طول انجامید، با ۹۷۱ سازمان بزرگ و موفق از ۸ کشور اروپایی (بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، هلند، اسپانیا، سوئد و انگلستان) در زمینه های مختلف ازجمله، ارزیابی و تحلیل عملکرد، فرهنگ سازمانی، مشتری مداری ، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژی، سرمایه گذاری و…، مکاتبه شد و مصاحبه به عمل آمد که نتایج آن را در قالب موضوعات زیر می توانید مطالعه کنید. سازمانهای مورد تحقیق در زمینه های تولیدی، مالی، صادرات و واردات، خدمات و حتی کسب وکار الکترونیک فعالیت داشتند. نتایج تحقیق در قالب طراحی شاخص سنجش اطمینان و اعتماد به نفس کسب و کار سازمانی به شکل مقایسه ای با توصیف مزایا و معایب ممکن در شرایط مختلف ارائه و درانتها، اثرات و راهکارهای پیشنهادی برای سازمانهای ایرانی نیز توصیف می شود.

لازم به توضیح است که در پاره‌ای از جملات این مقاله، دو واژه «اطمینان سازمانی» و «اعتماد به نفس در کسب و کار» معادل گرفته شده است.

مقاله مدیریت منابع انسانی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک پاسخ به “مدیریت منابع انسانی”