بازدید: 628
 

مقاله ارزشیابی کیفی(توصیفی)،تفاوت آن با دیگر انواع ارزشیابی

علوم تربیتی

نام مقاله  :: ارزشیابی کیفی(توصیفی)،تفاوت آن با دیگر انواع ارزشیابی

رشته علوم تربیتی

فرمت: word
تعداد صفحه: ۲۲
حجم فایل: ۶۹ کیلو بایت قابل دانلود بعد از خرید
قیمت :۱۹۰۰ تومان

فهرست مطالب
“لطفا قبل از خرید فهرست مطالب را با دقت مطالعه کنید ”
مقدمه        ۱
چکیده     ۲
ارزشیابی    ۳
مواردی که در ارزشیابی ها باید رعایت کرد     ۴
دسته بندی ارزشیابی های آموزشی     ۵
اهمیت ارزشیابی تکوینی     ۵
فوائد ارزشیابی تکوینی     ۶
چه موقع ارزشیابی معتبر است     ۷
ارزشیابی توصیفی     ۸
کاربرد ارزشیابی توصیفی    ۹
ابزارهای ارزشیابی توصیفی    ۱۰
معیارهایی برای ارزشیابی  پوشه ای     ۱۱
پروژه     ۱۳
چگونگی ارائه یک پروژه     ۱۳
سنجش عملکرد     ۱۵
هدف از سنجش عملکرد    ۱۵
انواع آزمون های عملکردی     ۱۶
نتیجه گیری     ۱۹
پیشنهاد     ۲۰
منابع     ۲۱
پی نوشت
مقدمه :
به  عنوان معلم باید عمیقاً  باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین  برود  و  معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال  کیفیت کار  باشند نه کمیت.
بسیاری از معلمان نگران  اتمام برنامه های درسی خود هستند بدیهی است بخشنامه ها و  دستورالعمل های اداری و اجرایی در تولید این  نگرانی  نقش عمده دارند و باعث افت کیفی کار آنان می شود. برای رفع این نگرانی باید چاره اندیشی کرد تا کیفیت فدای کمیّت نشود. [۱]
چکیده
در این مجموعه سعی شده که نگاهی کوتاه و گذرا درارزشیابی کیفی  یا توصیفی  داشته باشیم و تلاش کرده ایم تا بتوانیم همکارانی را که  با این ارزشیابی آشنایی ندارند و یا  ابزار و  روشها را  نمی دانند تا حدّی یاری دهیم.
در این مباحث ابتدا در خصوص ارزشیابی و  اهداف  آن و اعتبار و اهمیّت ارزشیابی سخن به  میان  آمده و دسته  بندی  ارزشیابی ها  را داریم و با توجه به اهمیت  ارزشیابی تکوینی  و  ارتباط داشتن  این ارزشیابی با ارزشیابی توصیفی سعی  شده تا  اهداف و  اهمیّت  ارتباط آن بیان شود.
بعد از این موارد به  بررسی ارزشیابی کمّی و کیفی  و تفاوت آنها  و ارزشیابی  توصیفی  و کاربرد وابزارهای  آن صحبت شده و راهکارهای مناسب جهت چگونگی استفاده  از ابزارها و نتایج  حاصل از ارزشیابی  توصیفی ارائه شده است

(خرید با تمامی کارت های عضو شتاب : بلافاصله بعد از خرید می توانید مقاله را دانلود کنید همچنین فایل دانلود به ایمیل ارسال می شود)

برای خرید و دانلود آنلاین روی بنر زیر کلیک کنید.

1900 تومان – ok

 

************************************************************

در صورتی که امکان پرداخت آنلاین را ندارید لطفا از این روش (روش دوم ) استفاده کنید

۲- روش دوم:

مبلغ را به یکی ازشماره حساب ها ریخته و مراحل زیر را انجام دهید

کد مقاله واسم مقاله+شماره پیگیری یا رهیگیری + اسم بانک ( سیبا -سپهر- جام)

را به شماره ۵۸۵۵-۹۵۳-۰۹۱۹ پیامک کنید بعد از تایید رمز مقاله برای شما ارسال می شود (مدت ارسال رمز کمتر از ۵ دقیقه)

در صورت اینکه ایمیل خودتان را ارسال کنید لینک دانلود مقاله به ایمیل ارسال می شود (مدت ارسال ایمیل کمتر از دو ساعت )

توضیحات بیشتر جهت راهنمایی

کد مقاله :۶۹

مطالب مرتبط

آموزش و پرورش اثر بخش رهبری و مدیریت آموزشی شورانگيزي و انگيزه زايي در دانش آموزان مهد کودک اهداف آموزش و پرورش نحوه گذراندن اوقات فراغت