اثرات و پیامدهای شبکه های اجتماعی با تکیه بر اینترنت در حوزه آموزش و پرورش

نوع فایل
pdf-word
تعداد صفحات
17 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
3059 بازدید
9,000 تومان

 نام پروژه ::اثرات و پیامدهای شبکه های اجتماعی با تکیه بر اینترنت در حوزه آموزش و پرورش
حجم فایل ::۴۶۷ کیلو بایت
دسته بندی:: رشته علوم اجتماعی

فهرست مطالب:

چکیده۱

مقدمه۲

بیان مسئله۳

هدف ها و سوالات پژوهش۴

مفهوم آموزش وپرورش….۵

پیشینه موضوع۵

مبانی نظری۷

شبکه اجتماعی چیست۱۱

اینترنت چیست۱۱

شبکه های اجتماعی به ویژه اینترنت در آموزش و پرورش مکمل یا جایگزین۱۲

روش های پژوهش۱۴

یافته ها۱۴

جمع بندی۱۵

نتیجه گیری۱۶

منابع ۱۷

چکیده :

شبکه های اجتماعی، نهادی اجتماعی و ابزارهایی برای حفظ نظم، کنترل، همبستگی، توسعه علوم و ایده ها و مناسبات اجتماعی اند که به عنوان عامل تغییر ساختار جامعه ی در حال تحول ایفای وظیفه می نمایند.
شبکه های اجتماعی در راس آنها اینترنت بر همه قلمروهای اجتماعی و نیز برحوزه آموزش و پرورش در مقام نهادی که مسئولیت تربیت و رشد معلومات پایه و تخصصی نوجوانان را عهده دار است تاثیر دارد.
مهمترین نقش شبکه های جهانی اینترنت در جوامع مدرن تبدیل شدن به نهادی آموزشی و تغییر کارکردها، ساز و کارها و رویه های سامانه های آموزش و پرورش سنتی است. از آنجا که آموزش در جوامع مدرن نظامند، منظم و پیوسته و دارای سطوح مختلف فراگیران است و همه بخش های جامعه را در بر می گیرد، این وسائل با قابلیت های فراگیری ، تحول انگیزی و نفوذ بالا در زمینه آموزش و پرورش به توسعه ساختار و گسترش وظایف و تعمیق آموزش ها می پردازند.

مزایای اینترنت باعث انباشت بی سابقه معلومات، توسعه معلومات تئوریک، همه گیر شدن آموزش ها ، تغییر کاربردی مراکز آموزش و پرورش، تضعیف نقش مدیریت مرکزی نهادهای آموزشی رسمی ، استمرار آموزش به شکل گسترده و نقش آفرینی این وسیله در تولید دانایی و دانش و سرانجام حذف مکان و زمان به عنوان قالب الزامی کسب علم و دانش منجر شد.

کلید واژه ها: شبکه های اجتماعی اینترنت-نهادهای اجتماعی –آموزشی – تحول ساختاری – کارکردی

مقدمه :

شبکه های اجتماعی برای هر جامعه از دو ویژگی مهم برخوردارند، نخست اینکه نقش میانجیگری ارتباطی میان افراد و گروهها وسازمان های اجتماعی و دولت ها را بازی می کنند.

این میانجی گری ریشه ارتباط را تغییر داده و کمیت و کیفیت آن را افزایش می دهد. دوم اینکه ایفای نقش فشرده کردن زمان و فضا را به عهده می گیرند تا فاصله فیزیکی ناشی از گسترش و افزایش شهرها را پر کنند.این وسایل قالب های متعدد دارند که کتاب، مطبوعات (شامل مجلات و روزنامه ها) رادیو، تلویزیون، ماهواره، تلفن ثابت و همراه و مهم تر از همه اینترنت وسایلی هستند که میانجی گری نمادین در ارتباط انسان ها ، گروه ها ، جوامع و خلاصه سازمان های بین الملی را انجام می دهند.نفوذ و تاثیرگذاری این شبکه ها بر حوزه آموزش و پرورش به دلیل این است که همزاد توسعه ی اجتماعی اند و به نوبه خود آن را بر انگیخته اند.شبکه های اجتماعی علی رغم ایجاد محدودیت هایی برای تعلیم وتربیت امکانات فراوانی در عرصه های علمی، اجتماعی و اقتصادی بوجود آورده اند که امروزه در دنیا دسترسی  به شبکه های جهانی اینترنت میزان استفاده از آن برای کشورهای در حال توسعه جهان از جمله شاخص های مهم رشد و گسترش روز افزون ان تغییر و تحول شگرفی در فرآیند اطلاع رسشانی به وجود آورد.

شاید بارزترین مثال از مفهوم دهکده جهانی باشد، چرا که به کمک سه عنصر اساسی یعنی اطلاعات، ارتباطات و فن آوری به ابزاری اطلاعاتی و ارتباطی و فرامینی تبدیل شده است که به زمان و مکان و گروه خاصی تعلق ندارد. در واقع می توان گفت امروزه شبکه جهانی اینترنت بزرگترین کتابخحانه دیجیتالی دنیاست که به راحتی می توان به آن دسترسی پیدا کرد و همه گونه اطلاع رسانی و منابع آموزشی را از آن به دست اورد.

نظام آموزش و پرورش الگوی نهادها و سازمان های رسمی جامعه است که به واسطه ی آن معارف و میراث فرهنگی منتقل و پرورش و رشد اجتماعی و شخصی افراد جامعه را میسر می کند.در دیدگاه شبکه های اجتماعی با مطالعه ی روابط اجتماعی بین مجموعه های افراد به تحلیل ساخت اجتماعی می پردازد و ضمن اینکه به کل ساخت توجه می کند الگوی موجود در داخل ساخت را مورد بررسی قرار می دهد. بنابراین  نقطه تمرکز دیدگاه شبکه های اجتماعی این است که به جای تاکید بر کنشگران و ویژگی های فردی آنها به ساختار روابط بین کنشگران توجه میکند.


بسته کامل  مقالات رشته جامعه شناسی و رشته روانشناسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *