مقاله و تحقیق لذت کشش

نوع فایل
word
تعداد صفحات
20 صفحه
تعداد بازدید
2290 بازدید
2,000 تومان 1,000 تومان٪50 تخفیف

تحقیق در مورد حرکات کششی

لذت کشش – مقدمه :

امروزه ، میلیون ها نفر منافع جنبش وحرکت را کشف کرده اند. هرجا که می روید،افرادی را می بینید که به دویدن ، دوچرخه سواری ،اسکیت،تنیس ویا شنا مشغولند.این افراد امیدوارندچه چیزی به دست آورند؟ این علاقه ناگهانی به سلامت فیزیکی از کجا به وجود آمده است؟ بسیاری ازمطالعات اخیر نشا ن داده است که افراد فعال اززندگی پربارتری برخوردارند. این افراد انرژی حرکتی بالاتر، مقاومت بیشتر در برابربیماری ها و جذابیت اندام بیشتری دارند.

مهمتر از همه اینکه اعتماد به نفس آنها بالاتر است، کمتر دچار افسردگی می شوند وغالبا ، حتی در سنین بالای عمر ،  همچنان با انرژی فراوان درپروژه های جدید در حا ل فعا لیت هستند. تحقیقات پزشکی نشان داده است که بخش بزرگی از اختلالات سلامتی ارتباط مستقیم با عدم انجام فعالیت های فیزیکی دارد. آگاهی به این مساله ،همراه با آشنایی بیشتر با اصول بهداشت وسلامتی ،درحال تغییر شیوه های زندگی است. توجه اخیر به ورزش وجنبش ، یک حرکت گذرا وظاهری نیست.

ما اکنون دریافته ایم که تنها راه جلوگیری از بیماریهای ناشی از عدم فعالیت، فعال ماندن است- نه فقط برای یک ماه یا یک سال ، بلکه در تما م طول زندگی. نیاکان ما مشکلات ناشی از زندگی ساکن دست وپنجه نرم نمی کردند. آنها برای بقای خود مجبور به فعالیت وحرکت بودند.

از طریق همین تلاش مداوم وشدید، ازقبیل خردکردن چوب، کندن زمین ، شخم زدن ،کاشتن ، شکار کردن و دیگر فعالیت های روزمره ، بدن آنها سالم و نیرومند باقی می ماند. اما با شکل گیری انقلاب صنعتی ، ماشین شروع به انجام کارهایی کرد که قبلا با دست انسان انجام می شدند. به تدریج که انسان از فعالیت فیزیکی دور شد، شروع کرد به ازدست دادن قدرت وتمایل به جنبش طبیعی. بدیهی است که ماشین ها زندگی را آسان تر کرده اند ولی مشکلاتی جدی هم برایما ن به بار آورده اند .

امروزه، ما به جای راه رفتن ، سواراتومبیل می شویم وبه جای بالا رفتن از پله برقی و آسانسور استفاده می کنیم . ما که روزگاری تقریبا همیشه در حال حرکت و فعالیت بودیم ، اکنون بیشتر اوقاتمان صرف نشستن می شود. کامپیوتر مارا بیش از بیش به سکون کشاند. بدون تلاش فیزیکی ، بذن ها ی ما به انباره های آزاد نشده تبدیل شده است. بدون هیچ راه خروجی برای تنش ها، عضلاتمان ضعیف وخشک شده اند وپیوند ما با طبیعت فیزیکی و انرژی های حیاتی قطع شده است. اما زمانه تغییر کرده است .

اکنون دریافته ایم که می توانیم سلامتی خود را کنترل کنیم و قادریم ازفقدان سلامتی وبیماری ها جلوگیری کنیم . دیگر راضی به نشستن وتنبلی نیستیم .اکنون دوباره به حرکت درآمده ایم ولذات یک زندگی فعال و سالم را باز یافته ایم . مهم تر اینکه امروزه می توانیم بیش از هر عصر دیگر از سلامتی و شادابی برخوردار باشیم . ظرفیت ترمیمی بدن انسان واقعا چشمگیر است. مثلا ، یک جراح با عمل جراحی ، عضو دردمندی را قطع یا مشکل آن را اصلاح می کند ودوباره بدن را می دوزد . در این مقطع ، بدن انسان کنترل را از دست می گیرد وخود را ترمیم می کند؛ یا بهتر بگوییم، طبیعت کاری را که جراح شروع کرده بود به پایان می رساند.

تما م ما ازاین ظرفیت معجزه آسای بازیا بی سلامتی برخورداریم؛ چه زخم دراثر یک جراحی خطیر باشد و چه ناراحتی به واسطه شرایط ضعیف جسما نی نا شی از عد م تحرک و سوءتغذیه. اما کشش چه ارتباطی با این مسائل دارد؟ کشش حلقه ای بین زندگی ساکن وحیات فعال است. عضلات ما را محکم وانعطا ف وآما ده برای حرکت می کند.

به ما کمک می کند تعا ملات روزانه خود را از وضعیت سکون وعدم فعا لیت به یک وضعیت بسیار فعا ل تبدیل کنیم بدون اینکه نیا ز با شد فشا ر زیا دی را متحمل شویم . کشش ، به خصوص اگر به ورزش های پر-تحرکی مثل دویدن، دوچرخه سواری ، تنیس وغیره می پردازید ،  بسیا ر اهمیت دارد زیرا فعالیت هایی نظیر آنچه که ذکر شد باعث سفت شدن عضلات وانعطاف پذیری آنها می شوند. انجام حرکات کششی قبل وبعد از انجا م این ورزش ها عضلات شما را انعطا ف پذیر کرده و ما نع ازآسیب دیدگی های متداولی چون نا راحتی زانو در اثر دویدن و یا کوفتگی شا نه ها یا آرنج پس از بازی تنیس می شود.

حرکات کششی
حرکات کششی

فهرست مطالب::

مقد مه

چه کسی باید کشش انجا م دهد ؟

زما ن کشش

چرا کشش؟

شما رش

رفلکس کشش

بادرد چیزی به دست نمی آ ید

نمودار کشش خوب

چگونگی انجا م کشش

کشش آسا ن

کشش ارتقا یی

تنفس

گرم کرد ن بد ن

سرد کرد ن بد ن

منبع : از سری کتا بهای ورزشی انتشارات قاصدک صبا

نویسنده : باب اندرسون———– مترجم : غلا محسین اعرابی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *