مقاله پیشگیری از آسیب های ورزش تنیس

نوع فایل
word
تعداد صفحات
19 صفحه
تعداد بازدید
2687 بازدید
4,900 تومان

پیشگیری از آسیب های ورزش تنیس

رشته ورزش و تربیت بدنی

دسته :

فهرست مطالب::

پیشگیری از آسیب های ورزش تنیس

مقدمه :

بشر از ابتدای پیدایش همواره در صدد افزایش قدرت بدنی خویش است و پیوسته کوشش می کند تا بر مهارتهای جسمانی خود بیفزاید ، لذا از ورزش به عنوان یک پدیده بیولوژیک استفاده می کند . در سالهای اخیر ، رقابتهای ورزشی و مسابقات قهرمانی گسترش فزاینده ای یافته است ، از سوی دیگر ، ورزشکاران با کمک تکنیکهای علمی ورزشی از قدرت ، استقامت وتوان بهتری بر خوردار شده اند . خوی مبارزه گری و قهرمان طلبی در صحنه بازیها ومیادین مسابقات ورزشی به گونه ای است که گاه منجر به ضایعات و آسیبهای ورزشی اجتناب ناپذیر می شود بدین جهت ورزشکاران باید تحت آموزش لازم برای کسب قدرت انعطاف پذیری عضلات قرار بگیرد . وبرای اطمینان کافی خود را گرم نموده و حرکات کششی قبل از فعالیت داشته باشد .
در زیر آسیبهای رایج در ورزش تنیس به همراه روش پیشگیری و کمکهای اولیه در صورت بروز آنها در چهار سرفصل ارائه میگردد.

۱- مشکل درد آرنج
۲- مشکل درد کمر
۳- مشکل درد مفصل زانو
۴- مشکل درد مچ پا

2- مشکل درد کمر

حدود 40در صد مردان حرفه ای در تنیس از درد کمر رنج می برند 80 در صد مردان دوره ای از زندگیشان دچار کمر درد می شوند.
. صرف نظر از آمادگی جسمانی ، نیروی چرخشی بک هند دراز کردن دست در فور هند و سرویس می تواند بر روی ماهیچه ها، اعصاب و استخوان کمر فشار وارد کند ودیر یا زود ناراحتی در یک جایی بروز می کند .در تنیس نیرو از ناحیه پا تولیدمیشود اما کمر نقش اساسی در انتقا ل این نیرو به دستها دارد . محور اصلی بدن کمر است و ضعف در آن یک مشکل جدی است .برای داشتن کمر قوی لازم است تعادلی در میان ماهیچه های شکم وکمر بر قرار باشد .در بیشتر موارد ما هیچه های شکم بازیکن های تنیس از ماهیچه های کمرشان قویترند ، زیرا در هر ضربه از ماهیچه های شکم استفاده می کنند . می توان قبل از آغاز کمر درد جلوی آنرا گرفت .

با در نظر گرفتن موارد زیر می توانید از وارد شدن صدمات به بدن خود جلو گیری کنید
1- قبل از وارد شدن به زمین تنیس برنامه آما دگی جسمانی داشته باشید . قبل از شروع تمرینات جدی ورزشی به مدت چند هفته تمرینات قدرتی وکششی داشته باشید .
2- مستقیم از اتو مبیل به زمین تنیس قبل از گرم کردن وارد نشوید . بدون گرم کردن ماهیچه ها اگر آنها رابرای رسیدن به توپ کش دهید خیلی موثر تر از یک ضربه (آپرکات )شمارا بزمین خواهند انداخت . حد اقل 5 الی 10 دقیقه صرف دو ملایم با حرکات کششی قبل از بازی کنید .
3- اگر کمرتان ضعف دارد در حالت (open stance) نایستید . بلکه به سمت توپ گام بر داشته وبا چرخش شانه ضربه بزنید که فشار کمتری به کمرتان بیاورد
4- اگر امکان دارد از زمینهای نرم تر مثل رس استفاده کنید . زمینهای سخت فشار بیشتری بر ماهیچه ها و استخوان ها وارد می کنند .
5- در برخی از ضربات تنیس احتمال آسیب کمر بیشتر است ، سرویس یکی از آنها است ، انداختن توپ به بالا وچرخیدن بر روی ستون فقرات فشار وارد می کند . قبل از وارد شدن صدمه به ساختار استخوانی بدنتان از یک حرفه ای سرویس بیا موزید .

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 پاسخ به “مقاله پیشگیری از آسیب های ورزش تنیس”

  1. سلام ۱مقاله ۱۰الی ۱۵ صفحه ای انگلیسی بهمراه ترجمه فارس نیاز دارم در مورد تنیس

  2. سلام 1مقاله 10الی 15 صفحه ای انگلیسی بهمراه ترجمه فارس نیاز دارم ممنون میشم راهنمایی کنید