مقایسه سلامت عمومی دانشجویان با عقاید بالا و پایین

نوع فایل
word
تعداد صفحات
98 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1257 بازدید
14,000 تومان

عقاید مذهبی دانشجویان

مقایسه سلامت عمومی و خودکارآمدی دانشجویان دارای عقاید مذهبی بالا با دانشجویان دارای عقاید مذهبی پایین

جهت دریافت درجه ی کارشناسی در رشته ی روان شناسی — همراه با پرسشنامه

فهرست مطالب

فصل اول : بیان مسئله

۱-۱-)مقدمه     ۲
۱-۲-) بیان مسئله            ۵
۱-۳) اهمیت و ضرورت تحقیق      ۹
۱-۴) سوالات پژوهش       ۱۲
۱-۵) اهداف پژوهش              ۱۲
۱-۶) فرضیه های پژوهش           ۱۲
۱-۷) تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها         ۱۳

فصل دوم : پایه های نظری و پیشینه ی تحقیق

۲-۱) آقار منفی بر تندرستی     ۱۶
۲-۲) زیگموندفروید                                 ۱۶
۲-۳) آلبرت الیس                                 ۲۵
۲-۴) وندل والترز                                 ۲۷
۲-۵) متخصصان مراقبت های اولیه    ۲۸
۲-۶) پزشکان مراقبت های اولیه          ۲۹
۲-۷) آرای روان شناسان موافق با دین           ۳۰
۲-۸) ویلیام جیمز        ۳۰
۲-۹) کارل گستاویونگ           ۳۶
۲-۱۰) دین و سلامت روان        ۴۳
۲-۱۱) مقابله ی دینی با تنش       ۴۴
۲-۱۲) خشنودی خوش بینانه از زندگی        ۴۷
۲-۱۳) تفسیر خوش بینانه از مرگ     ۵۰
۲-۱۴) افسردگی و خودکشی    ۵۲
۲-۱۵) اضطراب        ۵۶
۲-۱۶) مصرف سوء الکل و دارو           ۵۷
۲-۱۷) مطالعات درمانی           ۵۸
۲-۱۸) سازو کارهای ممکن برای تاثیر دین       ۵۹
۲-۱۹) دین و سلامت بدن           ۶۱
۲-۲۰) فشار خون بالا          ۶۱
۲-۲۱)سکته مغزی          ۶۲
۲-۲۲) بیماری قلبی             ۶۳
۲-۲۳) سرطان               ۶۷
۲-۲۴)مرگ ومیر ناشی از همه علل        ۶۹
۲-۲۵) سایر مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر دین داری بر جسم و روان
انسان                                          ۷۰

فصل سوم : روش پژوهش

۳-۱) مقدمه         ۷۴
۳-۲) جامعه ی آماری پژوهش        ۷۴
۳-۳) نمونه ی آماری و روش نمونه گیری   ۷۴
۳-۴) طرح پژوهش            ۷۴
۳-۵) روش دست یابی به داده ها          ۷۵
۳-۶) پرسش نامه ی نگرش مذهبی      ۷۵
۳-۷) پرسش نامه ی سلامت عمومی        ۷۶
۳-۸) اعتبار پرسش نامه ی سلامت عمومی         ۷۷
۳-۹) پایایی پرسش نامه ی سلامت عمومی           ۷۸
۳-۱۰) روش نمره گذاری پرسش نامه سلامت عمومی           ۷۸
۳-۱۱) مقیاس های سلامت عمومی           ۷۹
۳-۱۲) پرسش نامه ی خودکارآمدی           ۸۰
۳-۱۳) روش جمع آوری داده ها          ۸۱
۳-۱۴) روش اجرای اصلی پژوهش    ۸۲
۳-۱۵) روش آماری         ۸۲

فصل چهارم : یافته ها

۴-۱) مقدمه           ۸۵
۴-۲) داده های تحلیل شده       ۸۶
۴-۳) فرضیه های پژوهش و تائید  یا  عدم تائید آنها     ۸۶

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

۵-۱) مقدمه        ۹۰
۵-۲) نتایج تحقیق و بحث و بررسی      ۹۰
۵-۳) محدودیت های پژوهش           ۹۴
۵-۴) پیشنهاد های  تحقیق          ۹۵

منابع و ماخذ                    ۹۸

 

چکیده :

هدف اصلی مطالعه ی حاضر بررسی سلامت عمومی و خودکارآمدی در بین دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و دانشجویان با عقاید مذهبی پایین است.

برای نیل به این هدف ۱۰۰ نفر را به عنوان نمونه انتخاب نمودم، که ۵۰ نفر  از دانشجویان با عقاید مذهبی بالا و ۵۰ نفر با عقاید پایین بودند. برای تعیین نتایج از روش آماری T-TesT استفاده شده است.

نتایج به دست آمده نشان داد که دانشجویان با عقاید مذهبی بالا در دو مقیاس سلامت عمومی و خود کارآمدی وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان با عقاید مذهبی پایین داشتند و به طور کل تاثیر مثبت عقاید و باورهای دینی را در سازوکاری بهتر با زندگی شان می دهد.

 – urhdn lbifd nhka[,dhk

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *