نظام آموزشی در اسلواکی (رایگان)

ساختار آموزشی در نظام آموزشی اسلواکی در مقطع پیش دبستانی ، آموزش ابتدایی ، آموزش متوسطه ، آموزش استثنایی ، آموزش معلمان , قوانین و مقرارات آموزشی

حجم فایل :: 340 کیلو بایت

دسته بندی:: رشته علوم تربیتی و آموزشی

ناشر: دفتر اطلاع رسانی و سنجش افکا

منبع : بازارچه تحقیقاتی

ساختار نظام آموزشی در اسلواکیگروه نظام آموزشی

فهرست:

ملاحظات

جمعیت

ساختار آموزشی در اسلواکی

آموزش پیش دبستانی در اسلواکی

آموزش ابتدایی در اسلواکی

آموزش متوسطه در اسلواکی

آموزش استثنایی در اسلواکی

آموزش غیررسمی

آموزش عالی

آموزش معلمان

اصول و اهداف آموزشی

اولویت ها و علایق آموزشی

اصلاحات آموزشی

همکاریهای آموزشی

قوانین آموزشی

مدیریت آموزشی

بودجه و هزینه های آموزشی

نظام آموزشی اسلواکی

ساختار نظام آموزشی در اسلواکی

ملاحظات تاریخی

در قرون ششم و هفتم میلادی، مهاجرین اسلام با اختلاط با سایر فرهنگ ها منجمله سلنیک و ژرمن در ناحیه سلوواکیا منزل گزیدند. قوم چک نیز در مناطق بوهیما و موراویا اسکان داشت. هر دو نوم در قرن نهم تحت عنوان امپراطوری موراوین متحد شدند و در همین ایام آئین مسیحیت را نیز پذیرا شدند.

بعد از سقوط این امپراتوری در قرن دهم، اسلاوها جزو پادشاهی بوهمیا که شامل چکها و پادشاهی هنگری بود، گردیدند.

در قرن چهاردهم میلادی جنگهای مذهبی شدیدی در سرزمین های چک ها بوقوع پیوست. در خلال اضمحلال پادشاهی بوهیما، قوم چک همراه با اسلاوها تحت نفوذ سلسله های خارجی قرار گرفتند که نهایتا جزو امپراطوری اتریش و هنگری (مجارستان) گردیدند. با تجزیه این امپراطوری ( بعلت شکست در جنگ جهانی اول) چکسلواکی مستقل گردیدند.

و دارای حکومت جمهوری گردید. در سالهای پیش از این واقعه (در سال ۱۹۱۹)، توماس مازاریک در چکسلواکی یک حکومت محلی تأسیس کرده بود که کشمکش هایی با دولت مرکزی امپراطوری داشت. در اواخر جنگ جهانی اول مازاریک همچنان در سمت
خود در پست ریاست جمهوری باقی ماند.
در سالهای بین دو جنگ جهانی، چکسلواکی همواره در داخل از طرف اقلیت های آلمانی و مجاری متشنج بود و این تشنجات که با ناحیه غیر علنی دول مجارستان و آلمان همراه بود سرانجام منجر به این گردید که آلمان ناحیه سودت ، مجارستان ناحیه سلوواکی و لهستان ناحیه تشن را منصرف شدند. باقیمانده خاک چکسلواکی را تجدید سازمان یافت مرکب از سه ناحیه خود مختار بوهم و موراوی، سلوواکی، و رونیا بود.

بر اثر این وقایع بخش (رئیس جمهور وقت از سال ۱۹۳۵ ) استعفاء داد و به خارج (بعد انگلستان) رفت. آلمان هیتلری که جنگ دوم جهانی را آغاز کرده بود به چکسلواکی حمله کرد و بر آن استیلا بافت ، پس از تسلط نازیها بر این کشور، آنها بوهم و مورای را تحت الحمایه خویش ساختند. و به پلواکی استقلال ظاهری دادند و روتنیا را به مجارستان بخشیدند.

در طی جنگ دوم جهانی ادوارد بنش بک دولت موقت در لندن تشکیل داد. در سالهای آخر جنگ نیروهای روسی وارد چکسلواکی شده نازیها را عقب راندند و دولت ائتلافی بخش وارد کشور شد. در همین زمان نیروهای امریکایی نواحی غربی چکسلواکی را آزاد نمودند. در سال ۱۹۹۵ با سقوط پراگ عملیات نظامی در طی جنگ دوم جهانی در چکسلواکی پایان یافت و این کشور با بدست آوردن نواحی سودت، تشن و سلواکی و از دست دادن ناحیه رویا ( که به جمهوری او در این شوروى الحاق یافت) و حدت یافته و بصورت قبل از جنگ جهانی دوم در آمد.

در همان سال نیروهای خارجی خاک چکسلواکی را تخلیه کردند. پس از جنگ حدود ۳ میلیون آلمانی از چکسلواکی اخراج شدند. در سال 1946 پس از انتخابات پارلمانی، حزب کمونیست بر سایر رقبا برتری یافت و در دولت گوتوالد که خود نیز کمونیست بود تفوق یافت و از آن زمان سیاست خارجی
چکسل، اکی متمایل به شوروی شد.

حکومت نیمه کمونیستی گوتوالد تا سال ۱۹۹۸ بر سر کار بود. در این سال کمونیستها بوسیله کودتا تمام قدرت را در کابینه در دست گرفتند و بنش بناچار با این وضع موافقت کرد. ولی او پس از چندی در همان سال استعفا کرد و گوتوالد رئیس جمهور شد.

در سال ۱۹۶۸ بخش های اداری جای ایالات سایت را گرفت و جمهوری چکسلواکی به عنوان یک کشور واحد و مرکب از دو ملت چک و سلواک اعلام گردید و سلوواکی تاحدی خود مختاری داخلی یافت .

در همان دوران تقریبا کلیه فعالیت های اقتصادی ملی شدند. چکسلواکی در سال 1946 با یوگسلاویو در1967 با لهستان و در سال ۱۹۶۸ با مجارستان و رومانی پیمان های اتحاد و منعقد نمود و در سال پ ۹۵۵ به عضویت پیمان ورشو در آمد. در سالهای دهه ۹۰ اعتراضات ضد کمونیستی در چکسلواکی بالا گرفت و این شورشها بحدی رسید که سر انجام نیروهای نظامی پیمان ورشو ( از جمله نیروهای شوروی و لهستان)، چکسلواکی را اشغال نمودند و سرانجام این ناآرامی پایان یافت .

پس از یک سلسله تحولات سیاسی سر انجام الکساندر دو بچک نخست وزیر وقت در سال ۱۹۹۹ استعفاء مرد و دولت مشمایل تری نسبت به شوروی روی کار آمد. در سال ۱۹۹۹ گوستاو هوزاک به ریاست جمهوری و دبیر کلی حزب کمونیست چکسلواکی انتخاب شد و این انتخابات در سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ نیز تکرار شد که وی مجددا در سمت خود ابقاء گردید. ملاحظات جغرافیایی جمهوری اسلواکی با (sqkm ( 18 , 933sqmiles
49 ,  036  وسعت در نیمکره شمالی نیمکره شرقی در مرکز قاره اروپا بدور از دریای آزاد و در همسایگی کشورهای لهستان و آلمان در غرب اتریش و مجارستان در جنوب و شوروی در شرق واقع شده است.

اسلواکی سرزمینی نیمه کوهستانی است و کوههای آن عمدتا در شرق و شمال و قسمتی از غرب واقع شده و مهمترین ارتفاعات آن عبارتند از موراوی کارپات سودت و ارتسگبرگه جلگه های آن عمدتا در ناحیه جنوب و اطراف رود ها واقع شده اند از جمله دورهای آن میتوان از رانوب و شعباتش (از جمله راگ موراوا نیترا و هرون) اوژه لابه و ولتارا نام برد جنگل ها در آن وسعت زیادی داشته (از جمله جنگلهای بوهم ) و آب و هوای آن معتدل و مرطوب است .

بلندترین نقطه آن قله گرلاخوفسک و رود لابه از طویل ترین رود های آن می باشد (قسمت اعظم رود فوق در خارج از چکسلواکی جریان دارد)

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *