پاورپوینت ارزشیابی تکوینی(رایگان)

نوع فایل
ppt - پاورپوینت
تعداد صفحات
30 اسلاید
دسته بندی
تعداد بازدید
3444 بازدید
رایگان

بخشی از پاورپوینت ارزشیابی تکوینی:

آنچه عمدتا به منظور کمک به اصلاح موضوع مورد ارزشیابی ، یعنی برنامه یا  روش آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد ارزشیابی تکوینی نام دارد .هدف از کاربرد این نوع ارزشیابی آگاهی یافتن از میزان و نحوه یادگیری دانش آموزان برای تعیین نقاط قوت و ضعف یادگیری و نیز تشخیص مشکلات روش آموزشی معلم در رابطه با هدف های آموزشی است . این ارزشیابی در طول دوره آموزشی یعنی زمانی که فعالیت آموزشی معلم هنوز در جریان است و یادگیری دا. نش آموزان در حال تکوین یا شکل گیری است انجام می شود.

به عبارتی دیگرنوعی ارزشیابی که در پایان هر بخش از مطالب تدریس شده در طول سال تحصیلی و در فعالیت مکرر به صورت روزانه ، هفتگی و یا ماهانه انجام می شود ، ارزشیابی مستمر نامیده می شود .

اهداف ارزشیابی تکوینی

آگاهی از کیفیت برنامه های درسی و پیشرفت آن
بررسی روش های تدریس معلم و کیفیت
یادگیری دانش آموز و راهنمایی او و
اصلاح تدریجی فرآیند آموزش و یادگیری
به دست آوردن نمرات و قضاوت در باره ی فراگیری مرحله به مرحله دانش آموز در چهارچوب هدف های جزئی و رفتاری آن بخش

ویژگی های ارزشیابی مستمر

پویایی و گستردگی آن

داشتن انتظاری فراتر از آزمون های سنتی برای معلم

ارائه تصویر کلی از تمامیت شخصیت دانش آموز

استفاده از ارزشیابی مستمرو نتایج حاصل از آن در جهت رشد و ارتقای دانش آموز

داشتن توقع از دانش آموز در حد توان و رشد و بالندگی او

دادن اطلاعات مستند و معتبر به معلم برای طراحی مرحله ی بعدی تدریس خود

در هم تنیدگی با فرآیند آموزش به صورت جاری و مستمر

نتایج ارزشیابی تکوینی برای معلم و  دانش آموز

ایجاد بازخورد برای معلم و دانش آموز که در سایه آن می توانند مشاهده کنند هدف های آموزشی تا چه اندازه تحقق یافته است ؟

تصمیم گیری معلم با استفاده از این بازخورد در مورد انطباق برنامه و روش های آموزشی با سطح یادگیری و نیازهای دانش آموزان

ایجاد فرصت برای دانش آموزان در جهت توجه نسبت به آنچه یاد می گیرند و پرورش مهارت ها وتوانایی های فکری خود

ایجاد امکان بیشتر برای دانش آموزان در جهت کسب آگاهی از نقاط قوت و ضعف خود برای رسیدن به اهداف آموزشی ، رفع نارسایی ها و  پرورش و تقویت جنبه های مثبت توانایی های خود

اصول حاکم بر ارزشیابی مستمر از دیدگاه بلک و ویلیامز

• ارزشیابی مستمر بخشی از فرآیند یادگیری است .
• شیوه ی یادگیری دانش آموزباید کانون توجه فرآیند سنجش و و ارزشیابی قرار گیرد .
• ارزشیابی مستمر در مرکز فعالیت های کلاسی  قرار گیرد .
•  ارزشیابی مستمر باید سازنده باشد .
 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *