پاورپوینت باغ سازی چینی

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
69 اسلاید
تعداد بازدید
2230 بازدید
30,000 تومان

نام پاورپوینت رشته معماری

باغ سازی در چین

باغ سازی چین تاریخ دیرینه داشته و قدیمی ترین باغستان دربار در سلسله امپراطوری ((جو)) در پیش از سه هزار سال پیش ایجاد شد. باغ سازی شهری چین با تنوع فراوان و رنگارنگ در سه سامانه بزرگ باغی جایگاه درخشانی به خود اختصاص داده و در تاریخ معماری باغ از شهرت فراوانی بهره مند شده است.

معماری باغسازی چین را باغستان های عظیم خانواده و باغ های ظریف خصوصی تشکیل می دهد. این ساختمانها زیبایی مصنوعی را با زیبایی طبیعی تلفیق داده و در باغچه بندی سنگها و آبها، گلها و علفها، حیاط ها و میدان ها دالان ها و پل ها و تابلوها و نقاشی ها به گونه ای دقیق و ماهرانه ترکیب بندی شده است که به انسان احساسات عمیق و گوناگون و قدرت تخیل فراوان می بخشد.

 

محیطی که برای ساخت باغهای چین ایجاد شده، عموما به قرار ذیل است:

اول: نشان دادن نظریه مکتب کنفوسیوس در مورد چگونگی برخورد با جامعه . عطف توجه به عمل و واقعیات، مسئولیت شناسی عالی در برابر جامعه و بها دادن به ارزش ها و اصول اخلاقی و مرام و اهمیت سیاسی.

دوم: نمایاندن نظریه داییسم چین حاکی از ایجاد محیطی بهشتی که انسان در آن در برابر شهرت و ثروت بی تفاوت بوده و به تحمل رنج برای تهذیب نفس و کسب اخلاق خوب مبادرت می ورزد

سوم: ایجاد محیط طبیعی. احساسات و تمایلات صاحبان باغ ها را نشان می دهد. پارک ((یوان مین یوان)) باغستان مشهور خاندان سلطنتی، معبد دائوییسم قدیمی ((کوچان)) در کوه چینگ چن شان در استان ((سیوچوآن)) و همچنین تعدادی از باغ های متعلق به دانشمنادان نام دار جداگانه مبین سه نوع محیط فوق است.

در چین شعر و نقاشی هم نقش مهمی در معماری دارند.

در اشعار چینی توصیف کاملی از یک باغ ایده آل آورده شده است.

از این اشعار می توان برداشت کرد که المان های مطلوب یک باغ در نظر شاعر عبارتند از : گل های رز ، جریان نهر ، دریاچه طبیعی یا در صورت عدم وجود آن ایجاد دریاچه مصنوعی و به هر حال ساکن کردن آب ، کوه سنگی یا انباشنی از سنگهای کوهستان و نیز منظری مناسب از طبیعت در دوردست باغ.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *