پاورپوینت طراحی بخش جراحی

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
52 اسلاید
تعداد بازدید
2303 بازدید
3,900 تومان

پاورپوینت طرح فاز صفربخش جراحی

طراحی بخش جراحی – پاورپوینت رشته معماری

فهرست مطالب

مقدمه

عملکرد و طرح کلی

روال کار جراحی

قسمتهای یک بخش جراحی

اتاق عمل و فضاهای مرتبط با آن

طراحی اتاق عمل

سیستم های مختلف عملکردی

یک نمونه ی طراحی

مقدمه

طراحی بخش جراحی  ازپیچیده ترین بخش های هر بیمارستان هم به لحاظ کاربردی و هم به لحاظ طراحی می باشد. چرا که حتی در این زمینه سیاستگذاران نیز با توجه به تجربیات گونا گون نظرات مختلف  و گاه  متناقض ارائه می کند. بدین لحاظ از لزوم داشتن یک برنامه فیزیکی سخن به میان می آید که باید قبل از هرگونه عمل طراحی با یک سری مصاحبه، سطح اتاق های عمل و فضاهای پشتیبانی عمل را مشخص کنند.

فاز صفربخش جراحی
پاورپوینت فاز صفربخش جراحی

عملکرد و طرح کلی

درمان در بخش جراحی مخصوص بیمارانی است که شرایط آنها تشخیص داده شده است اما با تجویز دارو قابل بهبود نیستند و باید مورد عمل جراحی قرار گیرند این بخش باید در نزدیکی بخش مراقبت های ویژه ، اتاق ریکاوری و محل استرلیزاسیون مرکزی باشد زیرا روابط متقابل میان این   بخش ها وجود دارد و به این ترتیب دسترسی آسان باید تضمین شود .

این بخش باید در قسمتی از بیمارستان ساخته شود که دور از صدا و هیاهو بوده و آرامش کامل در محیط و اطراف آن حکمفرما باشد . بخش اعمال جراحی بدلیل جلوگیری از تابش نور خورشید و داشتن نور متوسط طبیعی ، بهتر است در بال شمالی بیمارستان و در طبقات وسط قرار داشته باشد تا همه بخشها بتوانند به آن دسترسی داشته باشند . این بخش باید مجهز به آسانسور ویژه باشد .

 

اتاق اعمال جراحی

جراحی از موقعیت ممتازی در بیمارستان برخوردار است و پرده ای از ابهام آنها را احاطه نموده که مملو از امید و یاس میباشد . گاهی عمده ترین و مؤثرترین تسهیلات نجات زندگی است و در نظر عام ، گروهی که با ماسک و لباس عمل گرداگرد بیمار حلقه زده اند ، نمونه ای از تمرکز و ایثار یعنی نشانه های خوب مراقبت های جراحی می باشند . با این وجود ، یک عامل خنثی کننده روانی نیز وجود دارد بدین صورت که اطاق عمل جراحی همیشه این ترس پنهان را یادآوری می کند که ممکن است بعد از بخواب رفتن هرگز بیدار نشد . تنها ناراحتی بیماران جراحی از این بابت است .

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *