پاورپوینت کانسپت در معماری

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
48 اسلاید
تعداد بازدید
3763 بازدید
9,000 تومان
کانسبت
کانسبت در معماری

پاورپوینت کانسپت در معماری –

پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری

معماری کانسپت

با تعریف ساده می توان گفت کانسپت ها ایده هایی (Ideas) هستند. که عناصرگوناگونی را دریک جاگرد هم می آورند.این عناصرگوناگون،درمتن این نوشتار:تفکرات،تصورات ومشاهدات هستند.درمعماری کانسپت،مسیری است که طی آن نیازهای فیزیکی ، شرایط محیطی وباورها به هم می پیوندند و به این ترتیب کانسپت ها بخش مهمی ازروند طراحی معماری  را شکل  می دهند.

درقرننوزدهم میلادی درمدرسه نورآرفرانسه روش آموزش متفاوتی شکل گرفت که اسکیس (esquisse) وطرح خام(parti)ازفرآورده های مفهومی وگرافیکی آن هستند در این روش دانشجویان بایدتوانایی ارائه مفهومی(Conceptual) خود را به سطوح بالا ارتقاءمی دادند.

ازآنهاخواسته می شد تا ابتدا کانسپت و طرح اولیه رادرچندساعت ابتدایی کاربردی پروژه رامشخص کنندوتاانتهابه این طرح translation) بهره گرفت.

به عقیده بارنز کانسپت یک پروژه بایدحتی با یک طراحی ساده روی یک دستمال کاغذی هم قابل بیان و ارائه باشد.به شکلی که این دیاگرام اولیه به وضوح شفافیت ساختمان تمام شده روی همان دستمال کاغذی مشاهده کرد.به گفته اویک بنا می باید دارای طرحی قوی ومعمارانه نه مجسمه شکل یا نقاشی وار باشدطرحی که مرتبط بافعالیت درون ساختمان باشد.هروقتی ازیک معمارسوال می شود که روی  چگونه ساختمانی کار می کنی؟او باید بتواند به سرعت  طرحی ذهنی یادیاگرامی از ایده معمارانه خودارائه کند.

کانسپت ها و طراحی معماری

     شکل گیری کانسپت پدیده ای خودبه خودی نیست بلکه نیازمند تلاشی متمرکز برای گردآوری وترکیب مسائل مختلف است.گردآوری این مسایل کاری هوشمندانه است به عقیده  بسیاری ازطراحان ،معماران ،منتقدان نویسندگان هنرمندان متشکل از۱۰درصدالهام واستعدادو۹۰درصدپشتکاروسخت کوشی است.شکل دهی کانسپت برای بسیاری کاری ناآشنااست.

همچنین دانشجویان اندازه فراگیری ودرک سایرمباحث طراحی دراین موردباسختی مواجه اند. در زمینه  تقویت مهارت کانسبت سازی سه مانع اصلی وجود دارند. اولین مانع مربوط به چگونگی برقراری ارتباط. دومین مانع مربوط به  کمبود تجربه و سومین مانع مربوط برقراری سلسله مراتب هستند.


دسته :

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید