پاورپوینت مرمت مسجد اردبیلی ها (رشت)

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
41 اسلاید
تعداد بازدید
2550 بازدید
3,900 تومان

مرمت و احیای مسجد اردبیلی ها از گروه پاورپوینت معماری

معماری همانند نقاشی، موسیقی و شعر یک هنر است و در تقسیم هنرها همچون مجسمه سازی و نقاشی در گروه هنرهای تجسمی قرار میگیرد.
هدف همه ی هنرها، آفرینش و خلق زیبایی است. زیبایی عبارات است از تناسب هماهنگ و ترتیب معقول اجزا در کل و به تعریف دیگر زیبایی آن است که روح را بوسیله­ی ماده، عقل را توسط جسم و نامحدود را درقالب محدود متجلی نماید.

زیبایی پس از آن که انسان را تحت تأثیر قرار داد و جذبهای در دل وی افکند او را برای خلق و آفرینش اثر هنری آماده می سازد و وی را وادار میدارد که زیبائی را در خارج از خود بوجود آورده در قالبی محسوس بریزد. اینجاست که هنر پای به عرصه وجود میگذارد و چون هر کس برای خلق زیبایی وسیله و ابزاری هماهنگ با ذوق و سلیقه خود انتخاب می­کند. هنرها در نوع و شکل خود از یکدیگر جدا می شوند.

وقتی هنرمند برای بیان احساسات خود و آفرینش زیبایی از خط و شکل و رنگ استفاده می­کند هنر نقاشی پای به عرصه وجود میگذارد، هنگامی که صورت را وسیله ی ابراز عواطف درونی خلق زیبایی قرار میدهد موسیقی ظاهر می گردد و زمانی که از الفاظ و کلمات استفاده می نماید شعر متولد میشود.

مرمت مسجد اردبیلی ها

معماری بومی

معماری بومی سرزمین گیلان می تواند دو جنبه ی شرایط اقلیمی محیطی و طراحی معماری مورد بررسی قرارگیرد. هر چند تأثیر اقلیم بر روی فرم و عملکرد بناها را در شمال به عنوان عامل تعیین کننده در نظر می گیرند، ولی جنبه های معماری و زیبائی شناسی آن نیز از اهمیت والائی برخوردار است. از این نقطه نظر میتوان معانی و مفاهیمی را یافت که فراتر از شرایط اقلیمی، محیطی و تکنیکی قرار گرفته است و معیارها و ارزشهای خاصی را از جنبه زیبایی شناسی پدید آورده اند.

در بررسی اولیه از نظر چگونگی ساخت و شکل و فرم، بناهای بومی گیلان را می توان در چهار گروه جداگانه جای داد. در هر یک از این چهار گروه نیز دوگانگی خاصی در هسته و پوسته خارجی بنا به نظر می رسد.

این تقسیم بندی چهارگانه بناها در غربی ترین تا شرقی ترین نقطه سرزمین گیلان مصداق دارد.

نخستین گروه مربوط به منطقه تالش در غرب گیلان است.

گروه دوم

به دلیل افزایش امکانات، اساساً شکل بنا تغییر می کند. در اینجا معماری متفاوتی در دو طبقه خود را نشان می دهد. همکف بسته و پر و طبقه فوقانی به صورت یک ایوان و نشیمن است. به همین دلیل ضرورت تغییر در معیارهای ساختن حس می شود. در نمونه­های مزبور قرینه سازی به گونه ای کامل وارد صحنه گرد و مشخص می­شود که هر کدام از این طبقات دارای ارزشهای ویژه ای هستند.

گروه سوم

بناهایی هستند که در دامنه کوهها و در نقاطی که میزان رطوبت زمین زیاد است ساخته شده اند. با توجه به عامل رطوبت این بناها خود را از زمین جدا ساخته اند و به همین اعتبار، سبکی خاص در آنها دیده می شود. در این بناها دوگانگی در شکل طبقات با تغییر در مقیاس که در شیب تند سقفها خود را نشان می دهند.

گروه چهارم:

بناهایی کاملتر از نمونه های قبلی هستند. در این نمونه­ها عناصر و قطعات مورد استفاده مناسبی صحیح تر در میان عملکردهای متفاوت می یابند.

اکثر این بناها دارای طبقه همکف پر و ایوانی در طبقه دوم هستند. این بناها به دلیل رطوبت زمین با یک کرسی چینی در ارتفاع کم ساخته می شوند و پلانهای مورد آنها نیز با توجه به تقسیم بندی اطاق ها و پله ها دارای ویژگی مشخص­تری نسبت به نمونه های قبلی هستند.

فهرست عناوین پاورپوینت: مسجد اردبیلی ها

معماری گیلان

مقدمه

معماری بومی

اشکال مختلف بامها در معماری روستای گیلان

معماری شهری گیلان

معماری مذهبی

مسجد

به همراه  عکس ها و توضیحات روی عکس

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *