پاورپوینت تجلی هنر معماری اسلامی ایران درهند

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
68 اسلاید
تعداد بازدید
1740 بازدید
14,900 تومان

پاورپوینت هنر اسلامی ایران در هندوستان

مقدمه

فضاهای معماری و شهری در گذشته تحت تأثیر دو گروه از عوامل شکل می گرفته اند:
نخست مجموعه عوامل درونی و بومی مانند مصالح محلی، دانش و تجربیات فنی، فرهنگ و الگوهای رفتاری، دوم عوامل و تأثیرگزاری های بیرونی چه از طریق مصالح غیر بومی یا نفوذ تجربیات و مهارتها، الگو ها و غیره طبعاً هر قدر روابط بیرونی منطقه ای اندک تر بود، تأثیرعوامل بیرونی نیز کمابیش به همان نسبت کمتر می شد.

پایتختها و شهرهای ایالتی عموماً مهمترین مراکز در زمینه دگرگونیهای هنری و معماری بوده اند زیرا اقدامات مهم و بزرگ نیاز به حمایتهای مالی و فرهنگی داشتکه غالباً در این گونه شهرها تأمین می شد و به همین جهت بهترین آثار هنری و از جمله فضاهای معماری و شهری در هر دوره تاریخی غالباً در پایتختها و مراکز مهم ایالتی طراحی و ساخته می شدند .

فرهنگ ایرانی در برخی از دوره ها به خصوص در دوره گورکانیان در بعضی زمینه ها در فرهنگ هند به شکل اساسی نفوذ داشت . هر یک از خاندانهای مسلمان که از اواخر قرن دوازده به بعد در شبه قاره هند به فرمانروایی می رسید سبک معماری خاص خود را خلق می کرد هیچ دوره دیگری از معماری هندوستان اسلامی پیش از مغول چنین ثروتی از بناهای برجسته دینی و غیر دینی به جای نگذارده است.

توانایی های درخشان حاکمان گورکانی آنان را به عنوان پادشاهانی مستقل در رأس سرزمین متحد و متمرکز معرفی کرده است و اعتقاد

آنان به پادشاهی به شکل خلافت اسلامی، پیامبران قرآنی ، ایرانیان باستان ، هندوها ، صوفیان و حتی حاکمان نمونه بر اساس کتاب مقدس شکل گرفته بود . فرزندان تیمور ( اکبر، جهانگیر و شاه جهان ) خود را نماینده خداوند در روی زمین قلمداد می کردند که قدرت سیاسی و مذهبی را یکجا در اختیار گرفته بودند آنان همچنین خود را همچون حضرت سلیمان ( پیامبر- پادشاه ) خلیفه بر اساس متون قرآن می دانستند از زمان همایون تا شاه جهان، گورکانیان خود را

بانشئه و رایحه داستانهای عرفانی و باستانی پادشاهان ایران و هند سرگرم می کردند و ادعا داشتند که روش خرد و حکومت ایشان برای انسانها و حیوانات دوره ای طلایی از صلح به ارمغان می آورد . گورکانیان تلاش کردند که بر اساس همین اعتقاد زندگی کنند و معماری ، هنر ، شهر ، تاریخ نگاری و زندگی دربار همه در خدمت تحقق بخشیدن به آرمانهای پادشاهای بود . کانون مسلط و مهم فرهنگ ، درباربود که فعالیتهای آن به وسیله آداب و تشریفاتی که در دوره

دسته:

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *