پاورپوینت معماری مدرن یا سنتی

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
43 اسلاید
تعداد بازدید
3357 بازدید
49,000 تومان 29,000 تومان٪41 تخفیف

بخش های بریده ای از پاورپوینت معماری مدرن معماری  یا سنتی

مقدمه

معماری به مثابه اثر هنری، ‌واقعیت ها یا ارزش های برتر را معین می سازد. معماری بیانی بصری از ایده ها به دست می دهد. ایده هایی که چیزی را برای بشر معنادار می کنند، چرا که به واقعیت سامان می بخشند. معماری به عنوان یک هنر اصیل نمایانگر فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی می باشد. بنابراین جهت فهم کامل بشریت و عقاید وی اعم از اینکه در گذشته باشد یا حال، به نوعی نیازمند بررسی معماری آنها می باشیم.

در اهمیت معماری و فواید و کارایی آن شکی وجود ندارد. اما با ورود معماری مدرن، تحولی ویژه در معماری ایجاد شد و تحولاتی در هنرهای دیگر و حتی تفکر بشریت به وجود آوردو از همه مهمتر معماری سنتی به وجود اورد

معماری سنتی که بر اساس ان اغلب خانه ها با توجه به شرایط اهالی خانه و اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه ساخته می شد.

معماری سنتی

اساس کار هنر مندان و معماران سنتی بر این تفکر استوار بوده است که هر چیز طبیعی را انعکاس از قدرت الهی بر روی زمین میدانستند . بنابر این طبیعت و اشای علاوه بر ارزش مادی یک ارزش متعالی هم داشتند اثار انان به معنای خلق و کشف مادی در طبیعت نبود بلکه مظاهر طبیعت در نظرشان هم چون منزلگاه روح الهی تلقی میشد به عنوان مثال معماری گوتیک که متعلق به معماری سنتی اروپا است . هنری بود که ترکیبی متعادل بین ساختمان و زیبایی شناسی و مفهوم پدید اورد .

 

نمونه ی ازترکیب معماری مدرن با معماری معاصر

 

ساختمان موزه ،که یکی از نمونه‌های با ارزش و کم همتای معماری نوین ایران است‌، با الهام از معماری سنتی ایران و مفاهیم فلسفی آن بنا شده است‌.

هشتی‌، چهارسو، معبر و گذرگاه‌ از جمله‌ عناصر چشم‌نوازی‌ هستند که‌ بازدیدکنندگان‌ هنر دوست‌ را به‌ تامل‌ در هنر و فرهنگ‌ ایران‌ زمین‌ وا می‌دارند.

ساختمان موزه تلفیقی ازمعماری مدرن و سنتی است که با الهام از بادگیرهای مناطق حاشیه کویر ایران ساخته شده است‌. تندیس‌هایی زیبا و با ارزش از هنرمندان معاصر فضای سبز اطراف را به پارک مجسمه بدل ساخته است‌. بیننده مسیری چرخشی را در پیرامون فضای اصلی موزه می‌پیماید و پس از تماشای نگارخانه‌ها به هشتی می‌رسد.

 

معماری مدرن یا سنتی
معماری مدرن یا سنتی

 

معماری مدرن یا معماری نوگرا

Modern architecture
لغت مدرنیسم با ریشه یونانی، نخستین بار، قرن ششم میلادی از کلمه Modo یعنی تازگی استخراج شد و در نهایت به معنای تازگی به کار رفت. لغت مدرنوس، مربوط به آثار هنرمندانی می شد که به شکلی نو و بدون توجه به سابقه هنری با خلاقیت های تازه، آثار جدیدی را خلق می کردند.

ویژگی های معماری مدرن:

معماری مدرن بیش از هر چیز به کارایی و عملگرایی توجه دارد و از سبک و ابزار آلاتی بهره می گیرد که تا به حال سابقه ی چنین استفاده ای تا به این اندازه نداشته است و به گونه ای در دوره مدرن سعی در پیشرفت دارد و از تمام امکانات برای رسیدن به این هدف بهره می جوید. خواه این استفاده سبب محدودیت نقش انسانی در ایجاد آن شود و خواه سبب برتری تکنولوژی بر آدمیت شود. این هدف زمانی بهتر میسر می شود که با کمترین هزینه و بالاترین کارایی باشد و بهترین راه آن است که متوسل به تکنولوژی و برآوردهای علمی شویم.

دسته :

 

معماری مدرن یا سنتی؟

فهرست مطالب پاورپوینت معماری سنتی مدرن

تعریف
ویژگی ها
مقایسه
نتیجه گیری
منابع

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *