پاورپوینت مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی و درسی

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
121 اسلاید
دسته بندی
تعداد بازدید
2947 بازدید
7,900 تومان

رشته علوم تربیتی

مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی ودرسی

تعداد واحد درسی: ۲ واحد

نام منبع درس: مقدمه ای بر برنامه ریزی آموزشی ودرسی

مولف منبع: دکتر علی تقی پور ظهیر

فهرست مطالب

عنوان

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول : برنامه ریزی آموزشی و درسی (مفاهیم و نظریات)

فصل دوم : منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی (مبانی برنامه ریزی درسی)

فصل سوم : اطلاعات درباره جامعه ( مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی)

فصل چهارم : مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی

فصل پنجم : اطلاعات درباره معرفت و دانش بشری

فصل ششم : طرح ریزی برنامه های درسی

فصل هفتم : انواع طرح های برنامه درسی

فصل هشتم : ارزشیابی برنامه های درسی ( الگوهای ارزشیابی از برنامه درسی)

 

بخش های بریده ای از پاورپوینت :

1) جامع وکلی باشد ، و همه هدف ها و حیطه های مربوط به سطوح مختلف آموزش و پرورش را در برگیرد .

2) برنامه ریزی می تواند در سطح ملی باشد ، مانند برنامه ریزی ذرسی رای آموزش و پرورش ابتدائی در سطح کشور ، یا برنامه ــ ریزی درسی برای آموزش و پرورش متوسطه در سطح کشور .

3) یا اینکه ، برنامه ریزی درسی میتواند در سطح محلی و ناحیه ای (استان و شهرستان ) باشد . مانند برنامه ریزی درسی برای سطوح مختلف آموزش و پرورش خراسان ، که در واقع جامع و کلی است ، و یا برنامه ریزی درسی برای تعلیمات حرفه و فن اراک و یا یزد ، که از نوع برنامه ریزی ویژه ومحلی است .

4) سرانجام ، رنامه ریزی ویژه که می تواند برای هدف های ویژه یا حیطه های معین باشد ، مانند برنامه ریزی درسی تربیت معلم دانشگاهی ، تربیت معلم دبیرستان ، تربیت معلم ابتدائی ، و یا رنامه ریزی درسی برای تعلیمات وکودکستانی ، سوادآموزی ، آموزش زنان ، آموزش روستایی و عشایری ، آموزش کارکنان وزارت جاد سازندگی و غیره .

*  هدف برنامه ها تغییراتی است که در رفتار یادگیرندگان باید صورت گیرد .
در اینجا با آلیس میل هم صدا می شویم که می گوید : « تغییر برنامۀ درسی عبــارت از نوعی تغییر اجتماعــی ، یعنی تغییر مردم است نه صرفا تغییــر نـوشته های روی کاغذ .»

نیازهای یادگیرندگان و برنامه ریزی درسی

* نظر مازلو و دیگر روان شناسان از این قرار هستند : احترام داشتن و محترم شمردن ، دوست داشتن و تعلق داشتن ، ایمان و اعتماد به مردم ، داشتن آزادی انتخاب ، خویشتن شناسی و پذیرفتن مسئولیت ، و سرانجام ، نیاز برای دانستن ، فهمیدن ، و خلاقیت .
* یادگیری و برنامه ریزی درسی
معرفت دربارۀ یادگیری برای تصمیم گیری در برنامه ریزی درسی کاملا ضروری است . برنامه درسی الزاماً طراحی برای یادگیری است ، به عبارت دیگر ، هر برنامۀ درسی دارای هدفهایی برای یادگیری و روشهایی برای رسیدن به این هدفهاست .

 

*   فلسفه آموزش وپرورش متضمن اصول راهنمائی است که تعیین کنندۀ مفاهیم ارزشهای شخصی ومناسبت آنها در گزینش هدفها ، ووسایل آموزش وپرورش هستند . همچنین فلسفۀ آموزش وپرورش متضمن تفکری به شیوۀ منظم ومرتب دربارۀ آموزش وپرورش است .
*   فلسفه آموزش وپرورش در برقرار کردن اولویت های آموزشی وانتخاب آن چیزهایی که باید آموخته شوند نقش هماهنگ ومتحدکننده دارد .
*   بیشتر مسائل تربیتی با سؤالات فلسفی ارتباط نزدیکی دارند .


دسته :

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *