پاورپوینت نور در معماری

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
52 اسلاید
تعداد بازدید
3292 بازدید
14,900 تومان

مقدمه

نور یکی از اساسی ترین و ضروری ترین پدیده ها در زندگی انسان می باشد برای دیدن نیاز به نور می باشد برای تشخیص رنگ نیز به نور نیاز داریم . بشر قبل از اینکه رنگ را به صورت امروزی و علمی بشناسد آن رابه صورت رنگین کمان دید و به رنگهای موجود در آن آشنا شد بدون آنکه چیزی در مورد نور و امواج آن بداند از دیدن آن لذت برد از آن پس به رنگ اندیشید دریافت که رنگ آرامش بخش ونشاط بخش است . خبر دهنده و یک عامل ارتباطی است القا کننده احساس است و بالاخره دریافت که برای احساس رنگ به نور نیاز داریم.

نور در معماری
پاورپوینت نور در معماری

 

نور چیست؟

از دیر باز دانشمندان معتقد بودند که نور از ذرات بسیار کوچکی تشکیل شده است که از یک منبع نورانی به بیرون می تراود یا منتشر می شود ولی راجع به نحوه انتشار آن آگاهی نداشتند. نور به عنوان عامل لازم برای زندگی انسان و حیوان و نباتات به صورت یک نیروی غیر قابل دیدن در فضا سفر می کند و به سطح کره زمین می رسد و ما را کمک می کند تا محیط زندگی خود را ببینیم .

نور در معماری

ازدید همگان نورجزء اساسی و ضروری در ساختمان است. که کار آن روشن کردن  فضا به منظور قابل رویت ساختن آن است .در هنر ساختمان سازی یا به عبارتی معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصرو مفاهیم دیگر از قبیل ساختار نظم فضایی مصالح رنگ و …. مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفاکند .

در بسیاری از موارد در ساختمان سازی و معماری های داخلی به نور بیشتر از یک عامل روشن کننده که باعث کاهش مصرف نور مصنوعی و در نتیجه کاهش مصرف برق می شود  نمی نگرند و فقط به مواردی از قبیل این که نور جنوبی و شمالی بر نور شرقی و غربی ارجحیت دارد و در مواقع ناچاری نور شرقی از نور غربی بهتر است توجه می شود و معماران به صورت کلیشه ای و از روی عادت آن را رعایت می کنند.

تاثیر نور در طبیعت:

کوچ کردن یا لقاح حیوانات بستگی به نور دارد.
هلندی ها و ژاپنی ها پرندگان خود را در پاییز هر سال در معرض نور بیشتری قرار می دهند تا پرندگان آواز خوان را به خواندن وادار نمایند.

نور درطبیعت:

نورطبیعی که حاصل انرژی حیات بخش درونی است به عنوان یکی از منابع وجود حیات برروی زمین محسوب می گرددعلاوه برآن نورمی تواند با رنگ هاوجلوه های متفاوت خودباعث تغییر چهره یک مکان شودزیرا نوردر هریک از فصول سال درآب و هواهای متفاوت و یا در هر زمانی از طول روز دارای چهره ای مخصوص به خود میباشد ضمنا هر مکانی دارای نور خاصی است که تنها به انجا تعلق دارد .

تأثیرات روانی نور طبیعی

بخش ازتأثیرات یا-تماس بانور طبیعی رامی توان کنش متقابل بین ذهن و جسم تلقی کرد قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث افزایش ترشح برخی هورمون ها خواهد شد که نتیجه ان بروز حالت شادابی و توان غلبه بر مشکلات و نهایتا کاهش میزان استرس های روانی در زندگی روزمره خواهد بود

 


دسته:

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *