پایان نامه شش سیگما

پایان نامه شش سیگما
نوع فایل
word
تعداد صفحات
115 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2711 بازدید
19,000 تومان

دقیقاً شش سیگما چیست ؟

شش سیگما روشی هوشمندانه و عاقلانه جهت مدیریت فعالیت های تجاری یک سازمان و یا یک بخش است . در شش سیگما اولین اصل توجه به مشتری می باشد .

سه هدف اصلی از بکارگیری شش سیگما عبارتند از :

افزایش رضایت مشتری
کاهش زمان انجام فعالیت ها
کاهش تعداد نقص ها
اگر چه شش سیگما فرآیندهای یک سازمان را اندازه گیری و تحلیل می کند ، ولی تنها یک برنامه کیفیت نیست ، بلکه برنامه ای برای فعالیتهای تجاری یک سازمان است . رسیدن به هدف شش سیگما به چیزی بیشتر از بهبودهای کوچک و افزایش سود نیاز دارد ، این رویکرد ، به کسب موفقیت های همه جانبه در سازمان نیازمند است .

چه چیز جدیدی در شش سیگما وجود دارد ؟

در سال های 1980، مدیریت کیفیت جامع (TQM) ، بسیار عمومیت داشت . مدیریت کیفیت جامع نیز رویکردی برای بهبود بود ، اما سرانجام در بسیاری از شرکت ها ، به طور آهسته و بی سر و صدا به دست فراموشی سپرده شد .

سه ویژگی عمده زیر شش سیگما را از دیگر برنامه های گذشته کیفیت مجزا می سازد :

1-  شش سیگما مشتری گراست و اغلب بطور آشکارا سعی در حفظ رضایت مشتریان خارجی دارد و همواره به سوی این بهبود حرکت می کند . (منظور از مشتریان خارجی ، مشتریانی هستند که محصولات و خدمات سازمان را خریداری می کنند.)

2-   پروژه های شش سیگما باعث گسترش سرمایه بالایی می شوند .

3-   در واقع شش سیگما باعث تغییر عملکرد مدیریت می شود . شش سیگما چیزی بیش از پروژه های بهبود است .

شش سیگما باعث ایجاد مزایای بسیاری می گردد ، اما رسیدن به این مزایا نیازمند کار تیمی در تمام سطوح سازمان است .

فهرست مطالب::

بخش اول : شش سیگما چیست

فصل اول : داستان موفقیت آمیز شش سیگما                     ۲

فصل دوم : منظور از شش سیگما چیست                         ۶

فصل سوم : ۶ سیگما در سازمان شما                    ۱۳

فصل چهارم : فرایند حل مسئله تیم ۶سیگما           ۲۱

فصل پنجم : راهنمایی برای موفقیت ۶ سیگما              ۲۹

فصل ششم : نگاهی به جعبه ابزار ۶ سیگما                ۳۷

فصل هفتم : ۶ سیگما در عمل

فصل هشتم : نکته ای برای مدیران                                   ۶۲

فصل نهم : نکاتنی که کارکنان باید بدانند                          ۶۷

بخش دوم : تفکر ناب دروازه ورود به سرزمین سیگماها

مقدمه                                                                     ۷۴

چرخه                                                         dmaic    ۷۹

ابزارهای مورد استفاده در فاز بهبود                               ۸۵

اتلاف یا                                                    waste    ۹۰

اصول تفکر ناب                                   ۹۱

بستر سازی و توسعه فرهنگ سازمانی با مفاهیم تفکر ناب        ۹۸

تئوری محدودیت ها (  toc)    ۱۰۱

ابزارهای مورد نیاز برای کاربرد تئوری محدودیتها     ۱۰۵

نتیجه گیری                      ۱۰۸

منابع و مأخذ                           ۱۱۰

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *