پایان نامه هنر درایران

نوع فایل
word
تعداد صفحات
106 صفحه
تعداد بازدید
1700 بازدید
9,000 تومان

همه چیز در مورد هنر ایران

 

فهرست مطالب

بخش اول : هنرهای دستی

فصل اول  : نقاشی

ـ   تعریف نقاشی     ۱

ـ   تاریخ نقاشی     ۱

ـ   درباره رنگ    ۲

ـ  تکنیکهای نقاشی ۳

ـ  حلالهای رنگ۴

ـ  سبک های معروف نقاشی ۴

ـ  اصطلاحت معمول  نقاشی ۵

فصل دوم  : خوشنویسی

ـ  خط و خوشنویسی۶

ـ   خط کوفی۸

ـ   کوفی بنایی (معقلی۹

ـ   خط محقق۱۰

ـ   خط ثلث و نسخ۱۱

ـ  خط تعلیق و دیوانی۱۲

ـ خط رقعه۱۵

ـ خط نستعلیق ۱۵

ـ  ارزشهای بصری خط کوفی۱۶

ـ ارزشهای بصری خط ثلث و نسخ۱۶

ـ ارزشهای بصری خط نستعلیق۱۶

ـ  ارزشهای بصری خط شکسته نستعلیق۱۶

فصل سوم  : تذهیب

ـ   تعریف تذهیب     ۱۷

ـ   مکتبهای تذهیب    ۱۷

ـ   پیشینه تذهیب     ۱۸

ـ   چگونگی انجام یک اثر تذهیب     ۱۹

ـ  ابزارهای تذهیب ۲۰

ـ  واژگان تذهیب ۲۳

فصل چهارم  : مینیاتور

ـ   مینیاتور و طراحی آن  ۲۸

ـ   روشهای مختلف طراحی مینیاتور      ۳۰

ـ   طراحی رنگی   ۳۰

ـ بدون رنگ  ۳۱

ـ   طراحی سفید قلم  ۳۱

ـ  سیری در مینیاتور ایران ۳۱

ـ  گفتگو با استاد حسن تقوی ( هنرمند مینیاتور نا شنوا ) ۳۳

بخش دوم  : صنایع دستی

فصل اول : فرش ایران

ـ  فرش ایران و چگونگی طبقه بندی آن ۳۵

ـ   طرح های آثار باستانی و ابنیه اسلامی      ۳۶

ـ   طرح های شاه عباسی     ۳۶

ـ  طرح های اسلیمی  ۳۶

ـ  طرح های اقتباسی  ۳۶

ـ  طرح های افشان  ۳۷

ـ  طرح های واگیره ای ( بندی ) ۳۷

ـ  طرح های بته ای ( بته جقه ۳۷

ـ  طرح های درختی ۳۷

ـ  طرح های ترکمن ۳۸

ـ  طرح ها ی شکا رگاهی ۳۸

ـ  تلفیقی گل فرنگ ، تلفیقی هندسی و … ۳۸

ـ  نقوش گلستان ۴۴

ـ  نقوش لچک و ترنج ۴۶

فصل دوم : سفالگری

ـ   مقدمه    ۴۸

ـ   چکیده     ۴۹

ـ   تقسیم سفال با کفش کنده     ۴۹

ـ   نقوش سفال در ادوار اسلامی      ۵۰

ـ  فن و هنر سفالگری ۵۰

ـ  مهمترین تکنیکهای تزئین ظروف در نیشابور ۵۲

ـ  سفال با پوشش گلی ۵۳

ـ  سفالینه یا نقوش رنگارنگ ۵۳

ـ  سفالینه با تزئین زرین فام ۵۳

ـ  سفالینه با کفش کنده ۵۳

ـ  سفالینه یا لعاب یک رنگ ۵۴

ـ  کلیاتی درباره سفال اسلامی ۵۴

ـ  سفال گبری ۵۵

ـ  سفال سلجوقی ۵۶

ـ  سفال مینائی ایران ۵۶

ـ  سفال دوره عثمانی ۵۶

ـ  سفال دوره صفویه ایران ۵۷

ـ  هنر سفالگری و بررسی نقوش آن در ادوار اسلامی ۵۷

– بررسی نقوش انسانی با توجه به جهان  بینی  عرفانی ۵۷

ـ  بررسی نقوش انسانی مرتبط با مراسم ماه محرم ۵۸

ـ  بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با ادبیات ۵۸

ـ  بررسی نقوش انسانی و ارتباط آن با مفاهیم نجومی ۵۸

ـ  جام با گلابه ی سفالگری ۶۱

ـ  کوزه ۶۲

فصل سوم : نگارگری

ـ   تعریف نگار گری      ۶۴

ـ   تذهیب     ۶۴

ـ   تشعیر      ۶۵

ـ   ابزار و مواد اولیه      ۶۵

ـ  قلم مو  ۶۵

ـ  رنگها  ۶۶

ـ  رنگهای گیاهی ۶۶

ـ  رنگهای معدنی ۶۶

ـ  رنگهای شیمیایی ۶۶

ـ  رنگ گذاری ۶۶

ـ رنگهای جسمی ۶۶

ـ  رنگهای روحی ۶۶

ـ  بست ۶۷

ـ  مراحل کار ۶۷

ـ  کارگاه نگار گری سازمان میراث فرهنگی کشور ۶۷

فصل چهارم : معرق

ـ  معرق   ۶۹

ـ   معرق زمینه رنگ       ۶۹

ـ   معرق زمینه پازلی    ۶۹

ـ   معرق زمینه آجری   ۶۹

ـ  نازک بری در معرق    ۶۹

ـ   معرق منبت        ۶۹

ـ   ابزار کار در معرق    ۷۰

ـ   مواد اولیه    ۷۰

ـ  مراحل اجرای یک طرح معرق    ۷۰

ـ   مختصری از کارگاه منبت و معرق        ۷۱

فصل پنجم : خاتم کاری

ـ  تعریف خاتم کاری    ۷۲

ـ   تا ریخچه ی خاتم کاری        ۷۲

ـ   آثار و نمونه های تاریخی     ۷۲

ـ   خاتم کاری در ادبیات    ۷۳

ـ  آشنایی با هنر خاتم کاری     ۷۴

ـ   تعریف خاتم ۷۴

– قدیمی ترین آثار هنری  خاتم کاری شده با قی مانده ۷۴

ـ   مواد اولیه در ساخت خاتم     ۷۵

ـ   وسایل و ابزار کار در هنر خاتم سازی ۷۵

ـ  مراحل تولید خاتم۷۵

ـ   خصوصیات یک خاتم و محصول مرغوب و هنری ۷۶

فصل پنجم: قلم زنی

ـ  تاریخچه     ۷۸

ـ   وسایل و ابزار قلم زنی    .  ۷۹

ـ   روش کار      ۸۰

ـ   شیوه های قلم زنی     ۸۰

ـ  کارگاه قلم زنی سازمان میراث فرهنگی ۸۱

بخش سوم : رشته های دانشگاهی

فصل اول : رشته ها

رشته نقاشی ۸۲

ـ مقدمه ۸۲

ـ دروس اختیاری ۸۲

ـ‌ سطوح رشته ۸۳

ـ‌ درس های رشته ۸۳

ـ صنعت و بازار کار ۸۴

رشته هنر های تجسمی ۸۴

ـ مقدمه ۸۴

ـ نحوه آموختن ۸۵

ـ سطوح رشته ۸۵

ـ درس های رشته ۸۵

ـ صنعت و بازار کار ۸۸

رشته صنایع دستی۸۹

ـ مقدمه ۸۹

ـ سطوح رشته ۸۹

ـ درس های رشته ۹۰

ـ صنعت و بازار کار ۹۱

فصل دوم : دانشکده هنر نیشابور

ـ تاریخچه ۹۲

ـ فضاهای آموزشی دانشکده ۹۲

ـ دوره ها ی آزاد ۹۳

ـ رؤسای دانشکده هنر از بدو تأسیس ۹۴

ـ معاونان دانشکده از سال ۷۸ تا کنون ۹۴

ـ مدیران گروههای آموزشی دانشکده از سال ۷۸ تا کنون ۹۴

نتیجه گیری ۹۵

منابع ۹۶

مقدمه :

هنر نزد ایرانیان است و بس

هنر یکی از نیازهای اساسی زندگی انسان است ، متمایزترین شکل فعالیت اجتماعی که به طور قطع در پیدایش و تکامل شخصیت و بهبود و پالایش روان وی سهم بسزایی داشته است زایشی مطلقاً شاق و طاقت فرسا و رنج آور که مولودی شادی آور الهام بخش ، اقناع کننده و سرشار از زیبایی پدید می آورد .

اشتیاق انسان به هنر عمیق و ریشه دار است و از ماقبل تاریخ تاکنون نمایان و شهود آنچه از بشر اولیه می دانیم مطالعه هنر دوستی اوست و انسان محصور در اندیشه بقاء ، معیشت ، هراسها ، شکستها و … از زیبایی  و گویایی هنر بوجود می آمده واز طریق آن اندیشه ها و عواطفی که در ذهن داشته متجلی می ساخته است ، او با افزودن خطوط و پیچ و خم های اضافه بار ابزار کار و زندگی اش علاوه بر سودمندی به زیبایی ، در جهت خط و چشم و روانش می اندیشیده .

هنر جلوه ی انسانیت انسان است ، یک حقیقت متعالی و پاسخ گوی نیاز های انسان ، همچون کمال جویی ، معنویت طلبی ، احراز و اعلام هویت ودر مراتب پایین تر تبعیت ، تقلید ، تحصیل،  رفاه مادی  و پر کردن اوقات فراقت .

آثار هنری جلوه گاه ذات شاعرانه و تفکر و کار انسانی هستند و از این رو نفوذ تعال بخش فوق العاده ی نیرومندی بر انسان و جامعه اعمال می کنند .

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *