پروژه نور در گرافیک

نوع فایل
word
تعداد صفحات
90 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
2042 بازدید
5,800 تومان

نور و گرافیک

فهرست مطالب

تقدیم                                                     الف

قدر دانی                                                    ب

چکیده                                                        ۱

فصل اول- کلیات تحقیق

مقدمه                                                    ۴

بیان موضوع                                                    ۷

اهداف تحقیق                                                ۹

اهیمت و ضرورت موضوع                                            ۱۰

تعریف مفاهیم و اصطلاحات کلیدی                                    ۱۱

فصل دوم

پیشینه تحقیق

نور و انواع آن                                             ۱۳

تاثیرات نور                                                ۱۶

تأثیر نور بر روی جسم انسان                                    ۱۸

ارزش و زیبایی نور                                            ۲۱

منابع روشنایی                                            ۲۴

جنبه های فیزیکی و روانشناختی نور                                 ۲۸

جهت نور                                                ۳۱

کیفیت نور                                                ۳۴

کمیت نور                                                 ۳۵

فصل سوم

نورپردازی                                                ۳۹

ایجاد جلوه در اشیاء به وسیله نورپردازی                                ۴۳

متداولترین نورپردازی                                        ۴۵

نورپردازی شاعرانه                                            ۴۷

فصل چهارم

پروژکتور                                                ۵۰
LCD ها                                                 ۵۲

شناخت LCD                                         ۵۵

سیستم LCD                                        ۵۷

ساخت بزرگترین LCD انعطاف پذیر                            ۵۹

LED ها                                                 ۶۱
LED ها و کاربرد آن                                     ۶۱

ویژگیهای LED ها                                         ۶۴

استفاده از LEDها در تبلیغات                                 ۶۸
DLP ها                                                ۷۲

دستگاه ویدئو پرژکتور                                    ۷۲

ساختار و سیستم دستگاه ویدئو پرژکتور                            ۷۳

میزان درخشش                                        ۷۵

میزان دقت                                            ۷۶

اندازه تصویر                                            ۷۷

تفاوت سیستم LCD و DLP از لحاظ کیفیت و کنتراست رنگ                ۷۹

جایگاه سیستم  تبلیغات                                    ۸۲

فصل پنجم

نتیجه گیری و پیشنهادات                 ۸۶

فصل ششم

منابع و مأخذ                ۹۰

نور در گرافیک
نور در گرافیک

بخش های از پایان نامه

چکیده

در عصر حاضر از انوع طراحی نوری برای ایجاد روشنایی روزمره استفاده می شود که قسمتی از این طراحی نوری در اختیار طراحان گرافیک قرار گرفته است.امروزه نور در زمنیه ی گرافیک چنان تنوعی یافته است که کمتر کسی را می توان یافت که برای تبلیغات محیطی از نور پردازی استفاده نکرده باشد.

اما طراحان زیادی هستند که تجربه و آگاهی لازم را در مورد خصوصیات و ویژگی های نور ندارند. این مسئله باعث می شود که ایده های خلاقانه آنها به هنگام استفاده و اجرا جلوه ی واقعی خود را نداشته باشد. بنابر این بهتر است که طراح قبل از شروع نور پردازی با ویژگی های و خصوصیات نور و تجهیزات آن آشنا شود  تا نور بتواند باعث خلق یک اثر هنری شده و جلوه  ی خود را به طور معجزه آسا نشان دهد.

در این تحقیق سعی شده است که طراحان با نور پردازیها و کاربرد آنها در تبلیغات و استفاده درست از وسایل نور پردازی در جایگاه مناسب با خصوصیات خاص آن آشنا شده و در رشته ی کاری خود حضور مثبت یابند و کارهای نفس به جا گذارند.

نور و پرتو های آن از ویژگی های بسیار بالایی برخوردار هستند. که از این ویژگی می توان در نور پردازی داخلی یا خارجی، یک ساختمان، یک خیابان یا یک شهر استفاده کرد.

نور از دو جنبه مورد بررسی قرار می گیرد:

جنبه فیزیکی و جنبه روانشناختی

در جنبه فیزیکی نور می توان با خصوصیات نور و پرتوهای آن آشنا شد و عکس العمل پرتوها را مورد بررسی قرار داد. و دانستن این موضع که نور بر خط مستقیم حرکت می کند، ویژگی مهمی است که می تواند به طراحی کمک زیادی بکند.

و اما جنبه روانشناختی؛ نور را از نظر تاثیر آن بر روی جسم و روح انسان و اثراتی که یک نور می توان داشته باشد مورد تحقیق قرار می گیرد.

استفاده از تکنولوژی جدید باعث رشد روز افزون کالاها و محصولات نور پردازی شده است.

استفاده از انواع لامپ ها، پرژکتورها، فناوری جدید ودیو پروژکتورها، LED , LCD ها باعث شد در تبلیغات محیطی تحول بسیار زیادی پیش بیاید ، یک طراح گرافیک باید خصوصیات آنها را بشناسد و از آنها در جایگاه ویژه کار خود استفاده نماید.

اهداف تحقیق

هدف از ارائه این تحقیق :

–       آشنایی با ویژگی های نور.

–       تاثیرات روانشناختی نور بر روی انسان.

–       منابع نور طبیعی و مصنوعی.

–       طراحی صحیح نور پردازی در مکان های خاص.

–       آشنایی با وسایل و تجهیزات نور پردازی.

–       کاربرد آنها در تبلیغات محیطی.

–       استفاده درست و مناسب از وسایل و تجهیزات نور پردازی در جایگاه مناسب.

 

اهمیت و ضرورت  موضوع

شناخت خصوصیا ت فیزیکی و روانشناختی نور و همچنین استفاده از تجهیزات آن در عصر حاضر از اهیمت و ضرورت خاصی برخوردار است، زیرا شناخت هر یک از این خصوصیات و استفاده صحیح و به جا باعث می شود در ارزش و کیفیت کار ما اثر گذار باشد، این مسئله باعث می شود که طراح در اجرای طراحهای خود با در نظر  گیری همه جوانب به کار خود بپردازد.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *