پروژه کارآموزی شرکت سهامی نخ ریسی و نساجی

پروژه کارآموزی شرکت سهامی نخ ریسی و نساجی
نوع فایل
word
تعداد صفحات
42 صفحه
تعداد بازدید
1987 بازدید
2,900 تومان

مقدمه

شرکت سهامی نخریسی و نساجی خسروی خراسان به عنوان یکی از واحدهای تولیدی قدیمی خراسان محسوب می گردد. این شرکت در سال ۱۳۱۳ در شهر مقدس مشهد تأسیس و با ۶ میلیون ریال سرمایه و ظرفیت ۱۰۱۲۰ دوک کار تولیدی آن آغاز شد. از بدو تأسیس تاکنون همواره آستان قدس رضوی به عنوان یکی از سهامداران مهم شرکت مطرح بوده است. به طوری که سهم آن از ۱۷ درصد از زمان تأسیس به ۳۸/۶۶ درصد کنونی رسیده است.

دیگر سهامداران شرکت: سازمان گسترش مالکیت، شرکت سرمایه گذاری ملی ایران و نیز سهامداران آزاد به ترتیب با ۰۱، ۲۱، ۸۳/۱۰، ۷۸/۱ درصد می باشند با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بررسی های جدی نسبت به برنامه ریزی، بازسازی و توسعه کارخانه توسط مدیریت وقت به عمل آمد و طرح هایی جهت اجرا در محل کارخانه مشهد تهیه گردید که در اولین اقدام ماشین آلاتی در سال های ۱۳۶۱، ۶۳ و ۶۵ خریداری و آخرین آن ها در سال ۱۳۶۷ در خط تولید و پس از دو پروژه در رابطه با مدنیزه ماشین آلات ریسندگی کارخانه و نیز طرح احداث یک واحد ریسندگی مدرن در شهرستان نیشابور با ظرفیت تولید ۱۲ تن مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر این اساس موافقت اصولی پروژه نساجی نیشابور از مهرماه سال ۱۳۶۴ توسط اداره کل صنایع استان خراسان جهت احداث یک واحد کامل (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی) با ظرفیت اسمی ۱۲ میلیون متر انواع پارچه و اشتغال زایی ۵۰۰ نفر صادر که متعاقب آن کارهای زیربنایی بر روی زمینی به وسعت ۴۰۰ هزار متر مربع واقع در کیلومتر ۱۷ جاده نیشابور به مشهد در ابتدای جاده خرو (موقعیت ضلی) آغاز و با پیگیری های همه جانبه در سال ۱۳۵۷ زمین مذکور از منابع طبیعی خریداری و سند آن به نام کارخانه صادر گردید.

برای انجام این طرح بزرگ اقداماتی به انجام رسید که از آن جمله می توان به اخذ مجوزهای لازم از دوایر و سازمان های مربوطه در تهران، مشهد و نیشابور، طراحی و دیوارکشی اطراف زمین در متراژ حدود ۷۰۰۰ مترمربع، اخذ مجوز و احداث یک حلقه چاه عمیق به عمق ۲۰۰ متر جهت برداشت ۲۲ لیتر آب در ثانیه، عقد قرارداد با شرکت برق خراسان جهت نصب ۶ مگاوات برق، انتخاب شاورین مربوطه (معماری، سازه، تأسیسات) و واگذاری آن به شرکت های باوند سانو و نیک نیرو تهیه و طراحی مرحله ۱ طرح توسط شاورون با زیربنای ۵۵ هزار متر مربع. عقد قرارداد با شرکت سولیدان جهت ساخت و مونتاژ ۶ دستگاه سوله انبار مواد اولیه، انبار محصول، انبار ضایعات و سالن های ریسندگی، بافندگی، رنگرزی جمعاً به مساحت ۳۷ هزار متر مربع اشاره کرد که بر این اساس کلیه سوله ها تا اوایل سال ۱۳۷۰ نصب و پوشش گردید.

همچنین طی این سال ها خاکبرداری محل سایت در حدود ۱۴۰ هزار متر مکعب. احداث رینگ شبکه آب از چاه به سایت به طور ۱۳۲۰ متر و دو ردیف نهال کاری در اطراف زمین انجام شده است. سطح کل زیربنا در حال حاضر حدود ۴۳ هزار متر مربع شمال ۱۴۱۵۰ متر مربع سالن ریسندگی، ۸۱۰۰ متر مربع سالن بافندگی، ۴۹۵۰ متر مربع انواع مواد یدکی، ۲۹۰۰ متر مربع انبار محصول، ۲۹۰۰ متر مربع انبار مواد شیمیایی، ۱۱۵۰ متر مربع موتورخانه و پست برق و نیز ۴۰۰ متر مربع ساختمان اداری و نگهبانی می باشد. که این میزان در طرح تکمیلی به ۵۰ هزار متر مربع افزایش خواهد یافت. همچنین طی سال های اخیر حدود ۴ هکتار فضای سبز و ۱۲۰ هزار متر مربع محوطه سازی کل سایت به انجام رسیده است.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *