گزارش کار آموزی ارتباط سریال بین pc و میکرو کنترلر AT90S2313 s

نوع فایل
word
تعداد صفحات
50 صفحه
تعداد بازدید
2089 بازدید
2,900 تومان

مقدمه

کامپیوتر ها داده را به دو طریق “موازی  و سریال ” انتقال می دهند. در انتقال های  موازی ،داده اغلب از ۸ خط داده  و یا بیشتر استفاده می شود. در این حالت داده می تواند به وسیله ای  که فقط چند فوت دورتر است انتقال یابد. به عنوان مثال چاپگر ها از انتقال موازی استفاده می کنند. اگر چه در انتقال به صورت موازی حجم زیادی از داده در مدت زمان کوتاهی انتقال می شود ولی در فاصله محدودیت داریم  و این فاصله نمی تواند چندان طولانی باشد؛ برای انتقال در فواصل دورتر از روش ارسال سری استفاده می شود.در روش انتقال به صورت سریال  تبادل  اطلاعات به صورت بیت به بیت می باشد. یعنی هر بار یک بیت ارسال می گردد.

اصول تبادل سریال

وقتی که ریز پردازنده ای  با دنیای خارج تبادل اطلاعات می کند  بسته های داده را د ر ابعاد بایت فراهم می نماید. در بعضی  موارد همچون چاپگر ها، اطلاعات به راحتی از گذرگاه داده  ۸ بیت اخذ شده و به گذرگاه داده۸  بیت چاپگر تحویل می شود.این روش اگر کابل زیاد طولانی نباشد عملی است زیرا کابل های طولانی ،سیگنال ها را تضعیف و حتی تغییر شکل می دهند. بعلاوه مسیر   ۸بیت گران هم هست .

بنابراین در تبادل داده بین دو سیستم با فاصله دور از انتقال سریال استفاده می شود. واقعیت استفاده از یک خط داده  در تبادل سریال به جای خط داده  ۸ بیت   در تبادل موازی، نه تنها موجب  ارزانی فرآیند می شود بلکه موجب تبادل اطلاعات دو کامپیوتر واقع در دو شهر از طریق  خط تلفن می گردد. برای به راه ا ندازی تبادل سریال داده  ، بایت داده   باید از گذر گاه     ۸بیتی ریز پردازنده گرفته شده  و با استفاده از شیفت رجیستر ورودی –موازی-خروجی-سریال به بیتهای سریال تبدیل می گردد که آنگاه  قابل  ارسال ل به یک خط داده   خواهد بود. واضح است که در سمت گیرنده باید یک شیفت رجیستر ورودی- سریال-خروجی-موازی برای دریافت  داده ارسالی وجود داشته باشد و پس از بسته بندی کردن به صورت بایت ،آنها را به گیرنده تحویل دهد.

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *