پایان نامه نقشه کشی در سیستم های مخابراتی

نوع فایل
word
تعداد صفحات
30 صفحه
دسته بندی
تعداد بازدید
1403 بازدید
4,000 تومان

پایان نامه دوره کارورزی رشته نقشه کشی صنعتی

نقشه کشی در سیستم های مخابراتی

فهرست مطالب:

فصل اول

مقدمه تاریخچه۹-۵

فصل دوم

سیستم های مخابراتی۳۱-۱۰٫

فصل سوم

شرح عملکرد ۴۲-۳۲

فصل چهارم

نتایج پیشنهادات۴۵-۴۳

منابع ۴۷-۴۶

فصل اول

مقدمه

 

تاریخچه

از زمانهای قدیم، بشر برای بیان افکار و احتیاجاتش به دیگران روش های مختلفی را ابداع نموده است. در دوران اولیه، که بشر در قبایل کوچک و در مناطق پراکنده جغرافیایی زندگی می کرد، ارتباطات در میان قبیله از طریق صحبت، ایماء و اشاره و سمبل های تصویری برقرار می شد، با گسترش قبایل و پیشرفت، تمدنها در مناطق بزرگ جغرافیایی ضرورت ارتباط راه دور، روزافزون می گردید. تلاش های اولیه در مورد ارتباط راه دور شامل پیشرفت سیگنال های دودی، اشعه نورانی، کبوترهای نامه بر و مبادله نامه به طریق مختلف می شد. با آغاز انقلاب صنعتی، ضرورت استفاده از رو شهای ارتباطات راه دور سریع و دقیق محرز گردید.

سیستمهای ارتباطی با استفاده از سیگنالهای الکتریکی برای انتقال اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر توسط یک جفت سیم، بعنوان یک راه حل اولیه برای تأمین ارتباطات راه دور سریع و دقیق بکار برده شد. حوزه ارتباطات و نقشه های مخابراتی توجه وسعی را در جنگ جهانی دوم و بعد از آن به خود معطوف نمود. مطالعه سیستمها و نقشه های مخابراتی جنبه های مختلفی را در برمیگیرد. از جنبه های محض ریاضی و آماری، نظریه های مودلاسیون و نقشه کشی تا نظریه های کدینگ و ملاحظات الکتریکی در ساخت قالبهای تابعی برای انجام پردازشهای مختلف سیگنالها.

شاید به جرأت بتوان تاریخجه ارتباطات را همسان با تاریخچه زندگی بشر دانست. اما شروع علمی بررسی تاریخچه ارتباطات الکتریکی را میتوان به سال ۱۸۵۰-۱۸۰۰ میلادی همزمان با آزمایشات ارنست فاراده، آمپر و نهایتاً قانون اهم در ۱۸۲۶ نسبت داد.

در سال ۱۸۳۸ تلگراف مورس در سال ۱۸۴۵ قوانین کیرشهف کمک زیادی به شکلگیری این علم داشتند. معادلات ماکسول در مورد تابش الکترومغناطیس در سال ۱۸۶۴ و اختراع تلفن توسط الکساندر گراهام بل در سال ۱۸۷۶ و بعد از آن اختراع میکروفون و ضبط صوت در سال ۱۸۹۷ توسط ادیسون، ازنقاط برجسته در شکوفایی این علم می باشند. در سال ۱۸۹۷ تلگراف بی سیم توسط مارکونی اختراع شد. در سال ۱۹۰۶ تلفن بین قاره ای بوجود آمد در سال ۱۹۲۰ الی ۱۹۴۰ ، مقالات برجسته در مورد نظریه انتقال سیگنال و اغتشاش ( کارسون ، نایکیس ، هارتلی ) ، آغاز شده است .

در سال ۱۹۳۶ ، رادیو  و در سال ۱۹۳۸ تلویزیون شروع به کار  کرد. در سالهای بین ۱۹۵۰-۱۹۴۰ و همزمان با جنگ جهانی دوم باعث پیشرفت در زمینه های رادار و سیستم های مایکرویوی شد. در همان سالها نظریه های آماری و همچنین نقشه کشی در ساخت ترانزیستور ها و سخت افزارهای مناسب الکتریکی کمک شایانی به این علم نمود.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید