پاورپوینت قوم آلان

نوع فایل
پاورپوینت - ppt
تعداد صفحات
18 اسلاید
دسته بندی
تعداد بازدید
2010 بازدید
9,900 تومان

رشته باستان شناسی
 

بخشی از پاورپوینت:قوم آلان

خاستگاه و قومیت قوم آلان :

آلانها (به زبان گرجی آس ها ) د ر سال ۶۸ میلادی در مجاورت دریای آزوف ظاهر شدند و پس از ورود خود شهر تاناییس را با برج وبارو و مستحکم ساختند وتا اغاز سده دوم میلادی بر منطقه گسترده ای مستولی شدند .و بعدها در صدد ادامه نفوذ خود به جنوب در آمدند .

آلانها که به نواحی سفلای ولگا وارد شدند از اقوام ایرانی سارماتی بودند و آلانها روزی به ماسازتها معروف بودند .این طوایف گر چه از یکدیگر جدا بودند اما همگی را هالانی یا آلانی می نامیدند و این به سبب تشابه  آداب وزسوم وروش زندگی بیابانگردی و سلاح های انان بود.

هون ها از وحشی ترین طوایفی بودند که به غرب حمله بردند و آخرین جای پاهای سارماتی ها – آلانی ها را در جنوب اورال به تصرف در آوردند .آلانها اگر چه تحت فرمان هون ها نبودند ولی سخت تحت تاثیر آنان قرار گرفتند .

آلانها در اروپای مرکزی و غربی :

سرنوست آلانی هایی که از برابر هون ها به غرب گریختند پیچیده است پیش از حمله هونها آلانها و گوت ها بعضی از زینت آلات وسایر کالاهارااز یکدیگراقتباس کرده بودند وبز فرهنگ آلانی ها تاثیر گذاشته بود .اشیایی که از گورهای آنها بدست آمده شامل ۀیینه های مفرغی و صفحات زرینی است که به لباس میدوختند.آنها ساخت سنجاق سینه را هم از گوت ها اقتباس کرده بودند وبعد از حمله هونها همراه با استروگوتها در عقب نشینسی به غرب آن را رواج دادند.

در ۳۷۷ م این گروه از دانوب گذشته وبه ویزیگوت هاو استرو گوت ها پیوستند.وبا گروه های دیگر از ژرمنها (فرانسه امروزی ) به گل حمله کردند .در ۴۱۸ مآداک پاذشاه آلانها کشته شد به دست ویزیگوت ها وآنها به گالیسی گریختند وبه واندالها پیوستند ودر ۴۲۹ م همراه با انها به آفریقا رفتند و به تدریج جذب واندال ها شدد.گروه دیگری از آلانها به فرانسه رفتند وبا ویزیگوت ها و رومی ها متحد شدند .و سراننجام با فرانسوی ها در امیختند ولی بیش از سی نام از نامهای فرانسوی مربوط به آلان ها یا سارماتها می شود مثل اسم شهر آلن سون که حاکی از وجود آنها در این شهر است.

آس های کنونی از گروه ایرانیانی هستند که در شمال از ان طوایف جدا شدند آنها آلانهایی هستند که در تواریخ گرجی از آنها نام برده شده یا از یاسی های روسی اند که هر دو با خود آلان ها که از سارمات ها به شمار می آیند یکی دانسته شده اند .

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
  • پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
  • راهنمای خرید

پشتیبانی واتساپ کلیک کنید