نام پروژه ::اهداف آموزش و پرورش
حجم فایل :: ۳۲۸ کیلوبایت
دسته بندی:: رشته علوم تربیتی و آموزشی
فهرست:
چکیده ۱
مقدمه ۲
اهداف آموزش و پرورش ۳
اهداف عالى آموزش و پرورش ۳
دستاورد آموزشى ۸
اهداف کلی آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران ۹
الف – اهداف اعتقادی : ۹
ب ـ اهداف اخلاقی : ۹
پ – اهداف علمیآموزشی : ۱۰
ت – اهداف فرهنگی هنری : ۱۰
ث – اهداف اجتماعی : ۱۱
ج – اهداف زیستی : ۱۲
چ – اهداف سیاسی: ۱۲
ح – اهداف اقتصادی : ۱۲
اهداف دوره ابتدایی ۱۳
اعتقادی : ۱۳
اخلاقی: ۱۴
علمی و آموزشی : ۱۵
فرهنگی هنری : ۱۶
اجتماعی: ۱۶
زیستی : ۱۷
سیاسی : ۱۸
اقتصادی : ۱۸
اهداف دوره راهنمایى تحصیلى ۱۹
اعتقادی : ۱۹
اخلاقی : ۲۰
علمی و آموزشی : ۲۱
فرهنگی هنری: ۲۲
اجتماعی : ۲۳
: زیستی ۲۳
سیاسی: ۲۴
اقتصادی : ۲۴
اهداف دوره متوسطه ۲۵
فهرست منابع: ۳۱
بخشی از تحقیق:
چکیده
آموزش و پرورش در هر کشورى با اهدافى خاص و متفاوت، انجام مىگیرد. اما آنچه در همه این آموزشها مورد توجه است، اهداف کلى و غایىاند که در چگونگى شکلگیرى و تعیین آنها، اختلاف نظر وجود دارد. نویسنده مقاله معتقد است که اهداف ما در آموزش و پرورش، باید به تحصیل کیفیات خاص ذهنى، نگرشها و احساسات خاصى مربوط باشند تا آموختههاى مدرسه، در جامعه سودمند افتد و دانشآموزان را براى زندگى در آن جامعه آماده سازد
معلمان درباره آنچه که در مدرسه باید انجام دهند، آنچه باید بیاموزند و چگونگى آموختن آن، درباره آنچه باید منتقل کنند و آنچه که باید نادیده بگیرند، تصمیم مىگیرند.
دلایل آنان براى این تصمیمات ممکن است متفاوت باشد. در واقع، هر تصمیم واحدى ممکن است نه به یک دلیل، بلکه به دلایل متعددى بستگى داشته باشد. با وجود این، این دلایل طبعا متضمن نوعى عقیده – کم و بیش صریح – راجع به اهداف آموزش و پرورش به طور کلى و نیز راجع به درس یا دوره خاص هستند; فى المثل یک کلاس که افراد آن یازده سالهاند و مثلا مشغول نوشتن یک انشاى انگلیسىاند، ممکن است فقط به این دلیل به این کار اشتغال یافتهاند که این اشتغال شیوهاى است که از طریق آن، معلم مىتواند آن افراد را به کار وا دارد; نیز ممکن است هدف معلم از این کار، این باشد که آنان مهارتهاى لازم ادبى را براى اخذ گواهینامه آموزش دوره عمومى در سالهاى بعد کسب کنند، در این مورد والدین و دولت هر دو گمان مىکنند که این امر ضرورت دارد; در عین حال چنین آموزشى را ممکن است معلم به عنوان وسیلهاى برگزیده باشد.
مقدمه
براى وارد ساختن دانشآموزان در تجربههاى ارزشمند و کمک به آنان در کسب مهارتهاى ارزشمند، این دلایل، مصالح، خواستههاى والدین و جامعه، ارزش نهفته در خودکار یا نتیجه آن، باید به نحوى در شیوه پرداختن معلم به کار خود مؤثر باشند و تا اندازهاى، معیارهایى هستند که معلم با آنها آنچه را که انجام مىدهد و آنچه که امیدوار استبه دست آورد، انتخاب مىکنند; به علاوه، وسایلى هستند که موفقیتیا شکست کار را مىتوان با آنها ارزیابى کرد. به این معنا اهداف عالى [دور]، یا دانى [نزدیک] فعالیتند، فعالیتى که بخشى از فرایند آموزش و پرورش است. همین طور، سخن گفتن از اینکه هدف درس ریاضى، قبول شدن و کسب نمره قبول سطح A در ریاضیات محض است، یعنى دادن هدف خاصى به این درس، آن هم هدفى که مىتوان آن را ارزیابى کرد.
در همه این نمونهها تلویحا به این امر اشاره مىکنیم که ممکن است پیش از انجام کارى «هدفى دانى» که به وضوح طراحى شده است، اشته باشیم; هدفى دانى که معمولا به عنوان معیارى به کار مىرود و از طریق آن ارزیابى مىکنیم که تا چه اندازه در کار موفق بودهایم. کاربرد اصطلاح «هدف دانى» در اینجا براى تفکیک بین تصور یک هدف سریع الحصول براى بخشى از فرایند آموزش و پرورش، و اهداف بلند مدت آموزش و پرورش مفید است. از این رو «هدف دانى» معمولا با غایتیا فرایندى که در کار یا در سن خاصى منظور شده است، ربط دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
- راهنمای خرید