فهرست مطالب
۱-هدف و دامنه کاربرد ۶
۱-۱-کلیات ۶
۱-۲-کاربرد ۶
۲-مراجع الزامی ۶
۳-اصطلاحات و تعاریف ۷
۴-سیستم مدیریت کیفیت ۷
۴-۱- الزامات عمومی ۷
۴-۲-الزامات مربوط به مستندات ۹
۴-۲-۱ کلیات ۹
۴-۲-۲-نظامنامه کیفیت ۱۰
۴-۲-۳-کنترل مستندات ۱۱
۴-۲-۴-کنترل سوابق ۱۲
۵-مسئولیت مدیریت ۱۳
۵-۱تعهد مدیریت ۱۳
۵-۲-مشتری محوری ۱۵
۵-۳-خط مشی کیفیت ۱۶
۵-۴طرح ریزی ۱۷
۵-۴-۱ اهداف کیفیت ۱۷
۵-۴-۲ طرح ریزی سیستم مدیریت کیفیت ۱۸
۵-مسئولیت، اختیار و انتقال اطلاعات. ۱۹
۵-۵-۱ مسئولیت و اختیار ۱۹
۵-۵-۲- نماینده مدیریت ۱۹
۵-۵-۳ انتقال اطلاعات در درون سازمان ۲۱
۵-۶-بازنگری مدیریت ۲۲
۵-۶-۱کلیات ۲۲
۵-۶-۲ درونداد بازنگری ۲۲
۵-۶-۳ برونداد های بازنگری ۲۳
۶-مدیریت منابع ۲۴
۶-۱-فراهم کردن منابع ۲۴
۶-۳- منابع انسانی ۲۵
۶-۲-۱ کلیات ۲۵
۶-۲-۲-شایستگی، آگاهی و آموزش ۲۵
۶-۳ زیر ساخت ۲۷
۶-۴ محیط کار ۲۸
۷-پدید آوری ۲۹
۷-۱ طرح ریزی پدید آوری محصول ۲۹
۷-۲ فرآیندهای مرتبط با مشتری ۳۱
۷-۲-۱ تعیین الزامات و یا خواسته های مشتری مربوط به محصول ۳۱
۷-۲-۲ بازنگری الزامات و یا خواسته های مربوط به محصول ۳۲
۷-۲-۳ تبادل اطلاعات با مشتری ۳۴
۷-۳ طراحی و تکوین ۳۵
۷-۳-۱ طرح ریزی طراحی و تکوین ۳۵
۷-۳-۲ دروندادهای طراحی و تکوین ۳۶
۷-۳-۳ برونداد های طراحی و تکوین ۳۸
۷-۳-۴ بازنگری طراحی و تکوین ۴۰
۷-۳-۵ تصدیق طراحی وتکوین ۴۱
۷-۳-۶ صحه گذاری طراحی و تکوین ۴۲
۷-۳-۷ کنترل تغییرات طراحی و تکوین ۴۳
۷-۴ خرید ۴۴
۷-۴-۱ فرآیند خرید ۴۴
۷-۴-۲- اطلاعات خرید ۴۶
۷-۴-۳- تصدیق محصول خریداری شده ۴۶
۷-۵ تولید و ارایه خدمات ۴۷
۷-۵-۱- کنترل تولید و ارایه خدمات. ۴۷
۷-۵-۲- صحه گذاری فرآیندهای تولید و ارائه خدمات. ۴۹
۷-۵-۳ شناسایی و قابلیت ردیابی ۵۱
۷-۵-۴ دارایی مشتری ۵۲
۷-۵-۵ محافظت از محصول ۵۳
۷-۶ کنترل وسایل پایش و اندازه گیری ۵۴
۸- اندازه گیری، تحلیل و بهبود ۵۶
۸-۱- کلیات ۵۶
۸-۲-۴ عمل می نماید. ۵۷
۸-۲ پایش و اندازه گیری ۵۷
۸-۲-۱ رضایت مشتری ۵۷
۸-۲-۲ ممیزی داخلی ۵۸
۸-۳ کنترل محصول نامنطبق ۶۰
۸-۲-۳ پایش و اندازه گیری فرآیندها ۶۲
۸-۲-۴ پایش و اندازه گیری محصول ۶۲
۸-۴ تحلیل داده ها ۶۳
۸-۵-۱ بهبود مداوم ۶۴
۸-۵-۲ اقدام اصلاحی ۶۵
۸-۵-۳ اقدام پیشگیرانه ۶۶
« روش اجرایی کنترل مدارک » ۶۸
« روش اجرایی ممیزی » ۷۳
هدف: ۷۳
ورودی ها: ۷۳
خروجی ها: ۷۴
مسئولیت های ممیزی : ۷۴
روش اجراء: “ نحوه تدوین گزارش استراتژی ممیزی ” ۷۵
نحوه برنامه ریزی ممیزی: ۷۷
“ روش اجرایی کنترل سوابق کیفیت ” ۸۱
« روش کنترل سابقه بر حسب نوع سابقه» ۸۳
«روش اجرایی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه» ۸۶
هدف: ۸۶
ورودی ها: ۸۶
خروجی ها ۸۷
مسئولیت: ۸۷
روش اندازه گیری و پایش: ۸۸
گزارشات: ۸۸
منابع مورد نیاز: ۸۸
ضمائم و مدارک مورد نیاز برای اجرای روش اجرایی اقدامات اصلاحی/پیشگیرانه: ۹۱
عنوان مدرک ۹۳
روش اجرایی کنترل محصول نامنطبق ۹۳
۱ـ هدف ۹۳
۲ـ دامنه کاربرد ۹۳
۳ـ مسئولیت ۹۳
۴ـ روش اجرا ۹۳
طرح اولویت بندی شده برای کاهش ضایعات: ۹۹
مدارک مرتبط: ۱۰۰
بخشی از پایان نامه
هدف و دامنه کاربرد
کلیات
سند حاضر مبین عملکرد و چگونگی اجرای بندها و مصوبات نظام مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ISO 9001; 2000 می باشد که نشان دهنده توانایی شرکت در رعایت خواسته های مشتری درون و برون مرزی و بهبود مستمر در کیفیت محصولات و تضمین انطباق با الزامات مربوط به قوانین و مقررات برای افزایش رضایت مشتری می باشند.
۱-۱ کاربرد
با توجه به الزاماتی که در استاندارد موجود می باشد کلیه الزامات در شرکت برای تمامی محصولات رعایت و اجرا می گردد و استثنایی وجود ندارد.
۲-مراجع الزامی
استانداردهای زیر به عنوان مرجع در شرکت مورد استفاده قرار گرفته است.
– استاندارد ایران-ایزو ۹۰۰۰ – ۲۰۰۰ سال ۱۳۸۰-سیستم های مدیریت کیفیت-مبانی و واژگان
– استاندارد ایران- ایزو۹۰۰۱ – ۲۰۰۰ سال ۱۳۸۰- سیستم مدیریت کیفیت-الزامات.
۳-اصطلاحات و تعاریف
کلیه تعاریف و اصطلاحات به کار رفته در این نظامنامه و روش های مربوطه به همان معنی و مفهوم که در استاندارد ایران ISO 9001;2000, ISO9000;2000 می باشد به کار رفته است.
۴-سیستم مدیریت کیفیت
۴-۱- الزامات عمومی
شرکت خاور پرس با ایجاد سیستم مدیریت کیفیت و مدون کردن آن در قالب نظامنامه کیفیت، روش های اجرایی، خط مشی و اهداف برای هر یک از فرآیندهای خود اعم از فرآیندهای مدیریتی فرآیندهای فراهم کردن منابع، فرآیند پدید آوری محصول و فرآیند اندازه گیری تجزیه و تحلیل و بهبود، اهداف و شرح وظایف را مشخص کرده است و همین طور چگونگی دسترسی به هدف تعیین شده و فرد(افراد) مسئولیت یافته نیز مشخص اند که به این وسیله چارچوب سیستم و شمای کلی آن مشخص شده و منجر به معلوم شدن دروندادها و بروندادهای فرآیند می گردد.(رجوع به بندهای ۵-۶-۷-۸ و دفترچه فرآیندهای شرکت).
– نوع توانایی و تعامل بین فرآیندها با توجه به اسناد و مدارک تهیه شده در قالب فرم موجود می باشد که به صورت یک دفترچه با عنوان ” دفترچه فرآیندهای سازمان“ به وجود آمده است.
– شرکت با توجه به مدارکی که به صورت مستند در آورده است و با استفاده از بازنگری مدیریت به صورت دوره ای و به طور مداوم و گذاشتن جلسه ای پس از بازنگری به همراه اعضاء هیات مدیره و کنترل موارد مشاهده شده از فرآیندها که باید بر طبق الزامات و مطابق با آنان عمل گردد، از اثر بخشی اجرا و کنترل فرآیند اطمینان حاصل میکند.(رجوع به مدارک و مستندات که جزئی از الزامات می باشد و بازنگری مدیریت.)
– شرکت خاور پرس توانسته است با راه اندازی یک سیستم اطلاعات مدیریت و سیستم اطلاعاتی پردازشی(تراکنشی) به صورت اتوماسیون اطلاعات را دسته بندی کرده و در اختیار افراد ذینفع و از جمله نماینده مدیریت در کیفیت برای تجزیه و تحلیل و همچنین موجود بودن در جلسات قرار دهد.
– به تناسب فعالیت ها و فرآیندهای مختلف، نسبت به پایش، اندازه گیری و تحلیل آنها به طور مقتضی اقدام می شود و به منظور دستیابی به نتایج مورد انتظار از آنها و نیز بهبود مستمر آنها، اقدامات لازم برنامهریزی می شود.
– در صورتی که هر یک از فرآیند های تعریف شده به هر دلیل به پیمانکاران شرکت واگذار شود، بر اساس مستندات مربوطه پیشبینیهای لازم برای نظارت و کنترل آنها انجام می شود.
۴-۲-الزامات مربوط به مستندات
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- پشتیبانی واتساپ در صورت هرگونه مشکل (لطفا واتساپ)
- راهنمای خرید